Ga naar inhoud

groenvoer vraagjes


SanneLOVEmijnnijntjes

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Mijn konijnen krijgen als groente witlof, andijvie,beedje wortel, wortelloof, peterselie, wilgentakken met blad en een paar paardebloembladeren en dan soms bloomkoolblad heel weinig als we bloomkool eten of een stukje brocolie of als het erg warm is een stukje appel of als tussendoortje.

maar stel de peterselie is op en ik krijg peterselie van mijn oma en ik krijg het pas 4 dagen later moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen? (snappen jullie het nog:he:)

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze gewoon wat ik heb. De mijne krijgen een aantal 'echte' groenten per dag,(witloof, wortel, paprika, tomaat, komkommer, ...) en daarnaast wat ik buiten pluk. Nu is het al een paar dagen flink aan het regenen, dus word er niet geplukt en krijgen ze enkel de 'echte' groenten. Zodra het weer terug beter is ga ik terug plukken en krijgen ze dus van de ene dag op de andere er een hoop 'nieuw' groenvoer bij. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Bij gevoelige konijntjes zal je vast en zeker meer moeten opletten en sommige dingen opbouwen, maar bij de mijne geeft deze manier geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bouw dingen die ze vaak krijgen, maar niet altijd, eigenlijk nooit op. Heb ook niet elke dag zin om wat te plukken en de ene keer zullen het veel paardenbloemen zijn en maar Ć©Ć©n blaadje weegbree en de andere keer andersom.. Of dan hebben we wortelloof en tegen de tijd dat ik dat opgebouwd zou hebben, kan ik het allang weggooien.

Groentes die toch vaker wat problemen geven (niet bij mijn konijnen, anders gaf ik het niet, maar toch) zoals spruitjes, bloemkoolblad, spinazie etc geef ik altijd in veel kleinere hoeveelheden. Daar zou ik nooit veel van geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nog een vraagje blacky en gabbertje mijn ex rammen nu dan krijgen allebij een vriendin erbij die waarschijnlijk geen groenvoer kregen 1 komt van marktplaats maar heeft wel tatoe enzo en wordt goed verzorgt hoor! en de ander van een opvang(denk wel dat ze daar groeten van kregen), maar dan moet ik wel weer beginnen met opbouwen neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier wen ik ze niet aan extra groenvoer. Het enigste waar ik wel op let is dat ze niet teveel kolen krijgen of andere dingen die konijne wel mogen maar met beperkingen.

Gras wen ik ze ook alleen in het voorjaar aan als ze de hele winter er neit op geweest zijn. Dan 2 uur per dag en langzaam wat meer tenzij ze last krijgenv an plakpoep o.i.d. maar als ze in de zomer soms 5 dagen niet op het gras geweest zijn dan mogen ze de 6de dag toch gewoon een hele dag erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .