Ga naar inhoud

Medicatie tips nodig


Rifca

Aanbevolen berichten

Bunnie is woensdag voor de tweede keer geopereerd om de tumoren in haar melkklieren te verwijderen. Het gaat erg goed met haar, het herstel gaat een stuk sneller dan na de eerste operatie, goed nieuws dus!

Dit betekend ook dat ze een stik actiever is en zich nog meer inspant om haar medicatie te weigeren. Maar ze moet ze natuurlijk wel hebben en al die stress lijkt me niet goed voor haar herstel. Op het forum heb ik gezocht naar tips en die geprobeerd:

- handdoek truc

- mengen met een beetje wortel pap

- op een een blaadje witlof

Eten waar medicatie in gemengd is eet ze niet. Medicatie is pijnstiller en antibiotoca in vloeibare vorm die met een pijtje zonder naals oraal gegeven wordt.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om het geven van medicatie voor Bunnie (en mij) minder stressvol te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn konijn op een hoge tafel, met zijn kont naar mij toe/tegen mij aan. ik buig wat over hem heen, en til hem met mijn linkerhand een beetje op zodat ik er bij kan. Ik houd zijn voorpootjes vast trouwens.. En dan kan ik het hem wel geven.

En ik typte dit om 11.59, maar de stroom valt uit. Hoop dat als ik het straks post je er nog iets aan hebt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de eerste manier die ik probeerde, werkt normaal altijd ;)

Maar bij Bunnie niet, ze draait haar koppie steeds weg en wringt zich in alle bochten om uit mijn greep te komen. Ze springt dan op mn schouder of op de grond.

Injecties heb ik haar wel eens gegeven, dat gaat beter maar ik weet niet of het misschien slecht is dat vaak te doen?

En ja hoor, ik moet nog 7 dagen dus kan nog wel wat tips gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Injecties met AB zijn absoluut beter dan oraal!. Want zelfs bij goeie AB kunnen daar nog steeds de darmen van van streek raken. Dus ik ga voortaan altijd injecties vragen die ik zelf kan geven. Is ook minder belastend voor het konijn dan dwangvoeren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .