Ga naar inhoud

Woody ook naar de dierenarts


Catelootje!

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pff. Nou hij is weer een clown zeg. Hij is nu redelijk goed, kreeg gisteravond een infuus wat hij heeft uitgetrokken, en toen het er weer in werd gedaan is het door meneer doorgebeten.:duivel:

Dus nu laten ze hem zo veel mogelijk rondlopen, wat hij heel goed doet. Hij vind Inge's honden ook erg leuke dieren zei ze. Hij is erg alert, eet nu hooi en is actief. Heeft maar een paar keuteltjes gelaten helaas, ondanks cisaral en metacam. Ik moet wachten tot vanavond, als hij meer keutelt mag hij mee naar huis. Sowieso moet het medicijnen geven doorgezet worden en dwangvoeding ook. Hij is een moeilijk geval wb. dwangvoederen en medicijnen via pipetje (hehe vertel mij wat :bad:), dus pijnstilling gaat via injectie.. wat het is weten ze niet, het is 'bizar', het zou evt. een lichte verstopping kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm mocht hij thuiskomen vanavond, hoe moet ik hem dan dwangvoeren? In Nederland had ik mijn ouders die hem ook nog vasthielden.. de tip van de da daar was hem met de kont naar je toe hebben staan, en dan over hem heen hangen en geven. Hier wordt hij in een handdoek gerold. Ben alleen zo'n mietje dat ik bang ben dat ik hem pijn doe, dus een gouden tip zou welkom zijn! (en niet zeggen 'joh die handdoek is goed, heeft hij echt geen pijn van:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net je hele topic doorgelezen.

Je hebt weer een spannende nacht voor de boeg!

Wel goed dat ze 'm daar houden en liever het zekere voor het onzekere nemen.

Het doet mij denken aan een lichte verstopping wat Woodrow heeft.

Heel veel succes morgen & sterkte voor vannacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei de assistente ook, maar ik heb alleen een zware verstopping met hem doorgemaakt, en dat was zo anders dat dit echt 'eng' is. Toen was hij ook met een dag of twee weer beter, dit is al vanaf zaterdag.

Ik zie mijzelf hem echt geen vocht toedienen (wat zij wel doen als hij geen infuus toelaat), dus hij zit daar nog wel een nachtje goed. Hij schijnt weinig te eten, heeft de SS ook niet aangeraakt (maar dat heeft hij thuis ook niet), maar ik had wat paardenbloemen gisteravond op de kachel gegooid en meegenomen, en die waren net heerlijk! Hij racet wel de hele ziekenboeg door gelukkig. En hij heeft vanmiddag beter gekeuteld, maar nog wel rare vorm keutels. Misschien is het wel wat gas.

Even een fotootje genomen hoor:

5707-albums1677-26482.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve mooie foto :love:

Is dat pleistertje voor het infuus?

Het is nu (nog) een beter onzeker wat hij precies mankeert, aangezien hij op vele momenten ook lekker levendig is.

Een zware verstopping merk je (meestal) gelijk bij je konijn.

Lief he? :he: Het pleistertje voor het infuus inderdaad, en het zat zo dat het infuus er zo weer aan kon (naaldje met bakje, een canule?). Hij kwam namelijk net van het infuus, en ik mocht even met hem spelen :love:. Als het goed is heeft hij nu weer infuus gehad. Juist doordat hij geen echte verstoppingsverschijnselen toonde ben ik gegaan! Een echte verstopping is eng, maar die weet ik te behandelen (okee ik was wel langsgegaan, maar had hem ook mee terug genomen), had hij bijna een jaar geleden ook. Maar ik was echt veel te bang dat er iets ergers aan de hand was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief he? :he: Het pleistertje voor het infuus inderdaad, en het zat zo dat het infuus er zo weer aan kon (naaldje met bakje, een canule?). Hij kwam namelijk net van het infuus, en ik mocht even met hem spelen :love:. Als het goed is heeft hij nu weer infuus gehad. Juist doordat hij geen echte verstoppingsverschijnselen toonde ben ik gegaan! Een echte verstopping is eng, maar die weet ik te behandelen (okee ik was wel langsgegaan, maar had hem ook mee terug genomen), had hij bijna een jaar geleden ook. Maar ik was echt veel te bang dat er iets ergers aan de hand was.

Kan ik me goed voorstellen ja.

Als je een verstopping zelf kunt behandelen is alleen maar goed, vind ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn misschien 10 minuutjes thuis. Hij voelt goed, maar ligt nu een beetje bij te komen en er zit even weinig pit in. De reis was ook ruim een half uur. Heb ook nog een zakje critical care meegenomen dat goed is tot september 2011, hopelijk onnodig, maar je kan het beter meenemen :) Ik moet me toch niet meteen weer zorgen maken he? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm laat maar. Hij sprong in zijn hok en er liggen 10 keutels van redelijk goed formaat en een plasje. Hij snuffelt alles af, heeft wel een gedroogd paardenbloemblad gegeten en een stukje johannesbrood, maar is meer op nieuwe ontdekkingstocht heb ik het idee. Hij snuffelde wel al aan zijn groentenschotel, maar rende eigenlijk door om verder te ruiken aan alles.

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet natuurlijk eerst alles verkennen en besnuffelen!wat dat betreft zijn het af en toe rare beessies hoor!

Ollie had na zijn opname (bijna een week) ook van die dingen.....eerst een ere rondje door de kamer rennen om vervolgens uitgeput in een hoekje te gaan slapen om vervolgens heel raar naar zijn hok te kijken met een blik van "moet ik daarin?".

Eten heeft hij toen de eerste 3 uur alleen maar aan gesnuffeld eer hij iets ging eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOOOOOOOOOh maar dat klink wel goed toch?

Kan me ook voorstellen dat je er nu een beetje "bovenop" zit hè?

Was hier ook hoor.....bij elke twijfeling gingen er bij mij al bellen rinkelen!

Alleen als ik het goed begrepen heb weet je eigenlijk nu niet precies wat het probleem was....of heb ik niet goed gelezen?

Maar Woody ga zo door en beter worden man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm zijn keutels zijn bijna in ouderwetse veelvoud, maar het formaat.. ai ai ze zeiden het al, geen speldenknoppen meer, maar toch nog een slag te klein naar mijn zin. Als mensen van die BIC Matics hebben, de grootte van het gummetje dat zichtbaar is bij een 'verse' pen. Hij eet nog niet 100% zoals vroeger, maar hij doet het wel. Geef nu 2-maal daags cisaral en carprofen, met de pijnstilling moet ik binnen enkele dagen stoppen. Actief is hij wel, maar ook nog niet zoals vroeger. Ach, we zien wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .