Ga naar inhoud

Woody ook naar de dierenarts


Catelootje!

Aanbevolen berichten

Heb gisteren in het café al even melding gemaakt van een opgezette buik met knarsetanden van Woodrow. Wel actief, en keutelde nog wel, at vrijwillig. Om 19 uur toch wat cisaral gegeven voor mijn eigen gerustheid: eenmalig 0,4 ml ipv 1 ml/3x daags, en toen keutelde hij om 22.20 toch wel een stuk of 20 eruit.

Heb de hele nacht slecht geslapen - iedere keer bang dat er iets mis zou gaan.. Voelde vanmorgen aan zijn buikje, en nog steeds hard. Mag hem ook niet altijd masseren. Heb daar al enige beten en krassen van op mijn handen. Enfin, net de dierenarts (Inge Thas) gebeld. Zelfde jongen als gisteren, en ik ga om 10 uur even langs. Hij zei dat als het gas was, Woody echt wel niet meer zou eten omdat het zo pijnlijk is.

Hij zit nu gewoon te graven in handdoeken, zijn witlof en wortel is net opgegeten. Biks eet hij ook nog, en hooi ook. Vrijwillig. Alleen geen keutels meer. Heb ook niet echt zijn buikje gehoord, hij kon niet stilzitten om bij mij onder de dekens te komen liggen. Temperatuur voelde goed, heb niet gemeten. Knarsetanden doet hij wel, hij ligt wel ook languit en ademt snel. Of dat sneller is dan normaal weet ik eigenlijk ook niet. Hij ligt wel vaker zo een beetje te soezen. Oogjes puilen niet uit, zijn ook niet een beetje gesloten. Ik ben meer ziek dan hij van de hele situatie.

Ik hoop echt dat het niks ernstigs is.. in de tweede examenkansperiode is dit -no offence, ik zie hem doodgraag - niet echt studiebevorderend.. en ook niet gezond voor een kleine Woody.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Succes straks! Ik zou inderdaad maar even heen gaan, toen ik met Fred heen ging vorige week vrijdag stapten we uit de auto bij de DA en toen had meneer het hele mandje vol gekeuteld, dacht ik ook van naaaaaah...... maar evengoed was er nog vanalles aan de hand. Beter een keer te veel dan te weinig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wij komen. Gebit: goed. Oren: goed. Neusje: goed. Mijt: nee. Vacht: goed. Vochttekort: nee. Buik: volgens hen allemaal goed. Even een schrikje, maar toen de assistente voelde zei ze dat het de nieren waren die hij voelde (Inge is in Amerika, dus ik had een vent). Loopt vlot, alert, nieuwsgierig. Keutels zijn best wel okee.. niet super maar wel goed.

Maar hij knarsetandde vanmorgen wel. Dus hij is sowieso tot vanavond opgevangen. Als hij daar normaal gedrag vertoont is hij vanavond weer thuis. Anders blijft hij en nemen ze foto's.. of wat dan ook. Want alles is eigenlijk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je bent gegaan! Dan valt altijd een last van mijn schouders als ik een afspraak maak. Ik hoop dat er niets uitkomt natuurlijk en dat je konijn je gewoon even liet schrikken. Die van mij knarsetanden trouwens niet snel, maar ik zie wel duidelijk wanneer het echt knarsetanden is: lusteloos en stil in een hoekje en dan knarsetanden. Wel vreemd dat die van jou nog wel gewoon actief is! Wie weet was het even een beginnende verstopping en/of gas en ben je er nu in ieder geval op tijd bij!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook. Maar ik ben er echt zelf zieker/ongeruster van dan hij hoor.. Dat viel mij ook op, een jaar geleden had hij een verstopping, en dat was precies zoals jij zei. Kwam beneden en hij zat in een hoekje, wilde niet geaaid worden, een slappe vaatdoek, wilde niks eten en knarsetanden. Hoop echt dat hij nu niet meer knarsetand en dat hij weer mee mag. Raar dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je zeker dat het knarsen van pijn was? niet van genot? bij pijn is het echt heel hard en langzaam. bij genot is het iets zachter, al kan het ook best hard zijn, en kortere knarsjes.

gelukkig dat alles zo in orde leek. hij mag vanavond vast weer mee naar huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, inderdaad een raar dier. Mijn vriend snapt ook niet waarom konijnen niet zo zijn ontwikkeld dat ze wel kunnen overgeven. Soms lijkt het ook alsof zulke dingen bij mij gewoon in de rij staat te wachten. Heb jij dat ook? Kreeg bijvoorbeeld afgelopen weekend te horen van de vriend van mijn beste vriendin of ik niet een beetje TE bezig ben. Advies van hem: hou het simpel. Tja, zij hebben iedere keer mazzel met hun konijn, maar als het een keer niet goed gaat dan kan je het niet meer over doen. Dan maar TE bezig, haha.

Goed bezig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik weet wel het verschil, want ik ben eigenlijk wel elke dag bezig zijn koppie te masseren en te aaien. En dan is dat idd dat 'lieve' geknars. Dit is echt zonder reden languit liggen en echt het krggg krggg krggg. Ik sluit toch liever de pijn uit, en laat het experts weten. Hoewel ik dankzij BB wel een beetje het stadium van complete leek heb verlaten :he:

Ach mijn vriend dacht ook dat ik overdreef :P maar hij zou wel hetzelfde doen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, inderdaad een raar dier. Mijn vriend snapt ook niet waarom konijnen niet zo zijn ontwikkeld dat ze wel kunnen overgeven. Soms lijkt het ook alsof zulke dingen bij mij gewoon in de rij staat te wachten. Heb jij dat ook? Kreeg bijvoorbeeld afgelopen weekend te horen van de vriend van mijn beste vriendin of ik niet een beetje TE bezig ben. Advies van hem: hou het simpel. Tja, zij hebben iedere keer mazzel met hun konijn, maar als het een keer niet goed gaat dan kan je het niet meer over doen. Dan maar TE bezig, haha.

Goed bezig hoor!

Als je er niet veel mee bezig bent, valt iets als gas je misschien ook minder op. Het konijn eet slechter, gedraagt zich anders, maar je let er niet zo op (bovendien zijn konijnen die alleen in een klein hokje zitten zonder veel aandacht oid nooit erg actief, is mijn ervaring) en als je het wel door hebt, who cares? Ze weten vaak niet eens dat het kwaad kan, niet eten. En dan kan het heel goed zijn dat je geluk hebt en dat het konijn weer uit zichzelf opknapt, maar in veel gevallen "lag ie op eens dood in het hok! Zo maar!" dus ja.. Het is niet voor niets dat konijnen gemiddeld maar drie jaar worden in Nederland.

Al heb ik inderdaad ook wel het gevoel alsof juist de konijnen van mensen die er echt serieus mee om gaan, zoals wij, vaker ziek zijn. Maar ja, mensen die er toch niet mee naar de dierenarts gaan trekken ook minder snel (of niet) aan de bel. Er zijn hier op het forum ook wel mensen die niet naar de dierenarts gaan (vaak omdat het niet mag) maar ik denk dat die vaak ook minder snel een topic maken. Je krijgt toch te horen dat je naar de DA moet..

Maar ja zo lijkt het wel alsof onze konijnen juist alle pech hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er niet veel mee bezig bent, valt iets als gas je misschien ook minder op. Het konijn eet slechter, gedraagt zich anders, maar je let er niet zo op (bovendien zijn konijnen die alleen in een klein hokje zitten zonder veel aandacht oid nooit erg actief, is mijn ervaring) en als je het wel door hebt, who cares? Ze weten vaak niet eens dat het kwaad kan, niet eten. En dan kan het heel goed zijn dat je geluk hebt en dat het konijn weer uit zichzelf opknapt, maar in veel gevallen "lag ie op eens dood in het hok! Zo maar!" dus ja.. Het is niet voor niets dat konijnen gemiddeld maar drie jaar worden in Nederland.

Al heb ik inderdaad ook wel het gevoel alsof juist de konijnen van mensen die er echt serieus mee om gaan, zoals wij, vaker ziek zijn. Maar ja, mensen die er toch niet mee naar de dierenarts gaan trekken ook minder snel (of niet) aan de bel. Er zijn hier op het forum ook wel mensen die niet naar de dierenarts gaan (vaak omdat het niet mag) maar ik denk dat die vaak ook minder snel een topic maken. Je krijgt toch te horen dat je naar de DA moet..

Maar ja zo lijkt het wel alsof onze konijnen juist alle pech hebben!

Ik ben het helemaal met je eens. Wij weten tenminste wel dat we onze konijnen op en top verzorgen, net zoals Catelootje. Mensen die er misschien wat 'simpeler' mee omgaan, lopen er vanzelf ooit een keer tegenaan. En de mensen die echt 'simpel' ermee omgaan, zien inderdaad niet eens dat hun konijn ziek was. Dan worden we maar gezien als overbezorgde konijnenliefhebbers!

@Catelootje: ik vind ook lastig het verschil te horen tussen tandenknarsen van genot en pijn, maar als je het samen met de lichaamstaal bekijkt dan zie ik wel verschil. We horen wel wat het uiteindelijk was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Eigenlijk moet ik echt vooral huilen. Door BB wéét ik dat er dus niet zo snel iets 'oppervlakkigs' kan zijn. Straks is er iets verschrikkelijks en wordt zijn konijnenleven zodanig beinvloed dat... doemscenario's. Arm klein ding. Jullie snappen wat ik bedoel, misschien velen niet (buiten BB) wat een konijn teweeg kan brengen. Hopen, hopen. Morgen om 12 uur bellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een beetje te rusten vannacht....slapen zal vast niet lukken.Maar Woody heeft er ook niks aan als hij morgen naar huis mag en jij kapot bent!Hij heeft je dan waarschijnlijk keihard nodig!

Ik ken het gevoel...het is verschrikkelijk en zeker voor een buitenstaander niet te begrijpen tot het je overkomt.Blijf voorlopig nog even hoop houden!

Wij duimen hier voor Woody.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .