Ga naar inhoud

Minder eten door de warmte?


Joycie86

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

herkennen jullie dat bij de nijntjes dat ze minder zin hebben om te eten? De brokken eten ze gulzig op maar het groenvoer laten ze staan. Normaal verorberen ze een bord vol andijvie met witlof. Maar de laatste tijd laten ze steeds meer staan. Ik geef ze nu alleen nog maar een paar blaadjes witlof. Veel te weinig, maarja als ze het anders toch laten staan? Het lijkt door de warmte te komen.

Is dit zorgelijk of normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is bij mij net andersom. Terwijl het groenvoer me juist zo lekker verfrissend lijkt voor ze...

En zoveel biks krijgen ze niet in de ochtend. Wel eten ze veel hooi en drinken ze goed.

Als je ook bijvoorbeeld de witlof onder de andijvie legt dan eten ze die op maar laten ze de andijvie liggen... wat moet ik hier nou mee?

Ze vonden het altijd zo lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij merk ik geen verschil. Even veel aanvallen als altijd. Maar ik kan me voorstellen dat ze wat slomer zijn en niet zo snel eten als normaal. Dat heb ik zelf ook wel op het moment dat het erg warm is.

Misschien eten ze wat meer als de zon weg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier eten ze ook nu ook minder groenvoer.. en ze kregen altijd 2x per dag een 1/2 winterwortel+ 1/2 witlof en dan nog kruiden en andijvie.

ze lieten me nu alles liggen en ik geef ze nu alleen 2x per dag een 1/2 winterwortel en een halve grote witlof (dus 1 winterwortel en 1 witlof per dag) en dit gaat gelukkig wel op.. ik geef ze wel een eetlepel meer biks omdat ze minder groente krijgen/ eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten hier, als het echt warm is, nu valt het wel mee, minder snel, minder enthousiast. Maar ze eten uiteindelijk alles op..
Idd, ze beginnen hier wel gewoon met de brokken 's ochtends maar laten dan toch vaak de helft liggen en eten dat later. Het groen gaat wel gelijk goed op.

Hier precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's middags eten de nijnen (en de katten trouwens ook) veel minder dan normaal. Maar omdat ze 's ochtends en 's avonds wel gewoon eten, krijgen ze per dag toch wel hetzelfde binnen. Ik heb nu dus ook de voertijden aangepast. Normaal krijgen ze 's ochtends vroeg witlof, eind van de ochtend/begin middag biks, eind van de middag andijvie of kruiden en 's vonds de rest van hun biks. Nu krijgen ze 's ochtends vroeg witlof en biks, begin van de avond andijvie/kruiden en voor ik ga slapen de laatste portie biks.

en dan blijft er uds ook niks liggen in de warmte, das wel fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze juist erg veel groenvoer en het droogvoer blijft langer leggen. Ik heb die hoeveelheid dan ook tot een minimum teruggebracht, meestal gaat het dan wel op en blijft er dus niets achter.

Ze halen ook vocht uit het groenvoer, niet alleen uit het water drinken. Iets meer vocht binnenkrijgen is misschien wel verstandig, maar ze zijn prima in staat dat zelf uit te maken, zolang ze maar vocht binnenkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze helemaal niet slecht, het zal niet precies hetzelfde zijn als altijd want dat verschilt sowieso van dag tot dag, maar veel meer of minder is het niet. En dat terwijl ze eigenlijk de hele dag loslopen en gras eten, ze gaan toch terug naar hun hok om te drinken en drinken inderdaad ook veel 's nachts. En Snuf, die geen groen krijgt, drinkt helemaal veel, denk zo'n 300 ml per dag. Dat drinken die van mij samen ook, misschien ietsje meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij drinken ze ook niet weinig maar juist veel meer als normaal.

Wel merk ik dat ze 's nachts wel weer drinken als overdag.

Gek genoeg is het hooi de laatste 2 weken niet aan te slepen.

Ik heb 2 konijnen en die eten samen 1 kilo per week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij drinken ze nu meer dan met kouder weer. Hooi gaat er nu heel slecht in. Ze eten nu 1 kilo in 3 weken terwijl ze met kouder weer 1 kilo in 1 week opaten.

Groente en biks gaat er nog wel lekker in. Ze eten de groenten iets minder snel op dan wanneer het kouder is maar ze eten het wel helemaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij eten wel, maar inderdaad minder.

Groente en fruit eten ze overigens wél. Maar de biks blijft gedeeltelijk liggen.

Ook hooi eten ze minder.

Drinken doen ze altijd heel slecht, maar ze krijgen veel groenvoer, dus dat compenseert gelukkig.

Ik probeer zoveel mogelijk voor afkoeling te zorgen, maar het blijft warm. Ze komen nu een beetje op gang, maar volgens mij komt er zo ook een ontzettende onweersbui aan... Het koelt wat af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze inderdaad overdag veel minder hooi, in de avonduren gaat dit alsnog op. Groenvoer eten ze wel maar minder als anders. Ik geef overdag juist niet teveel omdat het dan gaat verleppen. Biks eten ze wel gewoon. Maar door het verhaal van Cindy ga ik dit overdag maar minderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .