Ga naar inhoud

varieerde konijnen voer??


Aanbevolen berichten

hey hey,

ik zag laatst in de winkel een pak konijn voer met 7 verschillende soorten konijnen voer of zo iets. en vroeg me af of dat wel goed is voor een konijn, maar weet niet zeker omdat ik zag dat konijnen moeten wennen aan voer anders gaat er wat mis met de spijsvertering.

zou iemand mij misschien antwoord willen geven op mijn vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het in ieder geval geen biks zijn, maar een samenstelling van gemengd voer met 7 componenten.

Dat denk ik tenminste. Het lijkt me sterk dat er 7 soortjes in een pak zit met als doelstelling 'variëren kun je leren' :)

Je kunt het beste biks geven en dat is dit niet volgens mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet dat gemengd voer niet zo gezond is maar mijn konijnen hebben best grote ren( 2bij 1 m.) waar ze 24/7 in kunnen en hun hok is is ook ongeveer zo groot in oppervlak en dan is het begane grond 1 en 2 verdieping. dus best groot. en ze krijgen niet veel groente enz. helelaas de hond die heeft het opgegeten voor het bij hun komt. ( elke keer een andere foefje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de pakketjes van supreme bedoelt? Zij hebben nu voor de zomer een actieverpakking met gemengd voer (russel rabbit), met 2x 7 "verschillende" smaken, in portiezakjes. Het voordeel daarvan is dat je mensen er op kan wijzen dat ze van gemengd voer echt beperkte hoeveelheden moeten geven, één zakje is de hoeveelheid die een gemiddeld konijn nodig heeft op een dag.

Maar wij zijn hier op de forums niet zo van de gemengde voeders, en zijn meer voor het voeren van geperste korrels. Dan weet je namelijk zeker dat je konijn alles binnen krijgt wat hij nodig heeft. Als je wil variëren kun je hem beter wennen aan groenvoer! Vind ie nog veeel lekkerder ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

om dat ze dan toch al die suikers en dingen toch verbranden dat wil ik er mee zeggen. misschien niet een hele goede reden maar wij als mensen eten ook niet allemaal gezond eten ik wed dat minstens 9/10 wel iets van chocola eet of patat en veel zout op zijn/ haar eten. of in te veel vet gebakken. althans iets ongezond

en ja die bedoel ik bedank allebei bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt niet uit. Het veranderd niks aan het feit dat je konijn bijv. te veel calcium binnen krijgt (dit verbranden ze niet, dit plassen ze uit. Het kan echter neerslaan in de blaas: Dan ontstaan blaasstenen/gruis) of juist voedingsstoffen mist door selectief eten.

En ja, ik eet wel eens patat. Of chocola. Maar dat is niet mijn "basisvoeding", dat eet ik er af en toe bij. Jouw konijnen eten eigenlijk elke dag patat nu.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het gaat niet alleen om de dingetjes die er in zitten, ook om de "inhoud" (de samenstelling) van de staafjes zelf. Met alleen biks kom je er niet. Je moet wel kijken of de samenstelling van de biks ook goed is. Hier staat wel wat die moet zijn: http://konijnen.nl/voer/voer_analyse.htm (als je konijnen niet selectief eten en je gemengde voer aan deze "eisen" voldoet, kun je dat ook blijven geven.)

De konijnenopvang waar ik regelmatig kom geeft echt allerlei soorten voer, zij krijgen nl. veel voer van fabrikanten zelf, van dierenwinkels die "over" hebben (zit tegen de houdbaarheidsdatum aan, dus mogen ze het niet meer verkopen maar het voer is vaak nog prima) en van mensen zelf. Omdat de konijnen daar maar tijdelijk zitten, is dat ook anders. Of ze nu twee maanden of tien jaar dat voer eten is wel een verschil natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .