Ga naar inhoud

Drinken uit flessen en drinkbakje


Mexflex

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen hebben 2 drinkflessen en 1 drinkbakje.

Zo eigenwijs als ze zijn drinken ze de ene dag veel uit de flessen en niet uit de drinkbak en de volgende dag weer uit de drinkbak en niet uit de flessen.

Gisteren kwam ik thuis en toen was de drinkbak leeg tot de laatste druppel. De flessen waren nog vol. Direct nieuw water neergezet en er werd gelijk gedronken.

Misschien drinken ze liever uit een bakje, maar ja hoe doe ik dat nou als het straks warmer wordt? Nog een bakje neerzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geen zin in het gedoe van een waterbakje, dus helaaspindakaas voor mijn konijnen krijgen ze geen bakje. Ze hebben twee flesjes en daar mogen ze het mee doen.

Als mijn hok groter (of anders) was had ik er misschien wel eentje neer gezet, maar het zou nu ten koste gaan van de ruimte en de meeste konijnen maken een potje van zo'n bakje, stro, hooi, andere bodembedekking en keuteltjes er in.. Vind het niet fris. En als ze 'm omgooien dan zit je inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn wat dat betreft heel netjes. Af en toe komt er wat stro in meer niet. Omgooien doen ze niet

Maar ja hoe maak je de overstap. Gewoon bakje weghalen en dan hopen dat ze uit de flessen gaan drinken?

Bovendien lijkt het wel als ze uit de flessen drinken dat het dan niet snel genoeg gaat. Ze zitten dan maar te trekken aan die fles. Dit doen ze met diverse flessen die allemaal wel goed zijn.

aangepast door Mexflex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb flesjes hangen en ik heb lange tijd enkel flesjes gehangen, maar ik zag nooit iets minderen. Nu staat er een drinkbak en die is na twee dagen leeg dus ik vrees dat de mijne het gewoon niet snappen en gewoon liever drinken uit de drinkbak. Ik heb er mij bij neergelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hangt een flesje in het nachthok.. hier drinken ze maar een een 30 cc uit per dag en een grote bak water in de ren en daar drinken ze heel goed uit!

Ik heb dat flesje nog niet lang en heb ik meer gekocht voor als het straks winter wordt en gaan vriezen en omdat het in het nachthok ophangt hoop ik dat het minder snel bevriesd. (ik heb in duitsland een 'fles op hang syteempje' gekocht zodat ik de fles gewoon aan een houten wand kon ophangen dus er is ook geen wind etc in het nachthok dat aan de fles kan komen in de winter.. dus hoop dat ie minder snel bevriesd, verder vinden ze de drinkbak fijner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed idee Anke! Zal ook eens kijken of ik zoiets kan vinden. Ik had altijd één flesje in het hok (wel in hetopen deel) en één flesje aan het gaas hangen, die in het hok bevroor al langzamer, in het nachthok misschien helemaal wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto;

attachment.php?attachmentid=24336

De oog-haakjes die je ernaast ziet zijn voor een voerbakje in op te hangen, dit gebruik ik in de winter want dan wordt daar het grootste gedeelte van de brokken gegeven omdat ik wil dat ze dan wat meer in het nachthok zitten.. ook zie je een open haakje iets hoger, daar doe ik vaker een groente spiesje ophangen:)

Laat ik daar net ook een foto van hebben haha;

attachment.php?attachmentid=20273

Nou ik had voorgenomen te poetsen etc vanmorgen haha heb alleen in de tuin geveegd en de afwas gedaan.. gaat goed haha

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

uhmm weet ik niet of ze die groter hadden trouwens..

Ik heb ze gekocht bij das futterhaus.. daar krijg je ook die gedroogde peterselie stengels zo goedkoop (kun je scheppen uit zo'n grote bak)..en zonnebloempitten kei goed koop kun je daar scheppen... (oww en hondenkoekjes.. die gaan we altijd halen want daar bespaard mijn moeder zich ontzettend veel mee om ze daar te 'scheppen' dan hier in nederland te kopen) en ze verkopen heel veel producten van JR Farms.. dus natuurlijk.. en die hooitunnel verkopen ze daar.. en ze hebben veel soort houten huisjes etc.. echt een grote fijne dierenwinkel (alleen geen SS.. helaas haha)

Ook de hokken van dierenverblijf.com kun je daar kopen voor dezelfde prijs zag ik..

Site van hun ; http://www.futterhaus.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, vooral die drinkfles vind ik wel mooi. Zoiets moet ik ook wel zelf kunnen maken denk ik.

Alleen........zelfs in de winter zitten mijn nijnen haast nooit in het nachthok.

Misschien dat ik voor zo'n drinktoren ga kijken, das toch eigenlijk voor katten of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier twee drinkflesjes, ik denk die van een halve liter én een drinkbak.

En mijn konijnen drinken géén druppel. Zo lijkt het althans. Soms laat ik die flessen hangen, dagenlang,

zonder dat het niveau iets zakt. Dus dan een drinkbak gegeven, die zakt ook nauwelijks.

Ik denk dat de mijne gewoon niet of maar heel weinig drinken, dat ze hun vocht uit hun groenvoer halen.

Want ze krijgen, denk ik, wel vocht genoeg binnen, want hun toiletjes zijn op twee dagen doorweekt van hun urine.

Mochten ze niet genoeg vocht binnenkrijgen, dan zouden ze toch ook niet zoveel plassen, toch?

Dus ik laat beide flesjes hangen en hun drinkbak staan en ze zien maar wat ze ermee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij drinken ze uit grote aardewerk hondenbakken. Ze zijn precies goed voor de konijnen, ze kunnen er goed bij. Ze zijn veel te zwaar om om te gooien en er kan veel water in. Daarnaast heb ik van de week weer eens een flesje opgehangen, gewoon voor drbij, maar alleen Snuffie heeft er voor het eerst wat uit gedronken, maar ze drinken veel liever uit de bak. Dus haal ik het flesje eerdaags maar weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toevallig vanmiddag effkes binnengelopen bij das futterhaus (moest bij de DM zijn..)

Enn eens goed naar het assortiment gekeken en tot de conclusie gekomen dat het 90% van de spullen die zooplus.nl verkoopt zij daar verkopen:).. het merk trixi etc..

Er stond ook een mooie dubbele binnenkooi op van 120 cm breedte.. voor maar 99 euro en voor de zelfde prijs had je de 100 cm breedte kooi inclusief standaard op wielen met een plateau eronder voor dingen op te zetten, wat een gigantisch ding zeg die van 120 cm voor in je woonkamer! Enn beide niet eens zo duur..vond ik!! Want het waren volgens mij die duurdere van zooplus die ze daar verkochten.. gezien het materiaal van de standaard (zelfde materiaal waar ze de papegaaien kooie van maken)

Ook een super gave glazenbak voor hamsters.. met een ventilatierooster in en bovenop dicht met spijltjes.. echt ook gigantisch.. zeker een meter breed en 50 diep en toch wel een 75 cm hoog.. echt een mooi ding!!

Ze hadden veel nieuwe dingen erbij gekregen!

Ook hadden ze de nieuwe compacte verpakking kruidenhooi van het merk uhhm kan dat het merk vita verde zijn??? zo'n kei klein pakketje maar er zit 500 gram in.. dus gewoon flink geperst.. neemt wel minder plaats in beslag dus wel handig..

Alleen bedacht ik me net.. vergeten te kijken of ze ook grotere ophangsysteempjes hebben voor drinkflesjes.. sorry.. sorry.. sorry

Oww en ik had nog wat gedroogde peterselie stengeltjes geschept en ik was 49 cent kwijt voor ongeveer 150 gram meen ik

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .