Ga naar inhoud

en dan heb je ineens 2 patientjes......


wupsie

Aanbevolen berichten

vanmorgen begon max enthausiast te eten van zn brokjes, maar at niet alles op. vond dit wat vreemd, maar omdat hij niet samen zit met mini vanwege haar castratie dacht ik dat dat misschien ook een reden kon zijn. gedurende de dag is het bakje wel leeg gegaan en heeft hij ook wat andijvie en een stukje appel op. et wilde ik hem een worteltje geven maar dit wilde hij eerst helemaal niet hebben. toen begon hij wel aan het worteltje, maar toen ik wat kruiden pakte lag hij alweer languit.....met het weekend in het vooruitzicht toch maar ff de DA gebeld. Kon direct komen. en ik had weer gelijk helaas.......

Max heeft gas in zn maagje.

hij heeft daar een injectie tolfedine en primperid gekregen en ik moet hem thuis ciseral, carpofen, ananas sap en evt een anti gas middel geven,dus die ga ik zo ook maar ophalen

duimen julie mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, volgens mij is het zo dat simethicone van allemaal kleine gasbelletjes één grote gasbel maakt die makkelijker af te voeren is. Maar als die grote gasbel in de maag zit, kan ie er dus niet meer uit. Maar Loes kan dat beter uit leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow dan wacht ik maar ff:p had het spuitje al gevuld, maar dan maken we die maar leeg. de da legde het uit dat het middel de oppervlakte spanning van de belletjes verminderde waardoor het beter af te voeren is.

mar waar zit de maag precies? heb net zn buikje gemasseerd en voel een soort ballonnetje zitten. geen kleine belletjes dus. maar nu las ik op konijnen.nl dat de maag op een andere manier gemasserd moet wordenmaar kan er niet echt wijs uit:p

Max zit zich nu een beetje te wassen en neemt af en toe een paar hapjes kruiden. wel licht hij veel gestrekt. net ook helemaal op zn zij.

vindt het echt zo eng!! moet steeds aan gijsje denken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik je niet kan helpen. Heb helemaal geen ervaring hiermee.

Ik zal wel heel hard voor jullie gaan duimen. Kan me voorstellen dat je het heel eng vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk omdat het dan het slechtste uitkomt :s maar ben bang dat het een nachtje op de bank wordt....... wanneer zou ik moeten beginnen met de ciseral? dat heb ik ook altjd. Bij de da ben ik zo overdonderd dat ik dat soort dingen vergeet te vragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh dat durf ik niet te zeggen. Jeetje, aan mij heb je helemaal niks nu.

Ik heb ook dat artikel gelezen, maar ik vond het een vrij ingewikkeld verhaal. Dus ik snap dat je er niet veel wijzer van werd.

Voor de medicijnen moet je gewoon de DA bellen hoor. Die ligt nu nog niet te slapen, dus dan kan die wel even antwoorden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ja, welke dierenarts krijg je dan weer he.......moest max de vorige keer ook primperid injecties geven en ciseral, maar ja dat was ook de andere da........pfff moeilijk moeilijk moeilijk! maar primperid mag 4 keer per dag toch, das eh..... om de....6uur. as daar om half 5 dus zou dat om eh...half 11 uitgewerkt zijn. nu dus:p er zijn al wel een paar keueltjes gekomem aar neit veel. hij knabbelt nu ook weer wat aan de aardbei blaadjes/steeltjes. wacht nog maar ff denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter dan om even te wachten. Ik geloof dat ik Meneer binnenkort toch maar eens jou kant op stuur. Die twee van jou moeten nu toch echt eens een keer gewoon gezond blijven.

Ondertussen zal ik hier wel blijven duimen en zo af en toe totaal nutteloze dingen neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een nacht! Elke 2uur kijken bij mn ventje, buikje masseren en nieuwe kruiden neer leggen. Steeds als ik weer kwam kijken waren de kruiden op :-) maar net wilde hij niet al zn brokjes. Hij wil wel eten maar heeft niet echt honger. Hij begint wel maar eet niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft niet Liel, de meeste konijnen laten hun biks staan als ze niet lekker zijn, dat hij begint is al een goed teken. Zolang hij maar wel andere dingen blijft eten, je schrijft dat hij zijn kruiden telkens netjes op heeft, dus dat is al super. Zolang hij door blijft eten en door blijft keutelen, al is het maar een beetje, blijft het wel op gang. Nu alleen zorgen dat een beetje steeds meer wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .