Ga naar inhoud

Boefje wil geen hopefarms meer maar science selective na castratie!


Boefje

Aanbevolen berichten

Afgelopen woensdag is mijn Boefje gecastreerd en nu probeer ik natuurlijk alles uit om haar aan het eten te krijgen.. ja 1 biks hope farms kreeg ik erin..misschien twee..maar het schoot niet op, dus ik herinnerde me dat ik een tijd geleden een zak ss had gekregen gratis van mijn dierenarts.. dus ik dacht laat ik eens een paar daarvan proberen gewoon als snackje.. en dat at ze meteen..en nog 1..en nog 1.. toen probeerde ik weer wat biks van hope farms.. nee hoor..die niet..ik dacht..is dat wel goed zo ineens een ander merk.. ooit had ze toen ze in de groei was wel ss junior gehad. Ook gratis van dierenarts gehad destijds.. maar ik had ook hope farms als eerste voeding voor haar.. dus gemengd. Vraag me af of ik haar nu maar gewoon tijdelijk ss moet geven in plaats van hope farms.. als voeding.. ik blijf wel hope farms proberen tussendoor en soms pikt ze er 1tje mee..ze moet harder kauwen met hope farms..maar ik ben al blij dat ze in elk geval biks eet! Ik vraag me alleen af of het wel gezond is voor haar..zo'n overstap..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik reageer net al op je vraag in een ander topic. Maar goed, antwoord blijft hetzelfde: Na een zware ingreep als een castratie voelen ze zich niet goed en als ze zich niet goed voelen, eten ze vaak lang niet alles, meestal alleen hooi en groente. De biks komt meestal binnen een paar dagen wel weer, dat is heel normaal. Ze zal nu ook vanzelf wel weer HF gaan eten.

Het is alleen niet goed om zo maar wat anders te gaan geven, zeker na een ingreep als deze waardoor haar hele lichaampje van slag is niet. Je kunt dan echt het beste alles hetzelfde houden. Nu kan SS geen kwaad, dat is ook speciaal ontwikkeld voor zieke konijnen, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou tis ook zo dat de dierenarts toen ik haar bracht en vertelde dat ik mijn eigen voer had meegenomen, zei dat het niet hoefde want zij gaven ss en dat was ongeveer hetzelfde dus dat kon geen kwaad..vandaar dat ik dacht zo erg is het niet om een paar ervan te geven..ik zou nooit zomaar overstappen op ander voer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn een maandje of 1,5 geleden ook ziek geweest en ze kregen eerst ook hope farms.. dus ik op aanraden van de dierenarts SS erbij gegeven om aan te sterken. Helaas eten ze hier de hope farms dus nu nagenoeg niet meer...

Ze krijgen nu 40 gram SS en 35 gram hope farms erbij en eten de ene dag de hope farms op en de andere dag laten ze het liggen.. dus ik ga dadelijk maar volledig over op de SS..

helaas wat duurder maar goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou ik merk dat dus nu ook met mijn Boef..maar gisteravond had ik alleen hf gegeven in de kooi..ze eet met lange tanden, maar ze had het op.. en vanochtend gaf ik weer hf met een paar ss ertussen...nou denk je dat!!? Ik zag vanaf de bank haar lekker eten en ineens duwde ze verontwaardigd haar bakje weg zo van..wat is dit!! En ja hoor...alle ss eruit gesnoept maar hf ligt er nog.. nou ze eet het maar lekker op hoor! Ze heeft hooi..en ik geef dr straks nog wat groenvoer..maar ik wacht echt wel ff voor ik dr ss geef.. die totebel..haha.. ik laat dr niet verhongeren hoor, al helemaal niet nu ze het juist zo goed doet met alles. Maar ik zie het nog wel even aan, ik geef niet gelijk toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wat jullie doen is beide geven. Dat is vergelijkbaar met het geven van gemengd voer: Ze kunnen er selectief van gaan eten en dat is precies wat ze nu doen. Ik heb zelf een tijdje SS met gewone biks gevoerd aan Fred, omdat ik nog met die gewone biks zat. Ik gaf hem dan 's ochtends 15 gram gewone biks (die hij minder lekker vond) en 's middags (als de biks op was) zijn 15 gram SS. Dan vroeg op de avond nog een portie groente en dan heeft hij 's ochtends wel weer genoeg 'honger' om de biks die hij minder lekker vindt op te eten. Nooit geen problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep ik had ook meteen spijt toen ik merkte dat ze die ss alleen eruit pikte.. ik wist het en toch deed ik het... omdat ik zo graag wil dat ze goed eet..maar kort erna heeft ze toch haar hf opgegeten. Dus nu gaat het apart van elkaar..ik geef gewoon hf..en ertussen door een paar ss om te 'snoepen'. Want ja..die zak van mij moet ook op..hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, om nog eens te illustreren hoe konijnen in elkaar zitten, hebben mijn konijnen ook besloten zich lekker verwend te gedragen en ook selectief te gaan eten. Ze krijgen bij mij alleen Science Selective, maar als ik in de tuin ben, heb ik altijd wel wat lekkers op zak en komen ze regelmatig even bij me om wat te snoepen. Ik had nu SSjes, wortelchips en gedroogde bieten stukjes. Meneer en mevrouw weigerden om de SSjes op te eten toen ze eenmaal wortelchips en bietjes gehad hadden! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .