Ga naar inhoud

Ja ja Boefje wordt morgen gecastreert..


Boefje

Aanbevolen berichten

Ben helemaal gespannen.. morgenvroeg gaan mijn vriend en ik richting wilhelminapark dierenkliniek met onze Boefje. Ik heb de koelkast vol groenvoer..de aanrecht ligt vol met plakjes oud brood die aan het drogen zijn. Ik had de oude knuffel van Boef al een paar weekjes in de kooi gelegd zodat ook Baileys geur eraan zit. Die gaat dus mee om Boefje te vergezellen op haar spannend avontuur. Mijn vriend en ik blijven in Utrecht wachten tot we haar weer kunnen ophalen. Die nacht gaan we op de bank slapen om haar in de gaten te houden. Van slapen zal mij kennende niks terecht komen. Ik heb vrijgenomen tot volgende week maandag..dus genoeg tijd om voor mijn schattie te zorgen. Ze is er ook wel echt nodig aan toe om geholpen te worden. Elke dag achter elkaar aan..snauwen dat ze doet naar Bailey toe..soms kunnen ze niet eens samen eten want jagen ze elkaar weg.. overal poepjes en plasjes.. er is al een stuk laminaat opgezwollen omdat er een verstopt plasje in de ren lag onder een opgehoopt dekentje.. niet zo leuk.. luchtgevechten.. nee het mag duidelijk zijn.. Boef is er klaar voor. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat.. maak me wel zorgen met de medicijntjes geven want boef die word altijd erg wild. Gelukkig kan mijn vriend me sochtends helpen en wil zelfs in zijn pauze terug komen om me weer te helpen. De tom tom is geregeld.. voor de weg er naar toe..ga nog even een uitdraai maken voor de zekerheid.. ik maak zo ff een lijstje voor mezelf..en dan even ontspannen en ugly betty kijken:p Morgen gaat het beginnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Haha.. Ik kan er niks aan doen dat Bugs zo'n vreter blijkt te zijn, after all.. Had hij eerder moeten bedenken want ik heb nu geen vel om in te prikken, vanwege de duplociline.. Heel lastig..

Maar misschien kunnen rammetjes wat meer hebben want volgens mij zijn het steeds de voedsters die slecht op gang komen na een operatie of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! We gaan zo weg dus zo nog even de nodige dingen doen. Ik hoop dat mijn Boefje ook een vreter is haha.. normaal is ze dat wel! Ze weet nog van niks en wacht braaf of dr ontbijtje en tot de kooi open gaat zodat ze lekker kan rennen en springen..maar dat zit er denk ik voorlopig niet in.. arme Boeffetje.. ik hoop dat ze snel geholpen is en dat ik haar weer heeeeel snel in dr oude vertrouwde omgeving heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben nog niet zo lang terug. Ze had op de terugweg al wat gedronken..een paar likjes.. en net dronk ze weer. Ze zit in haar oude kleine kooitje dat in de ren staat. Bailey komt af en toe even bij dr snuffelen. Boef schijnt nog niet veel aandacht voor hem te hebben. Ze zit er nog maar een beetje zielig bij. Ik heb van alles 1 stukje eten in de kooi gedaan, een bakje drinken, haar drinkflesje en een plukje hooi..gek genoeg gaat ze er bovenop zitten. Ik zou bijna denken dat ze dat prettig vind ivm de wond..maar volgens de dierenarts voelt ze nog niks want ze heeft pijnstilling gehad. Moet ik dat hooi weghalen denk je? Het is maar heel weinig..en ze moet toch hooi hebben.. gek beestje..maar gelukkig drinkt ze wel.. dat scheelt..hopelijk gaat straks dr buikje rommelen van de honger en begint ze te eten.. ik ben nog helemaal onder de indruk en hou haar constant in de gaten. Ik heb nog geen keutels gezien..maar misschien zit ze erop..ze is nog niet verplaatst van het hoopje hooi... als ze vanavond nog niet eet moet ik beginnen met dwangvoeren en darmstimulerend medicijntjes... ah ze is zich aan het wassen..neem aan dat dat ook wel een goed begin is. Ik ga dr nog even in de gaten houden. Bedankt voor het duimen en de succes wensjes. Ik ben zo blij dat de operatie goed is gegaan! Ik was lekker wezen shoppen in utrecht..heb er een mooie ring, ketting en rokje en tas aan over gehouden. Beetje afleiding he! Hopelijk gaat ze gauw eten enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het goed is gegaan!

Dat ze zichzelf wast is een goed teken en ik zou toch gewoon een klein plukje hooi erin laten liggen.

Ik heb ook hooi terwijl mijn exram die gister geholpen is, er ook gewoon op zit en door heen loopt dus het zal niet heel veel kwaad kunnen denk ik. Ik zou wel proberen om het toch zover mogelijk tegen de zijkant van haar hok te drukken zodat ze er niet snel op gaat liggen.

Ik hoop dat ze snel wat eet.

Wat heb je voor haar gemaakt? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha spaghetti bolognese. Nee gewoon een stukje appel, een blaadje rucola, een stengeltje peterselie, een klein stukje droog hard brood, wat biks..jaja voorbarig..maar je weet t niet..misschien dat haar voorkeur daarnaar uit gaat..oh ja een stukje wortel. Ik wil niet gelijk teveel in dr kooi doen..want ik heb nog meer..haha.. er zit genoeg bij wat ze wel heeeeeeeeel erg graag lust..dus als ze dat al niet eet..dan zal ze de rest ook niet zo snel nemen.. wat ik me wel afvraag is...ze drinkt wel af en toe.. moet ik dan alsnog vanavond gaan dwangvoeren als ze nog niet gegeten heeft? Of heeft water hetzelfde effect voor de darmen zodat het niet stil komt te liggen.. hmm.. ze moet dan sowieso gekeuteld hebben..het stomme is dat ze nog niet zolang thuis is en het al bijna avond is..moet ik gelijk na 6 uur dan beginnen..of nog even wachten.. ze heeft vanaf 8 uur sochtends niks gegeten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. ze heeft nu nog niks gegeten behalve 2 sprietjes hooi waar ik haar mee aan het plagen ben..ook nog niet gepoept en geplast... 2 uur konden we haar ophalen..ik weet niet hoe lang ik moet wachten voor ik met dwangvoer enz moet beginnen..ze drinkt wel gewoon.. ze zeiden vanavond..maar wanneer... najah ik wacht nog heel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed dat ze drinkt maar het vervangt de vezels die de darmperistaltiek bezig houd niet.

Water word opgenomen in het bloed en afgevoerd naar de blaas.

Eten, vooral vezels, houd de darm in beweging. De darm moet echt werken om de vezels kapot te krijgen.

Je zou haar misschien een beetje kunnen dwangvoeren maar hoeveel weet ik niet.

Hooi eet ze nu ook niet?

Anders gewoon dwangvoeren tot ze zelf weer eet maar niet teveel omdat je dan de maag/darmen kunt opblazen omdat het nu niet goed door loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moppie is nu pas, op dag 2,5 gaan eten, gewoon dwangvoeren tot ze eet, kwaad kan het niet. Het moment dat ik koos was tijdens het medicjinen geven,g ewoon spuitje erbij,.. nog steeds, want is nu aan de diaree..

SUper dat het goed is gegaan dat ze zich wast en drinkt, het is toch al iets:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja keb haar al haar medicijntjes gegeven en ben gaan dwangvoeren.. kort daarna had ik haar maar in de ren gezet.. ren doormidden met een hekje ertussen.. en aan de andere kant bailey.. zodat ze wat meer gaat bewegen..had haar eerst in dr kleine kooi op de bank..ze wilde maar wat graag over de bank lopen en dat deed ze dan ook..maar in de ren doet ze dat dan weer niet..maar goed..ze had wel kort erna een plasje gedaan.. nog geen keuteltje te herkennen.. eten wil ze nog niet..de haartjes rond haar oogjes zien er helemaal verwilderd uit en plakken aan elkaar..keb al met een watje met steriel water een beetje schoongemaakt.. oh ja en weer wat! Ze moet niks van Bailey weten..ze gaf hem een snauw.. heb bailey maar gelijk weer bij dr weg gehaald..ik dacht ik doe ze heel even bij elkaar ze zag er zo zielig uit..Bailey die keek haar zo aan van.. wat moet ik hier nou mee! Die zit helemaal lekker in zn vel in zn eentje!! die rolde voor het eerst dat ik het meemaak op zijn rugje..en ligt lekker languit en maakt zelfs binkies..wat die normaal al niet zo veel doet.. dat lomp mannetje.. het lijkt wel of die helemaal blij is zonder Boef..en dat terwijl Boef zo gek op hem was.. snik.. vraag me af of ze straks nog bijelkaar kunnen.. maar dat zien we dan wel weer...Misschien is die blij dat ze niet meer zo op hem jaagt en hem treiterd.. deed ze nogal veel de laatste tijden.. mijn schattig knuffelkoppeltje ligt in de scheiding.. zucht.. maar gaat wel weer goed komen hoop ik. Eerst maar zorgen dat Boef gaat eten en keutelen..hoe lang duurt het na dwangvoer en darmstimuleringsmiddelen voordat ze gaat keutelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast wel weer goedkomen tussen Boefje en Bailey. Boefje heeft gewoon pijn en wil gewoon rust en herstellen dus ik vind het niet meer dan logisch dat ze chagrijnig is naar Bailey toe. Dat ze Bailey kan zien en ruiken is meer dan voldoende nu.

Zelf weet ik niet hoelang het duurt voordat ze moet gaan keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. voel me naar dat ze nog niet gekeuteld heeft..ze is wel redelijk levendig..soms begint ze te graven.. maar verder.. ik kan niet wachten tot ik haar weer kan dwangvoeren zodat ze weer wat binnen heeft.. ik heb haar maar weer in dr kooitje gedaan naast me op de bank.. schijnt dat ze daar toch wat levendiger is.. ze vind de bank altijd ontzettend boeiend.. en aangezien ik op de bank slaap om haar in de gaten te houden kan ik haar dan ook beter zien. Ik bereid me maar voor op een slapeloze nacht.. rare dag sowieso. Als ze morgen nog niet gekeuteld heeft of kleine keutels moet ik de dierenarts bellen..op zich geen probleem maar die dierenarts is veel verder weg. Ik hoop dat mijn eigen dierenarts niet op de tenen getrapt is als ik uiteindelijk daar terecht moet. Zucht.. en dan heb ik ook nog eens ruzie met me vriend ineens. Voel me weer helemaal geweldig vandaag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze ziet er iets fitter uit, maar nog steeds niet gekeuteld. Ik had weinig geslapen want ze voelde vannacht aardig koud aan en ik heb de hele tijd opgelet dat ze warm bleef enz. Snachts nog dwangvoer gegeven en medicijntjes..en toch stiekem pijnstillers..ondanks dat ze zeiden dat ik het pas de volgende dag mocht geven... eigenlijk was het ook al de volgende dag.. ze zag er zo ellendig uit..slap en aldoor maar knarsetanden.. toen werd ze ineens weer levendig en moest ik telkens wakker blijven om op te letten dat ze niet haar wond ging knabbelen.. deed ze gelukkig niet vaak maar wel telkens als ik bijna in slaap viel. Vanochtend werd ik wakker door knabbelgeluidjes.. ze was een paar sprietjes hooi aan het knabbelen.. niet veel..het leek ook net of ze die doormiddenbeet, maar ze kauwde na..dus ze kreeg wat binnen. Dierenarts bellen omdat ze nog steeds niet gekeuteld had..uiteraard spoed nummer want ze waren nog niet open.. scheen dat het normaal was..en dat het wel een paar dagen kon duren voor ze weer ging keutelen en eten..dus gewoon dwangvoeren en medicijnen geven.. snap dan niet waarom ze me een formulier meegeven waarop staat dat als ze de volgende dag geen keutels of kleine keutels heeft ik contact op moet nemen met dierenarts.. ik flipte omdat ik alweer het ergste scenario in mijn hoofd had en hij praat gewoon relaxed aan de telefoon alsof er niks aan de hand is.. we zullen zien hoe het vandaag gaat.. beetje drinken en minimaal hooi sprietjes eten doet ze in elk geval al..en plassen ook.. 2x tot nu toe.. ze begint ook steeds meer weerstand te bieden als ik dr dwangvoer en medicijnen geef..zelfs met mijn vriend gaat het lastig omdat te doen.. hopelijk krijg ik het toch voor elkaar. Kan niet wachten tot ze weer lekker vrolijk rondhuppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jazeker wel. Er ligt vanalles voor dr..maar ze kiest toch voor de hooi. Ze eet af en toe ervan. Niet meer 1 sprietje, maar ze zoekt die droge blaadjes ertussen uit en af en toe knabbelt ze hooi. Ik heb ook al 8 keuteltjes gezien. Eerst waren het er 4 en nu weer wat later 8. En die laatsten zien er weer iets beter uit dan de eersten..dus volgens mij mag ik nog niet klagen ook.. ze eet hooi uit zichzelf..ookal is het nog niet zo heel veel..ze drinkt uit zichzelf.. ze heeft al geplast en ze keutelt nu ook.. nu nog even mijn rust pakken door even een tukkie op de bank te doen. Voel me weer wat opgelucht. Wat is zoiets lastig als je voor het eerst zoiets meemaakt. Dan maak je je ook veel te snel druk om dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijvoer>? je bedoeld dwangvoer? ja die krijgt ze er ook bij. Ze heeft net weer wat gekeuteld. Ze worden wel wat natter langzamerhand. Als ik door ga met darmstimulerende middelen krijgt ze dan diarree? Moet ik dan overgaan op alleen dwangvoeren. Dat eten is gewoon een kwestie van tijd. Dat komt vanzelf wel. Ben nu constant alleen maar weer aan het opletten dat ze niet teveel aan dr wond zit.. lastig is dat. Soms zie ik niet eens of ze nu haar beentje wast of bij dr wond zit. Zo'n rompertje heb ik niet..haha klinkt best schattig..ik zie dr al erin lopen.. ik zou misschien een oude legging kunnen knippen en haar daarin hijsen..maar zou niet weten hoe dat werkt.. en of ze het dan niet te warm krijgt...moet dan toch wachten op mijn vriend want alleen krijg ik dr er niet in.. weet niet eens of dat wel een goed idee is.. Misschien valt het ook wel mee met dat aan dr wond zitten..ze wast zich ongelovelijk veel. Dan nog maar even slaap uitstellen en wat meer opletten. Kreeg net pijnstilling al met pijn en moeite bij dr binnen.. moest haar hard beetpakken.. vind ik helemaal niks..maar anders gaat het helemaal niet. Inwikkelen in zo'n 'toverhanddoek' werkt ook voor geen meter..haha. lijkt ook wel of ze wacht totdat ik even de kamer uit ben of op de bank ligt voor ze bij dr wond gaat zitten..stiekemerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .