Ga naar inhoud

Konijn heeft last van diarree


PYT

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk gewoon niet dat het zin heeft. Waarschijnlijk is het overal al in getrokken en dan moet je je konijn zó goed wassen, wat ook absoluut niet goed voor 'm is. En dan hebben we het er nog niet eens over hoe lang het duurt voor een doornat konijn droog is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baby konijntje is er aan overleden en dat was niet echt leuk ik heb het nog een keer met een ander konijntje gehad maar die is er niet aan overleden om dat ik van bunnybunch het advies kreeg dus wil één ding zeggen er bedankt mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie, goed idee

@ Roosje , wow zo erg? Aan wat was ze dan juist overleden? Aan het anti-myiasis of anti-parasieten? Of door het gebruik van beide? :s

Mijn konijn is nu wel bijna twee jaar dus hopelijk is de situatie dan anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo, ik snapte het al niet goed...

Maar is dat bij elk konijntje zo? Want dat heeft vooral met uitdroging te maken toch? Maar voorzover mijn konijntje goed drinkt is het toch nog niet nodig naar de DA te gaan of toch?

Want ik zag ook dat jullie op andere topics wel advies geven om naar de DA te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, het is afhankelijk waar het van komt. Bij jonge konijntjes is het vaak coccidiose. En dat is dodelijk, vooral bij die jonge beestjes. Dit is (waarschijnlijk) toch meer een voedingsprobleem. Zou het nog geen slecht idee vinden om langs de dierenarts te gaan, ik heb ook wel geopperd om de ontlasting te laten onderzoeken dacht ik? Maar ik denk ook niet dat het bij jouw konijntje waterdunne diarree is, eerder "gewoon" plakpoep.

Als jouw konijn altijd al hele gezonde voeding heeft gehad en geen overgewicht had, was het een heel ander verhaal geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt dat idd gezegd van de ontlasting te onderzoeken, maar ik wou het gewoon ff vragen voor de zekerheid :)

Morgen heb ik examen en dan daarna ga ik terug naar huis, dus dan kan ik eens kijken hoe het met haar gaat.

Dan kan ik haar ook nog eens wegen, of is het onmogelijk dat ze op een week al afvalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb haar gewogen en ze is toch al wat afgevallen.

Ik zag het al meteen toen ik haar zag!

Ze ziet er trouwens heel goed uit, ook haar kontje is proper!

Ben wel blij dat het eindelijk beter gaat :)

Ik merk trouwens ook dat haar keuteltjes groter zijn, is dit goed of betekent dit niets?

aangepast door PYT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, juist niet. Heeft ze een gezonde eetlust. En het lijkt allemaal heel dramatisch, "ik kom om van de honger", maar ze krijgt (meer dan..) genoeg én ze kan zo veel hooi eten als ze wil.

Mijn konijnen werken dagelijks 40 gram SS, een bakje gedroogde kruiden, ruim een halve kg groente en nog een hoop hooi en gras naar binnen en die hebben ook áltijd "honger"....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .