Ga naar inhoud

Konijn heeft last van diarree


PYT

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat maakt me echt wel superongerust!!

Het is nu nog niet zo warm maar het wordt binnenkort wel weer wat warmer

dus zou het dan niet beter zijn als ik haar in een hok binnen zet?

Het hok waar ze nu in zit is wel veel groter! Zou dat een probleem kunnen zijn?

Als het voorlopig is?

En als ze nu het juiste voer krijgt en hooithee, hoe lang zou het dan duren totdat haar darmpjes terug tegoei werken zodat ze geen diarree meer heeft?

Ik wil er toch echt snel vanaf zijn, wil echt geen maden ontdekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog eens met mijn moeder gebeld.

Ze zou haar hokje nog eens tegoei proper maken en voor producten tegen vliegen zorgen.

Ook zei ze dat het flesje met de hooithee al leeg was, dus toch op een goeie 2 dagen heeft ze dat opgedronken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat doet ze niet..

Ik zit eigenlijk in mijn examenperiode, maar ik ga toch naar huis om haar te wassen!

SS krijgt ze al vanaf zondag ja en krijgt helemaal geen gemengd voer meer!

Het bevalt haar wel goed denk ik want ze eet nu 20gr SS en veel hooi

Maar als ze nu geen diarree meer krijgt, dan zullen de maden toch al minder vlug komen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga haar zeker wegen ja, ben daar ook wel benieuwd naar.

Maar als ze haar wast zie ik wel dat ze tot aan haar hiel geraakt dus ik weet nu niet of ze tot hij haar kont kan

Misschien wil ze dat ook niet omdat het niet echt heel proper is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het zeker niet :) misschien kan ze er dan toch echt niet bij... hopelijk weten jullie het als ik haar in het weekend ga wegen.

Werkt dat goed trouwens, die rearguard?

En is het product echt preventief bedoeld?

aangepast door PYT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook bestellen als ik jou was. :yes:

(Mijn konijntje had ernstige blaasproblemen die alleen door een riskante operatie verholpen konden worden. We hebben er voor gekozen dat toch uit te stellen omdat hij geen pijn had, maar hij is zeer plots aan iets anders overleden. In dat opzicht had ik het liever wél nodig gehad. Maar dat kon jij natuurlijk ook niet weten. :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd heb ik mijn konijntje gewogen, nu ja..

Hij woog ongeveer 3kg, het is wel geen digitale weegschaal maar het zal wel kloppen...

Ik schaam me eigenlijk dood en voel me echt zo'n slecht baasje :(

Nu heeft mijn moeder haar toch nog eten bijgegeven als haar voederbakje leeg was..

Ze bedoelt het goed maar ja, ik heb het haar wel uitgelegd dus ik hoop dat ze het nu juist gaat doen.

Heeft iemand nog tips voor me om goed voor mijn konijntje te zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is toch ook geen dwergkonijn of wel? Ze is veel te groot daarvoor lijkt me?

Tis toch ook niet dat ze groter dan een dwerg wordt door eten?

Ik heb haar daar straks ook wat geknipt, maar ze krijgt daar echt wel stress van..

Dus ik weet echt niet goed hoe ik haar kontje zou moeten wassen als ze gewoon van knippen al gek wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval ze is te dik zou ik haar af laten vallen eerst naar 2,5 kg.

20 gram ss per kilo konijn = rond de 60 gram ss per dag geven naast onbeperkt hooi, beetje groen. ( indien je veel groen voerd 15 gram per kilo konijn)

Maak een maatbeker voor je moeder.

Kontje moet je wassen je kunt er voor kiezen haar in bad te laten zitten in een klein laagje water en soppen die hap.

Lauw water natuurlijk, laat haar drogen op een handoek. Ik vermoed dat ze een nondwerg is.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik geef haar voorlopig geen groenvoer om diarree te vermijden, is 20gr per kilo dan wel ok?

Ik laat het konijn los in de veranda als ik in het weekend hier ben. Voor de rest zit ze in haar hokje .. Vind het ook echt niet leuk maar wat kan ik doen?

De tuin is groot maar niet afgebakend..

Gisteren toen ik haar haren in de tuin aan het knippen was, was ze los gekomen en dan heb ik haar wel ff laten doen maar ik krijg toch schrik dat ze de wei in loopt en dan ben ik ze zeker kwijt..

Maar hoeveel plaats zou ze nodig hebben om goeie beweging te krijgen?

want ik zou graag na mijn examens een ren gaan maken zodat ze fijn kan rond hupsen

Hoe groot zou de ren dan best moeten zijn?

ik heb ook hooi tussen de tralies van de kooi geduwd zodat ze wat meer moeite daarvoor moet doen, en als ze in de veranda los loopt dan geef ik haar ook wel eens zo een wc-rolletje afgedekt met doekjes en daar eten in zodat ze daar ook mee bezig kan zijn :)

ik heb haar daarnet trouwens ook in een badje gezet, er is al heel wat weg en ze liet het ook wel heel goed toe vond ik. Maar het probleem is nu dat er nog een hele verwarde klomp onder haar staartje hangt, maar ik durf daar niet zo goed in knippen, sffs heb ik haar staartje er bij!? Misschien toch maar naar de dierenarts daarvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, BRC vindt dat 20 gram dan wel ok is, ik vind dat het veel en veel te veel is.. Denk ook niet dat we het daar over eens gaan worden. Je moet sowieso altijd per konijn kijken. Voor een gezond konijn met een normaal gewicht al, maar zeker voor dit konijn. Ik zou echt niet meer dan 15 gram per kg geven.

Hoe meer ruimte, hoe beter. Je zou voor nu een panelenren kunnen kopen, de meeste dierenwinkels verkopen deze wel. Voor permanent is die niet zo geschikt, maar om over dag lekker in te lopen is het perfect. Misschien dat je moeder haar dan ook daar in kan laten.

Het konijn van mijn nichtje had ook zo'n klont onder haar staartje hangen, ik heb deze heel makkelijk los kunnen weken. Knippen zou ik ook voorzichtig mee zijn.. Als je het echt niet alleen durft, kun je misschien het best wel naar de dierenarts gaan ja. Dan kun je gelijk vragen welke hoeveelheid biks de dierenarts adviseerd. (Die van mij was het wel eens met wat ik geef; 10 gram per kg konijn plus veel groente. Iets meer als je geen groente geeft.)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal zo ongeveer 15-20gr geven dan

maar zo'n panelenren is toch ook niet super groot ofwel? en springt ze daar niet makkelijk uit?

maar het probleem is dat het ook geklit haar is dus dat zit er vrij stevig nog aan,

ik zie het staartje gewoon niet goed zitten in die klont dus ik durf dat toch echt niet zomaar even proberen te knippen..

vandaar dat ik het ook knip, omdat het ook wat aan elkaar geklit zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .