Ga naar inhoud

schimmelende drinkfles


Wizzeke

Aanbevolen berichten

Als ik de drinkfles van de mijn konijnen ververs en helemaal

schoonmaak komt er na een tijdje een soort van schimmel aan de binnenkant.:s

heeft iemand van jullie dit ook? Hoe voorkom je dat?

of maken jullie de fles met een speciaal schoonmaakmiddel schooon??

TIPS?:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat groenige? Dat is inderdaad alg. De reden dat anderen er misschien minder last van hebben, is omdat hun flesje waarschijnlijk in de schaduw hangt.

Als je flesje met wat in de zon hangt, dan krijg je dus redelijk snel algvorming (is bij mijn aquarium ook zo, en dat is niet eens stilstaand water.)

Kwestie van schoonmaken of het flesje op een andere plek hangen. Je kan voor een paar euro zo'n flessenborstel halen (hema ofzo) dan kan je heel makkelijk de aanslag verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak ze ELKE dag schoon, ze moeten toch elke dag vers water?

ik heb hier 4 konijnen en 6 flesjes hangen waar van er 2 in de ochtend in de zon hangen en 1 in de middag en avond in de zon.(grote ren waar wissellent zon op staat)

ik verwissel regelmatig de flesjes van plaats. (4 van de 6)

heb er echt nog nooit last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch kan het, hoor.

Als het echt langdure in een warme felle zon hangt. Ik maak mijn flesjes ook elke dag schoon en toch krijg ik het lichtjes. Als het veel is moet je inderdaad vaker schoonmaken, maar bij bepaalde omstandigheden kan je schoonmaken wat je wilt.

Algvorming is iets natuurlijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je de flesjes om spoelt met heet water, elke dag of minimaal om de dag, dat je dan geen alg hoeft te krijgen, ook niet als het in de zon hangt. (hangt bij mij een deel van de dag in de zon)

Heet water dood voor een groot deel de bacteriën en schimmels.

Spoelen jullie met koud of heet water je flesjes om?

dit is mijn mening ook, ik doe het elke dag met heet water, en heb echt nergens last van.

ze zien er bij mij echt als nieuw uit(alleen de letters aan de buitenkant vagen er af)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook eigenlijk niet wat het probleem is?

Zolang je het alg weg haalt is het toch goed? En zolang ze elke dag worden schoongemaakt? Konijnen gaan er niet dood van, hoor.

Misschien hangt de 1 wat meer in de zon, of is het warmer qua temperatuur, is gewoon iets natuurlijks.

Ik spoel het meestal met warm water, niet met heet, was niet zo goed voor het flesje en daarmee niet zo goed voor de nijntjes. Mijne ziet er tiptop uit, zelfs de letters zijn niet vervaagd ;)

En zo ja, dan kopen we toch gewoon een nieuwe? Big deal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een hele slimme opmerking. Niet ineens met allemaal chemische middelen lopen rommelen.

Ik wist dat trouwens helemaal niet van die rijstkorrels. Grappig, zou dat ook in je aquarium werken :lol:

:rofl: U zegt ik dacht. Zat net naar mijn aquarium te kijken en dacht echt het zelfde. Denk alleen niet dat dwergkogel er heel blij van zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik denk ook dat ik het maar niet ga proberen.

Heb trouwens wel onlangs een speciale spons gekocht, die zelfs de meest hardnekkige alg wegpoetst, zonder het glas te beschadigen.

Je moet wel oppassen dat je geen visjes raakt, die zijn altijd zo nieuwschierig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik denk ook dat ik het maar niet ga proberen.

Heb trouwens wel onlangs een speciale spons gekocht, die zelfs de meest hardnekkige alg wegpoetst, zonder het glas te beschadigen.

Je moet wel oppassen dat je geen visjes raakt, die zijn altijd zo nieuwschierig.

Is dat zo'n blauwe spons? die werkt hier heel goed, maar dwergkogel is inderdaad erg nieuwsgierig. Heeft ook al een keer een ritje door de slang meegemaakt toen ik het water aan het verversen was.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij is wit, met van die harde soort haren. Aqua cleaner van Velda.

Al is het misschien een zelfde soort van een ander merk.

Kostte maar 4,95 en scheelt heel wat gepoets met die stomme filterwatten. Zo'n algenmagneet durf ik niet te gebruiken, ik heb al zoveel shocking foto;s gezien, waarbij de magneet per ongeluk losschoot en je dus enorme krassen op je glas krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh zo'n magneet is inderdaad helemaal niks. We hebben een aquarium overgenomen van iemand die die wel gebruikte en er zitten inderdaad een aantal krassen in het glas. Gelukkig wel aan de achterkant, dus je ziet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .