Ga naar inhoud

schimmelende drinkfles


Wizzeke

Aanbevolen berichten

Of die rijsttruc ook werkt voor je aquarium? Als je heel hard kan schudden met je aquarium én hem dicht kan houden ;-) ;-) ;-) Niet echt een geschikt idee, lijkt mij ;-)

Het schoonmaken van de konijnenfles lukt door de kracht van het schudden en de vorm van de rijstkorrels.

Je kan het ook doen met een kettinkje. Beetje water erbij in de fles en schudden maar. (Vinger in het gat, zodat kettinkje /rijst er niet uit gaat.)

werkt echt super::goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel meer mensen die geen last hebben van alg in hun drinkfles! Maar die hebben dan ook een bakje :P Maar waar is jouw flesje dan van. Ik ontkom er niet aan. Binnen of buiten, altijd alg! Binnen duurt het wel een stuk langer dan buiten hoor!

Misschien omdat het hok in de schaduw staat.. ik zou het niet weten.

Die doorzichtige die ik heb, is al 12 jaar oud :$ was van me eerste nijntje..

Heb er een gele bij gekocht en die is 2 jaar oud en heeft ook niks.

Ben er wel blij om:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nog nooit algen gehad in de drinkflessen, hier binnen niet en toen ze vorige zomer een paar weken buiten zaten ook niet. En dat terwijl de flessen niet eens iedere dag ververst worden. Tenminste niet allebei de flessen, mijn konijnen hebben namelijk zo hun voorkeur. Als ze de ene fles leeg hebben en ik die weer vul drinken ze eerst de andere fles leeg over het algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nooit alg én ververs de flessen inderdaad ook niet dagelijks om dezelfde reden als Lirazel haha. Toevallig heb ik net twee nieuwe flesjes maar de oude flesjes ook nooit last van gehad en die had ik al heel lang. Heb nu nieuwe omdat die van Indy stuk was gevallen en twee nieuwe dus voor F&F, Fred z'n flesje was wat vervormt maar nog steeds heel goed bruikbaar en algvrij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij hangen ze altijd binnen en toch heb ik lichte alg aanslag in de flesjes. ook in de winkel hangen ze altijd binnen maar ook daar moet ik toech regelmatig de flesjes schrobben. en daar worden ze ook (als het goed is) elke dag ververst. ik heb ook zo'n felssenborstel, maar hier gaan ze ook op een gegeven moment erger lekken. de volgende keer wil ik een ander soort fles proberen. deze zouden niet moeten kunnen lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de welkoop en boerenbond zijn van die ´hoesjes´ te koop die je over je fles heen kan doen. In de zomer veel minder kans op alg, doordat er geen direct zonlicht op de fles komt, en in de winter bevriest het water minder snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de vissen van rijst houden:P

Maarja ik heb daar mijn algenetertjes voor;)

Zelf heb ik nooit last van alg in de drinkfles, maar rijst klinkt wel een goede oplossing

Je kan ook een algeneter in je drinkfles stoppen :P:whistle2:

aangepast door rabbitm
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook kan doen als er al alg in zit, een laagje (ongekookte!!) rijst in het flesje doen, voor de helft bijvullen met warm water, en schudden maar. weg algjes :)

daarna wel weer rijst er uithalen, en even goed omspoelen ;)

Daar had ik eerst ook altijd last van, nog met de caafjes. En toen zij iemand tegen me dat je dat ook met zand kan doen. Werkt heel goed! wel heel goed spoelen daarna ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .