Ga naar inhoud

Extra eten geven? HELP


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Mijn nijntje is een beetje dun aant worden. Ik ben er heel bezorgd om, maar mijn moeder wilt niet naar de dierenarts omdat ze vind dat ik me niet druk hoef te maken :(.

Mijn nijntje eet wel gelukkig veel hooi, en groente ook. :love: Alleen wel minder dan normaal. Biks eet ze ook beetje van, maar ze is al snel uitgegeten.

Als het echt slechter gaat heeft mijn moeder geen andere keus dan langsgaan bij de DA, maar omdat het niet zo'n drama is, volgens haar, hoeft het niet.

Nu wil ik graag weten wat ik haar te eten kan geven om voller te worden. Iets waarvan ze dik wordt? Het moet wel echt gezond zijn, want ik wil niet dat ze misschien (nog meer als blijkt dat er iets is) problemen krijgt.

Heb Brinta toegewezen gekregen, alleen weet niet of dat ook echt goed voor haar is. Ook het recept van dwangvoer heb ik toegewezen gekregen. (nog niet geprobeerd) Weet niet of dat een goed idee is.

Dus, graag best snel antwoord zodat ik haar dikker kan maken. ^^

Nog eventjes voor de duidelijkheid; ik voel haar ruggengraad duidelijk, en haar "kruiltje" die bij een nijn achter de oren zit is een beetje diep :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer eet ze weinig, wat voor biks krijgt ze? Altijd hetzelfde? Is het bij één verpakking dat ze slecht eet (misschien een slechte kwaliteit van deze zak). Hoeveel eet ze nog wel, hoeveel woog ze, hoeveel weegt ze nu, waar maak je uit op dat ze afgevallen is.

Is haar gebit goed nagekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer eet ze weinig, wat voor biks krijgt ze? Altijd hetzelfde? Is het bij één verpakking dat ze slecht eet (misschien een slechte kwaliteit van deze zak). Hoeveel eet ze nog wel, hoeveel woog ze, hoeveel weegt ze nu, waar maak je uit op dat ze afgevallen is.

Is haar gebit goed nagekeken?

Ze eet volgens mij al de hele winter niet echt zo veel meer, maar heb het niet echt gemerkt omdat het snel donker was en dan leg ik het eten gewoon in haar hok.

Ze krijgt SS voer, iedere dag afgewogen.

Ik heb nog niks anders geprobeerd omdat ik sinds kort ben overgestapt. Nou, ik kan niet precies zien hoevele ze eet, want ze zit met een ander nijntje in het hok.

Ze woog rond het begin ong. 1.6 nu 1.4. En ik merk dat ze dunner is doordat ik haar botten meer voel.

Haar gebit is nog niet nagekeken. Omdat ik niet langs de DA mag van mijn moeder omdat "het niet nodig is".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .