Ga naar inhoud

Wie weet wat dit zou kunnen zijn???


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Er is een konijn ziek waar ik op pas.Heel vrezelijk.Wilde niet eten niet drinken.

En erg somber.Dus ik hem gedwangvoerd met wortel hapje en hooithee gaat redelijk.Hij heeft dus ook geen keutels al 3 dagen niet meer eet geen hooi bix ect.Heb contact met da gehad en ze vermoed een virus en moet batryl geven heb ik gedaan.Maar ben toch bang hem te verliezen.Zijn ontlasting wat er uit komt ziet er zo uit als op de foto.En lijkt dus op mensen snot.

heeft iemand zoiets gehad mee gemaakt .graag jullie meningen.Het is een gecastreede ram.

foto-HEEHAI77.jpg

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje.. evee is er niet, ze zit op de kinderboerderij nu dus kan haar niet roepen om te kijken naar de foto :( maar het ziet er erg vreemd uit.

weet je zeker dat het ontlasting is? ik heb echt nog nooit zoiets gezien als ontlasting.

hoort het poep of plas te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gezien bij het konijn van onze buren. Hij was toen ik hem ontmoette uitgemagerd en bleek haken op de kiezen te hebben en een ontsteking aan zijn tandbeen waarbij de etter uit zijn oog naar buiten kwam. Nu ik ben met hem naar da geweest, die heeft hem toen een spuit met antibiotica gegeven en antibiotica om hem 2 keer per dag te geven. De eerste dag na da bezoek keutelde hij ook niet, de 2e dag zag het er zo uit. Ik heb toen weer met da contact opgenomen en die zei me dat dit van de medicatie was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dit is waarschijnlijk een darmontsteking of darmslijmvlies ontsteking. Gelukkig zit er nog geen bloed bij. Ik ben erg bang dat dit diertje in levensgevaar verkeert. :( Je schreef dat er geen keutels kwamen en dat je hooithee geeft wat stoppend werkt (!)

Wat nodig is in dit geval dat is een vochtinfuus en medicijnen om de darmen aan het werk te zetten en te houden. (primperan en cisaral). Verder veel vezels (hooi en groen, geen biks) Het idee is om door de snelle darmwerking de ziekteverwekker eruit te werken.

De da zou verder kunnen voelen of er een verstopping zit en hij zou zeker naar keutels moeten kijken indien voorhanden omdat coccidiose ook een oorzaak kan zijn. Heb je een antigas middel in huis? Want dat kan ook nog op komen zetten nu de darm ongeveer stilligt.

Veel succes, ik hoop dat je naar de da kan gaan. Je kunt ook zelf ors geven maar een infuus is veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfffffffffffff de darmen geven dus nu continu snot af via de anus.En hooi thee kan wel stoppend werken maar hij moet drinken en dit is nu het enige wat ik bij hem binnen krijg.Da vermoede een virus van daar batryl 1.1ml per dag.En verder moet ik het dus maar aan kijken.Hij is wel mager maar om te spreken van een gas buik niet.Na zijn dwang voer wat ik om de 2 uur geef 2 spuiten thee en nu krijg ik maar een halve spuit wortel hapje naar binnen bij hem.Ik heb mirjam net gesproken die vermoed toch een verder gevormd stadium van coccidiose.Maar ik had dus gehoopt dat iemand dit zou herkennen en dan medicijnen er op aan te kunnen passen.Het beestje is zo zwak om daar van alles in te stoppen terijl ik niet honderd procent zeker weet wat het is.

Ik kijk eff of da morgen het slijm zou kunnen onder zoeken.Hij ligt hier bij de verwarming in een kooi op handoeken zodat ik goed kan zien of ie keuteld.

En zal weer eff wat slijm moeten pakken straks.arm beest.Bedankt voor jullie hulp en medeleven we zullen moeten afwachten of ie het red. cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dit klinkt niet goed....

Euh, ik bedoelde niet dat het zijn tanden waren hoor, ik wilde alleen mr situatie schetsen, die slijmen waren toen ook uit anus en was slijm door medicatie. Ik was toen idd ook bang vr coccidiose. Ik hoop voor jou dat het dat niet is, mr als hij het al voor de medicatie had...

Alleszins veel succes met de behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cindy,

Probeer anders ors lauw/warm te geven. Als jou da heel serieus een antibioticum bij een virusinfectie voorschrijft dan heeft hij echt geen idee! Want antibioticum werkt alleen bij bacteriële infectie's.

Met vocht en darmst. middelen houd je hem in leven. Wachten tot morgen dat gaat hij niet redden. Hij is echt doodziek en heeft direct hulp nodig. Is het mogelijk een andere da te bellen? Eentje die wèl beseft dat het dier in levensgevaar is en pijn heeft en dat het niet kan wachten?

Het is hartstikke goed dat je wortelhapje voert alleen zit daar niet genoeg energie in. Hij zou eigenlijk recovery van de da moeten krijgen. Dat zijn van die kleine zakjes die helaas nogal duur zijn. Als je Science selective biks in huis hebt kan je dat laten wellen in vocht. Kamillethee zou je heel goed kunnen nemen. Dat werkt tegen buikkrampen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je geen onbekende middelen wil geven maar dit dier heeft heel hard hulp nodig. Als je niets doet gaat hij dood met een boel pijn :( Het slijm komt uit de dikke darm die is zwaar geïrriteerd door bijv. coccidiose of hij is ontstoken. Hij kan het redden met zorg en medicatie maar dat moet dan wel nu. Het klinkt als coccidiose en daaraan sterven ze door uitdroging wat je dus voorkomt met ors of een infuus. Goede medicatie daarvoor is baycox of toltrazuril.

Wat hoop ik dat dat het goed komt en dat je hulp kan vinden. Ik vind dit echt verschrikkelijk om te lezen.

Voor de zekerheid mocht je eraan willen (het kan alleen maar helpen):

200 ml gekookt en tot lauw afgekoeld water

1 kwart theelepel keukenzout

1 theelepel suiker

Door elkaar roeren tot het is opgelost en dan voeren met een spuitje.

Het beste kleine porties, om het half uur ofzo. Oh ja ik bedenk me nog dat hij

warm moet blijven. De verwarming is een heel goed begin maar niet genoeg.

Kun je een kruik geven of flessen met warm water vullen en een handdoek erover?

Heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cindy,

Probeer anders ors lauw/warm te geven. Als jou da heel serieus een antibioticum bij een virusinfectie voorschrijft dan heeft hij echt geen idee! Want antibioticum werkt alleen bij bacteriële infectie's.

Met vocht en darmst. middelen houd je hem in leven. Wachten tot morgen dat gaat hij niet redden. Hij is echt doodziek en heeft direct hulp nodig. Is het mogelijk een andere da te bellen? Eentje die wèl beseft dat het dier in levensgevaar is en pijn heeft en dat het niet kan wachten?

Mysterymeis denk je nou echt dat haar da onbekwaam is???

Die ziet geregeld aardig wat konijnen, dus kan wel een konijnkundige da genoemd worden.

En cindy heeft ook al aardig wat dingen meegemaakt met opvangkonijnen, dus die weet ook aardig van wanten.

Maar ga alsjeblieft geen DA's beschuldigen als je niet de gehele situatie hebt gezien, want dat vind ik zware beschuldigingen die niet kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij Rebbe. (durfde het zelf niet als eerste te schrijven en ik weet ook ni 100% zeker of ze er nu wel of niet naartoe is)

Ik begreep dat ze niet naar de da zou gaan en dat baytril geven het enige was dat er in zat. Beter een da bellen dan niets doen toch? Maar laten we gewoon heel hard duimen dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens kom op he.Geen gekibbel hier het eerste wat ik gisteren heb gedaan [zaterdag]is naar da met het konijn punt een. ja weekend dienst inderdaad supper.

En da ik zeg het nog eens weet dat wij zelf medicijnen hebben voor de nijnen zei dus het is een viraale of virus invectie batryl geven 1ml per 2.5 kg.

klaar!!!! heb haar daarna nog gebeld met mijn vragen.dus ik ben zeker bij da geweest dat dat uitgesloten is.Maar omdat ik it specefieke ziekte beeld niet ken in deze vorm en er ook geen lampje gaat branden bij mij was mijn vraag herkend iemand dit!!!!!! om eventueel aanvulende medicaatie te geven.

dat dat duidelijk is.En mijn da's 4 stuks staan dag en nacht voor mij klaar dus dat daar niet aan getwijfeld word.bedankt voor jullie steun cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft al lang gebeld dat staat in de allereerste bericht :)

lol tijgertje jij zit ff op een fout spoor geloof ik :)

cindy heeft idd gebeld maar er waren mensen die zeiden dat cindy ipv te bellen beter meteen naar de da heen zou gaan ipv het over de telefoon te doen en daarom reageerde misterymeis met het zinnetje " beter de da bellen dan niks doen toch?"

snap je :)

ondertussen weet cindy wat ze moet doen en kunnen we enkel hopen dat het nijntje er weer boven op komt en er voor onszelf uit leren.

Cindy ik zou zeggen veel succes en hou ons op de hoogte van wat het nu net was dat slijm en al.

Heeft de da trouwens een staal genomen en zoja wat wijst het onderzoek dan uit?

Ben echt benieuwd omdat ik dit ook nog nooit eerder bij een nijn ofzo heb gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .