Ga naar inhoud

Wie weet wat dit zou kunnen zijn???


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb vaker dit slijm gezien en heeft te maken met darmimobiliteit, niet eten door stress en uiteindelijk een verstopping. De situatie was niet zo dringend

Hoi Konijnenvrouwtje,

Ik zie dit slijm tot nu toe niet vaak ofwel nooit eigenlijk en ik ben blij daarom!! Darmimmobiliteit is een darm die stil ligt. Een darm die stil ligt maw waar geen peristaltiek meer is, die scheidt helemaal niets meer uit!! Ook geen slijm. Sowieso was dit konijn overleden als de darm volkomen stil had gelegen en het had geen darmst. middelen gekregen. Ik ben zo blij dat dit niet zo was!! Slijm uit de darm duidt op ernstige irritatie en is iets anders. En ja, stres kan maken dat een konijn niet eet. Dan gaat de darm trager werken waardoor een konijn nog minder eet en dan gaat de darm nog trager werken. Gevolg uiteindelijk is een darm die stil ligt, stasis dus soms ook ileus genoemd hoewel dat technisch gezien een obstructie (versperring) in de darm is. In een eerder stadium is uitdroging al aan de orde!! Bij een stilliggende darm treedt er een enorme groei van van verkeerde bacteriën op zoals clostridium en kan er gas ontstaan. Die bacteriën scheiden giftige toxines af en er ontstaat lipidosis.

Niet ernstig? Ik dacht toch van wel!

Trouwens hoe krijg je een verstopping als er niet gegeten wordt en de darm stil ligt? Een verstopping kenmerkt zich door langzaam afnemen van eetlust en een langzaam kleiner worden van keutels. Er komen op het laatst nog maar speldeknopjes uit dan daarna komt er niets meer. Maar zo'n verstopping verbetert niet met baytril! Dan is er vocht nodig en darmstimulerende middelen. Zoals je al zei. Cisapride (werkz. stof in prepulsid/cisaral) voor de achterkant en metoclopramide (primperan/primperid) voor het voorste gedeelte van de darmen en de maag.

Klopt helemaal, wat je zei.

Als dit dier een dreigende verstopping had dan had er prozyme gegeven kunnen worden en extra vocht en zeker primperan en cisaral mits de darm vrij was wat de da moet constateren. Laxeermiddel op basis van lactulose zoals laxatract was dan onmisbaar geweest.

Als jij denkt dat ik die da aanviel dan lees jij mijn mail niet goed. Of je denkt dat antibiotica virussen bestrijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja na alles wat er gebeurd is en loeder weg kan ik bella moeilijk alleen laten zitten .In haar nieuwe huis buiten straks.En teddy heeft haar verzorging nodig dus is bij mij in zeer goede handen.Ik heb hier 2 foto's van hem toen ie net binnen was in de opvang.Ik ben erg handig in konijnen en katten trimmen.Dus help mirjam er wel mee .Doe ik graag.foto's waren na knip beurt. foto=OLREOMZS.jpg

foto=3QOHEVKV.jpg

Het is een beetje een stoffer hihi.

Veel geluk ermee!!!

Sorry, die foto's dat was niet de bedoeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zo gelukkig dat roefel nog niks van dit alles heeft.

Ik zou ff in paniek schieten denk ik.

die e.cunnili en coccocidose of hoe je het ook zegt en schrijft duikt hier de laatste tijd nogal veel op, op het forum. IK ben er bang voor. Ik weet totaal niet wat je ertegen kunt doen om ervoor te zorgen dat je nijn het niet krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat witte slijm op de eerste foto in dit topic, kan gewoon de batryl zijn hoor. Mijn konijn is bijna gestorven een diarree en op de duur kwam er ook enkel van dat wit slijm uit. Maar als je goed kijkt naar de batryl dan is dat ook van dat witte slijm. Dus zijn uitwerpselen zijn nu gewoon dat witte slijm dat er gewoon langst achter weer uitkomt. Althans zo was het bij mij, en ik hoefde me geen zorgen te maken. Mijn konijn heeft het overleefd. Ik hoop echt dat de jouwe dat ook doet. Ik duim alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update, na een week intensieve verzorging is teddy vandaag in mijn armen gestorven, het was dinsdag al duidelijk dat ie zelf niet meer wilde, ik was aan het dwangvoeren gegaan maar meer dan 1 cc per keer kreeg ik er niet in omdat hij weigerde te slikken en dan houd het op. Qua ziekte had ik hem er zeker door heen kunnen krijgen, maar als het beestje zelf niet wil dan houd het op. Ik vind het in en in triest dat het beestje totaal de moed opgeeft omdat hij zoveel heeft meegemaakt dat het genoeg voor hem is geweest. Rust zacht beestje het lijden is nu over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och nee :(:(:(

Ik vind het echt jammer !!

Sterkte !!

Cindy voor jou super veel sterkte op zo'n korte tijd dierbare schatten verliezen , dat verdient niemand ! Mirjam jij ook voor het goed dat jullie nog hebben gedaan om hem zolang gelukkig hebben laten zijn !:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees het verhaal nu pas, jeetje zeg wat erg, ik zit met tranen in mijn ogen. Het was zo'n mooi en volgens mij ook lief nijntje. Mirjam en Cindy heef veel sterkte met het verlies van Teddy. Hij heeft gelukkig zijn laatste dagen bij jullie kunnen doorbrengen en gemerkt wat liefde en zorg is. En vooral voor jij Cindy, dat je in zo korte tijd 2 lieve en dierbare nijnen hebt verloren. En het is misschien wel fijn voor jullie dat Teddy in de armen van Mirjam is gestorven, zo waren jullie wel nog bij hem toen hij vredig insliep.

Is Teddy bij jouw in de opvang gebracht Mirjam, omdat je zei dat hij al zoveel had meegemaakt.

Teddy rust zacht nu en speel maar lekker op de Regenboogbrug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,,

Ik heb een 2 jaar geleden een nieuw klein konijntje gekocht. Hij/zij bleek 4 weken oud te zijn.

Op een gegeven moment ging het niet goed het was ziek ofzo:: wou niet meer eten en kreeg dit verschijnsel ook(zie foto). 2 dagen daarna lag hij dood!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .