Ga naar inhoud

Wie weet wat dit zou kunnen zijn???


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kom even kijken voor mijn werk, maar blijkbaar nog geen nieuws, ik hoop dat het goed met hem gaat.

Cindy in je eerste bericht liet je idd uitschijnen dat je alleen nr da gebeld had hoor. Maar ik kon idd niet volgen, kon zeg mr ni geloven dat jij niet nr da geweest was, na jou eerdere reacties op bb. Ik wens je veel suces en het nijntje veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit me niet mee vandaag /vanacht is mijn andere konijn plotseling over leden.Mijn lieve loeder.Vermoedelijk een hart aanval.Ik heb dus maar vrij genomen vandaag.Ik het het eff laten bezinken allemaal.Het logeer konijntje leeft nog en heeft geplast van morgen.maar geen slijm meer en nog geen keutels.eten en vocht krijg ik er wel steeds moeilijker in.Ik ga zo naar da en dan eff verder bekijken hoe en wat te doen.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat vervelend, ben je zo bezig met een ander konijn, piept je eigen konijnen ertussenuit....Verdrietig zeg !

Goed dat je even vrij kon nemen...Tis nu al druk genoeg...Dat scheelt dan wel...

Succes in ieder geval met het zieke konijn..

en voor jezelf heel veel sterkte...Dit zal vast dubbel voelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben terug van da .De da zegt toch dat het stress is van teddy.Hij heeft pijn stilling gehad. En primperal daar mee verder behandelen.Ik kom thuis met hem,Zet hem in de kooi .Werd gelijk baldadig en begon wat hooi te eten.

positief en wat hard brood.Gaat de goede kant op.Ik moest wel mijn handoek er uit halen want daar begon ie ook aan.Slecht plan had ik besloten haha.

kon toch nog een beetje lachen.nu eff aankijken of ik hem nog moet dwang voeren.Hij was nog niet uit gedroogd zei da.En we hebben toch nog eff voor de zeker heid zijn tanden gekontroleerd.Daar zag ze wel iets wits maar haalde het los met pincet en hij heeft het door geslikt dus wat dat was????.

vanavond doe ik weer een up date groetjes cindy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh goed dat je logé weer eet. Ik dacht nog vanmorgen ,onderweg nr mijn werk, gelukkig dat ze bij jou logeert, wie had ze niet overleeft bij haar baasjes....

Ik hoop echt dat tenminste dit konijntje weer helemaal gezond wordt dankzij jou zorgen, het zal het gemis van Loeder er niet minder om maken, maar kan misschien een heel klein beetje vreugde brengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenstaande is duidelijk en klopt als een bus, dat weet het kleinste kind...

Of Batryl antibioticum is, weet dit kind niet... maar als het antibiotica is ,spreekt deze da zichzelf wel tegen :$

:) Baytril is een breedspectrum antibioticum en werkt zodoende tegen vrij veel verschillende bacteriën. Er zijn ook smalspectrum antibiotica's die heel gericht werken, dus voor veel minder soorten. Eigenlijk is dat beter maar dan moet je wèl weten of de bacterie op die ab die gekozen is reageert. Dat is uit te zoeken met een kweek maar in dit geval was daar niet eens tijd voor geweest.

Cynne:

Heeft de da trouwens een staal genomen en zoja wat wijst het onderzoek dan uit?

Ben echt benieuwd omdat ik dit ook nog nooit eerder bij een nijn ofzo heb gezien.

Cynne, dat je dit nog nooit gezien hebt.. ik zou zeggen houden zo! ;) Want het is héél erg ernstig. Het slijm komt voor bij darm-of darmslijmvlies ontsteking of bij coccidiose en konijnen overleven dit meestal niet. Het kan niet anders of het was in dit geval een bacteriële infectie want zoiets als dit gaat niet zomaar over. Wat het maar waar. De baytril heeft zijn leventje gered denk ik en Cindy's zorg natuurlijk ook!! Dat stres de aanleiding is geweest om ziek te worden zoals de da zei dat is heel aannemelijk. Het zijn ook echte streskippen hè die konijnen :)

Ik ben maar even op internet gaan zoeken en ik vond informatie die volgens mij wel redelijk klopt. Er is nog meer interessante achtergrond informatie maar dat wordt wat lang dus is hier de link waar ook staat hoe je het kan voorkomen. http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdieren/Konijnen/ziekten_medische_info_darmslijmvliesontsteking.php

Bij coccidiose is de aanpak nagenoeg gelijk alleen zijn er speciale middelen om coccidiose te bestrijden. Maar dan geldt ook dat de darm moet blijven bewegen en verder moeten er dan ook vezels en vocht in.

"Een konijn heeft een darmslijmvliesontsteking bij één of meer van de volgende symptomen:

- niet eten of drinken, onverschilligheid, met gasgevulde buik, buikpijn, diarree (met of zonder bloed) en als er helemaal geen keutels zijn.

Darmslijmvliesontsteking en darmvergiftiging worden behandeld door de darmbeweging te stimuleren, o.a door eten en drinken onder dwang naar binnen te krijgen. Hierdoor wordt de groei van pathogene (ziekteverwekkende) bacteriën geremd en het produceren van gif verminderd, en wordt de groei van de normale darmflora gestimuleerd.

Het voorkomen van uitdroging en dus het op peil houden van de normale vochtbalans is uiterst belangrijk. Electrolytische oplossingen (zout-suikeroplossingen) worden vaak onderhuids ingespoten of met een spuitje via de mond gegeven.

Darmwerking bevorderende medicijnen (zoals in Nederland vaak Primperan of Presulsid) en een vezelrijk dieet, desnoods via dwangvoeren, hebben meestal het beste resultaat.

Cholestyrine, een hars die zich aan het bacteriële gif hecht, heeft vaak goede resultaten.

Antibiotica hebben een beperkte waarde bij het behandelen van de ziekte en worden meestal slechts als ondersteuning gebruikt.

Voorkomen van darmvergiftiging hangt af van een goede woonomgeving en het voorkomen van stress. Geef een dieet met niet minder dan 16% vezels en hooi van een goede kwaliteit, terwijl plotselinge veranderingen in het dieet voorkomen moeten worden. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het even uitleggen :

Ik heb sinds vorig jaar zomer aan een stuk door gewerkt en het is echt belachelijk druk geweest met de ambu en de nijnen, binnenkort neem ik zelfs de hele ambu over hier in de regio, en omdat ik het over 3 weken heel druk ga krijgen ben ik even een weekendje weg geweest. Dit konijn Teddy was vrijdag al niet lekker, is dus van de opvang en ik heb gevraagd of cindy op hem wou passen, daar er hier niet dehele dag iemand aanwezig was. Ik wist dus dat het niet lekker ging en cindy heeft mij meteen gebeld toen het slechter ging.

Echter vond ik het heel moeilijk om door de foon een diagnose te stellen (en vind het ook knap dat jullie dat kunnen hier zonder het konijn gezien te hebben) heb cin dus toestemming gegeven om naar de da te gaan. Ik heb het beestje vrijdag nog gezien en wist zeker dat hij het weekend nog zou halen.

Ik heb vaker dit slijm gezien en heeft te maken met darmimobiliteit, niet eten door stress en uiteindelijk een verstopping. De situatie was niet zo dringend

(ik praat uit ervaring) dat ik cindy de hele medicijnkast moest laten plunderen, als ik altijd aan een behandeling begin moet je er met je neus bovenop zitten om per uur de situatie te bekijken en hoe hij reageerd op de medicijnen. Nu eenmaal thuis, het konijn heeft al 2dagen baytrill gehad, vandaag heb ik het primperid ( voorste gedeelte van de darm)

Ciseral (achterste gedeelte van de darm) natuurlijk baytrill en een pijnstiller gegeven. ik ga even kijken hoe het konijn op de pijnstiller reageerd, soms eten ze ook niet door de pijn, en ik geef nu ieder uur 3 keer achter ellkaar primperid en ga straks dwangvoeren. De darmen moeten gewoon even geholpen worden, dit is vaak het geval hier bij konijnen die op straat zijn gevonden, dit konijn gaat het wel redden, ben ik van overtuigd. Ik hou jullie op de hoogte, en onze da afvallen vind ik een beetje te ver gaan met de gegevens die jullie hebben.

CAROLINE

oh goed dat je logé weer eet. Ik dacht nog vanmorgen ,onderweg nr mijn werk, gelukkig dat ze bij jou logeert, wie had ze niet overleeft bij haar baasjes....

En bedankt Caroline:lol:

Bedankt cin voor de goede zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:$ :happy: hihi konijnenvrouwtje: mijn oprechte excuses hoor :)

Ze sprak over een logé en vermits het herfstvakantie was, ging ik er van uit dat ze een konijn te logeren had waarvan de baasjes op vakantie waren...

Ik weet één ding, hoeveel ik ondertussen ook al geleerd heb hier, in zo'n situatie zou ik compleet met mijn handen in mijn haar zitten. Ik zou naar de da hier geweest zijn, onvoldoende info gekregen hebben en ze dan niet meer kunnen bereiken, ik zou ni weten welke raad de goeie is etc... En ik denk dat de meeste konijnenliefhebbers dat hier wel zouden ervaren. Eerlijk gezegd, ik zou niet kunnen garanderen dat ik hem erdoor zou gekregen hebben. Te weinig ervaring met zieke konijnen zeg maar....

Alleszins ontzettend goed nieuws dat hij/zij erdoor komt. Was het één van jou konijnen of ééntje van de opvang? In dat laatste geval hoop ik dat er snel een leuk baasje gevonden wordt....

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja na alles wat er gebeurd is en loeder weg kan ik bella moeilijk alleen laten zitten .In haar nieuwe huis buiten straks.En teddy heeft haar verzorging nodig dus is bij mij in zeer goede handen.Ik heb hier 2 foto's van hem toen ie net binnen was in de opvang.Ik ben erg handig in konijnen en katten trimmen.Dus help mirjam er wel mee .Doe ik graag.foto's waren na knip beurt. foto=OLREOMZS.jpg

foto=3QOHEVKV.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .