Ga naar inhoud

arme Fien!


EliseD

Aanbevolen berichten

Fien is gewond.. Ik voel me zo vreselijk schuldig!

Vorige week ben ik van mijn paard gevallen en heb bij nader inzien meer klachten dan ik dacht. Mijn rug doet nog steeds erg zeer, dus het verschonen van de hokken was even lastig. Ik heb mijn zus gevraagd of ze wilde helpen en mijn nichtje van 1,5 kwam ook ( erg efficient om alle keutels 1 voor 1 in de kliko te gooien). Fien zit in een buitenhok met ren, via een trap kan ze naar boven naar haar nachthok.

Voor Fien doe ik het hooi in een hooibal, dat vindt ze prachtig. Ik heb 2 verschillende soorten, 1 met deurtje en 1 zonder deurtje ( die laatste had ik al lang weg moeten gooien).

Gisteren zijn de hokken verschoond en wilde mijn zus graag met mijn nichtje het hooi in de hooibal doen. Ik heb niet gezien dat ze de bal zonder deurtje gebruikt hebben en ook niet in de gaten gehouden of het goed vastzat.

Ik vond Fien gisteravond laat in een vreemde houding en ben me helemaal een ongeluk geschrokken. Even hoe ik haar trof en wat ik vermoed dat er gebeurd is: Ik vond haar bungelend aan de bovenkant van de trap..

Ze zat met haar koppie vast in de bal, de bal heeft waarschijnlijk niet goed vast gezeten aan de tralies en is naar beneden gekomen. Ze is waarschijnlijk gaan lopen met de bal om haar koppie richting haar nachthokje ( veilige plek). Daar is de bal blijven hangen achter het schuifje waar je het nachthok mee af kan scheiden van de ren. Ze is natuurlijk in paniek geraakt en met haar achterpoten van de trap afgegleden. Zo heeft ze zich bijna opgehangen!

Ik heb meteen de spoed dierenarts gebeld en haar meteen gebracht, nadat ik haar bevrijd had ( helse klus). Haar hals heeft een flinke wond, haar voortandjes zijn afgebroken ( waarschijnlijk doordat ze zich vastgebeten heeft om zich te bevrijden). Ze heeft uiteraard pijnstilling gehad en is momenteel nog bij de dierenarts.. Ze willen haar goed in de gaten houden en dwangvoeren haar (zelf eet ze niet). Ze is wel redelijk alert en reageert op geluiden om zich heen. Ik heb haar eigen deken mee gegeven zodat het wel naar haar ruikt, ook heeft ze haar eigen bakje etc.

Waarom heb ik niet beter opgelet!?Dit had nooit mogen gebeuren!! Duimen jullie voor Fien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Arme Elise, wat zul jij geschrokken zijn...!!!

Je hebt naar beste weten gehandeld .. een ongeluk als dit, dat verzin je toch niet?! Ik snap dat je je afvraagt of je het had kunnen voorkomen.. bij Fien heb je dat misschien extra omdat ze al veel pech heeft gehad.. maar niemand wil dat zo'n ongeluk gebeurt.

Ik ga vandaag zeker duimen voor Fien.. veel sterkte met haar en ook beterschap voor je rug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat tegen mij?

Ik zou in zo'n geval zelf helemaal van slag zijn als mij zoiets ie overkomen)

Ik heb bv nu tijdens het koppelen al redelijk slecht geslapen.

Dus mijn vraag was gewoon gaat het met jou?

O, met mezelf? Ik ben nog behoorlijk van slag, heb een machteloos gevoel.

Lief dat je het vraagt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn Heel erg vee lsucces. Heb dat ooit gehad met zo'n metale hooiruifje. Kam ook eens een van mijn konijnen tegen met haar hoofd vast in zo'n hooiruif. Sindsdien durf ik gene hooiballen of van de metalen hooiruifjes meer te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoelt vast dat het niet erg is om fouten te maken, dat iedereen dat hier wel eens doet.

Juist.

:yes:

Het is echt enorm verdrietig, maar ik denk dat het iedereen kan overkomen. Dus ik vind het goed van je dat je verhaal hier opschrijft, zodat anderen er ook van kunnen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn Heel erg vee lsucces. Heb dat ooit gehad met zo'n metale hooiruifje. Kam ook eens een van mijn konijnen tegen met haar hoofd vast in zo'n hooiruif. Sindsdien durf ik gene hooiballen of van de metalen hooiruifjes meer te gebruiken.

Wat gebruik je dan? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nodig ik je uit om een topic te openen met een waarschuwing over hooiballen én vooral: hoe die goed opgehangen moeten worden (en hoe niet)

Wat een afschuwelijk situatie is Fien belandt zeg !

Een ongeluk zit in een kleing hoekje en dat blijkt maar weer....

Dit kan je niet hebben voorzien..dit overkomt je..en gaat buiten je schuld om, dan had je het namelijk voorkomen.

En je hebt juist alles in gezet om goed te zorgen op momenten dat je het zelf niet kan.

Dt is echt een ongeluk.

Vreselijk hopen en duimen dat Fien er weer bovenop kan komen met de kennis en goede zorg van ieder die zich om haar bekommert.

voor jezelf:

Bljf niet te lang lopen met je rug...Ben je naar een huisarts geweest ?

Wacht zeker niet te lang om naar een fysiotherapeut te gaan..De kans dat er iets verschoven is dat met een paar keer fysio weer op z'n plek zit, is mogelijk groter dan dat het de komende week spontaan over zal gaan..

Beter schap voor jullie allebei !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .