Ga naar inhoud

Konijn met scheef kopje


*Snoopy*

Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja we moeten spuitjes geven met een spuit en een naald. Mijn mama is verpleegster dus dat is geen enkel probleem.

Mijn konijn heeft enkel een scheef hoofd, geen oogproblemen, hij rolt niet om, hij heeft geen slappe of verlamde achterpoten en hij heeft geen blaas en/of nierproblemen.

Hij vertelde mij ook dat hij ervaring had met die ziekte en moest mijn konijn EC hebben dan zou hij bij de dierenarts moeten blijven omdat hij dan intensieve verzorging nodig heeft.

Ik hou mijn konijn goed in de gaten. Hij zit in de living bij mij op zijn matje en in zijn kattenkrabpaalhokje. Moest het slechter gaan dan zou ik het meteen merken. Ik heb zelf de indruk dat zijn hoofdje al iets minder scheef is (maar dat kan natuurlijk ook een gedacht zijn...)

Bedankt om jullie bezorgdheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei: van zodra het erger wordt of er symptomen bijkomen, ga ik meteen terug naar de dierenarts. Ik ben de hele week thuis en zal hem dus nauwlettend in de gaten houden!

Heel erg bedankt voor jullie bezorgdheid maar ik hoop dat de dierenarts het bij het rechte eind heeft en dat het enkel een middenoorontsteking is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn met EC hoeft ook niet per se bij de DA te blijven omdat hij intensieve verzorging nodig heeft hoor... Als je er vroeg bij bent, is starten met panacur al genoeg voor het konijn om snel op te knappen...

Je DA kan niet zomaar zeggen dat hij geen EC heeft, omdat hij verder geen symptomen heeft.. Een scheef hoofdje kan wel degelijk het begin zijn van EC.

Ik zou dus ook zeker met panacur gaan behandelen en evt. contact opnemen met een andere (konijnkundige) dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mensen,

Ik weet dat iedereen de beste raad wilt geven. Ik wil ook het beste voor mijn konijn! Ik wil iedereen nog eens bedanken voor de goede raad en steun. Het is heel nuttig geweest want zonder jullie was ik gisteren niet naar de dierenarts geweest en dan was mijn konijn gestorven aan een oorontsteking! Nu komt alles hopelijk goed. En ik hoop zo hard dat hij niet eeuwig met dat scheef hoofd blijft lopen want het is toch maar een raar zicht en ook een beetje zielig....

Ik ben heel blij met jullie hulp en advies! Nogmaals bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je zelf toch wel naar de DA was gegaan als je konijn met een scheef hoofd rond liep... Dat mag ik toch wel hopen..

Maar kijk even hoe het gaat met die antibiotica, maar als je konijn blijft rondlopen zo en/of meer symptomen krijgt, direct weer terug naar de DA voor panacur! (evt. naar een andere DA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het absoluut, maar heb vandaag de onweerstaanbare neiging iedereen te vertellen de TS niet te blijven aanvallen/bekritiseren/doordringen maar te ondersteunen.

Sorry hoor ligt aan mijn stemming! ;)

Het is niet zozeer kritiek, het is willen voorkomen dat TS over een maand ook met een dood konijntje in d'r armen zit. (Helaas ervaring.)

Ik zou tóch Panacur geven eerlijk gezegt, Panacur is niet schadelijk.. Maar goed. Ik hoop dat ie gauw opknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Pluisje is het nu ongeveer 1/2 jaar geleden, we waren er nog op tijd bij. Maar het kopje blijft waarschijnlijk altijd iets scheef staan. Konijntje past zich zelf aan de handicap aan.

Veel succes en beterschap!!!

Ik sluit me aan bij Dollie.

Even over dat scheve hoofdje, bij mijn Deugniet heeft het bijna een jaar geduurd voordat haar hoofdje weer helemaal recht stond, ze keek eigenlijk steeds vragend zeg maar. Langzamerhand verdween dit, dus het kan wel beter worden. Hoeft niet maar kan wel:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is precies aan de beterhand. Het is duidelijk geen EC. Zijn hoofdje is nog steeds scheef maar veel minder dan enkele dagen geleden. We blijven nog een paar dagen medicatie geven zodat de oorontsteking zeker kan genezen! Het wordt dus een HAPPY END! Enkel beetje scheef hoofd nog misschien, maar dat is niet zo erg want hij heeft er geen last van. Ik ben heel blij dat hij het overleefd heeft!

-x-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .