Ga naar inhoud

Vandaag: Castratie Tinka!!


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Hey Suzimoo,

Hoe gaat het nu met Tinka?

Mijn voedster wordt morgen gecastreerd. Ben al zenuwachtig! Kan je me zeggen hoeveel dagen het geduurd heeft tot ze terug in haar normale doen was? Ik ben tijdens het weekend thuis maar maandag moet ik weer gaan werken dus ik kan ze maar 2 dagen in het oog houden. Hoop dat dat zal volstaan!

Gaat Tinka al terug naar buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey Sofie!

Tinka is maandag gecastreerd, diezelfde dag rond 5 uur heb ik haar opgehaald. Ze was maar een zielig hoopje, totdat ik Gijs ook binnenliet, bij haar in de kooi. Dat was op dinsdagochtend en sindsdien gaat ze met grote sprongen vooruit! Toen Gijs er bij kwam ging ze ook weer wat biks proberen. Gisteren (woensdag) nog iets meer biks en vanmorgen viel ze alweer aan. Ze staan nu boven in de logeerkamer, ik hoef ze niet meer in de gaten te houden. 's Morgens voor het werk en 's avonds na het werk geven we haar pijnstilling en antibiotica.

Tinka gaat niet terug naar buiten. Haar buikje is helemaal kaal geschoren voor de operatie en buiten vriest het en sneeuwt het. Lijkt me echt niet verstandig, hoe graag we het ook willen.

Als het +10 graden is mag ze overdags buiten spelen en als het 's nachts niet meer vriest mag ze weer buiten slapen.

Heb je buiten of binnenkonijnen? Heeft je voedster ook een vriendje? Het is echt een aanrader om hem er dan weer snel bij te zetten. Ze hebben veel steun aan elkaar. Hij likt haar ook helemaal schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bedankt voor je antwoord!

Jaaa, natuurlijk heeft ze een vriendje, ze zijn onafscheidelijk (behalve de laatste tijd is er nogal veel ruzie door het gedrag van Knaagje). Het zijn buitenkonijnen. Ik ga ze de eerste dagen ook binnen houden, maar zou dan graag overstappen naar de garage en uiteindelijk weer naar buiten. Ik heb geen plaats om ze binnen te houden, wil haar ook niet zo lang scheiden van haar vriendje. Ze zijn gewend veel ruimte te hebben die ik ze binnen niet kan geven. Buiten staan ze wel onder de open veranda op tegels. Ze staan dus tocht en regenvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer een update!

Het gaat super goed! Tinka valt 's morgens en 's avonds weer aan op de biks!

Ze hebben de hele logeerkamer ter beschikking.. het laminaat vinden ze echt vreselijk en ik heb geen goed trappetje voor mijn 1m50 kooi, dus eruit en erin klimmen is ook niet echt leuk.

Ik wil zo graag dat het lekker weer wordt. Ik wil weer binkies in de tuin!!!

De logeerkamer aka konijnenkamer:

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24981-onze-logeerkamer-aka-konijnenkamer.jpg

Gijs ons knuffelbeertje in de logeerkamer:

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24983-gijs-de-konijnen-logeer-kamer.jpg

En onze doorzetter in de logeerkamer:

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24982-tinka-de-konijnen-logeer-kamer.jpg

Dat was het weer :) volgende mijlpaal zijn de hechtingen die eruit moeten... volgende week woensdagavond.

Volgens mij is dat niet zo prettig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch even naar dat 'trappetje' kijken, zoals Nathalie al zegt..Ze kunnen er wel achter blijven haken. Indy had trouwens nooit moeite mee om er in en uit te springen en die was nog een stuk kleiner ook? Nou ja ik had er een handdoek overheen gelegt in elk geval. En voor de kooi een groot kleed waar hij op kon zitten zonder uit te glijden.

Wel heel fijn dath et zo goed gaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb nu de kussentjes onder het deurtje en de handdoek eroverheen.

Ik heb ze overigens nog niet losgelaten zonder dat ik erbij ben.

Ze knagen namelijk de plinten kapot... en ze vinden het toch niet zo geweldig.

Ik denk dat ze gewoon even geduld moeten hebben tot ze weer naar buiten kunnen. Gelukkig is de kooi lekker ruim..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .