Ga naar inhoud

Vandaag: Castratie Tinka!!


Suzimoo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uren?

Ik laat het meestal maar een minuut of tien trekken. dan de koelkast in voor snel koud te worden. Heb een apart drinkflesje voor de hooithee maar na operaties meestal op een schaaltje (theezakje oplegschaaltje) zodat me een zo minimaal mogelijk inspanning toch iets binnen te krijge nis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze weer thuis is en de operatie goed is gegaan.

Baytril is antibiotica en Carprofen is pijnstilling.

Dat knarsetanden komt waarschijnlijk omdat ze pijn had, maar je mocht al carprofen geven zag ik, anders had ik wel gezegd dat je de dierenarts moest bellen om te vragen of het mocht, hihi.

De peterselie, om het extra sterk te laten ruiken kun je het tussen je vingers wrijven, dan komt die geur vrij.

Gijs, tja.... Hij mist Tinka natuurlijk, moet hij toch echt nog een weekje wachten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey goed nieuws!! De hooithee stond met hooi en al in de koelkast en is nu nog wel warm, maar niet heet meer.

Ze heeft natte hooi gegeten uit de thee, vond ze heel lekker.

Toen ik een beetje thee op een lepeltje deed at ze mn lepeltje er ook bijna bij op.

Kan het kwaad die natte hooi en die warme thee????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nat hooi kan sowieso geen kwaad, ik kreeg van onze DA het advies het hooi iets nat te maken afgelopen zomer aangezien Chuck vrij veel nieste als ik nieuw hooi in het hok had gelegd. Door het nat te maken heeft hij geen last van de kleine stofdeeltjes.

En ik neem inderdaad aan dat lauwe hooithee ook geen kwaad kan, zolang het maar niet heet meer is inderdaad. Ik zou (net als je bij melk voor baby's doet) even op je pols voelen of het echt genoeg afgekoeld is als je twijfelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff... het is echt zwaar. Mijn hoofd staat op ontploffen.

Ik heb een korte nacht gehad.

Ze eet nog steeds weinig. Af en toe een paar hapjes wilgentak, maar alleen als ik het vasthou, als ik het neerleg stopt ze.

Medicatie toedienen was echt een ramp. Ze is zo sterk en krachtig. Ze staat het echt niet toe. Het is ons met twee man niet gelukt. Althans.. ik vraag me af hoeveel ze binnen heeft gekregen.

Even kijken hoe ze straks op de hooithee reageert en dan maar weer even de arts bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te ongerust zijn hoor, het is heel wat DAT ze iets wil eten. Ik had dat toen ook met Muis, alleen maar hooi en wat piepkleine plukjes groen. Prima dat ze nat hooi wil eten, geef haar dat maar lekker. Ze geeft zelf wel aan wat ze wel en niet wil. Als iemand van ons geopereerd is, hebben we ook geen honger. Komt vast goed.

Het levert voor haar veel stress op dat ze MOET eten en medicatie MOET krijgen, ze heeft ook rust nodig om te herstellen, probeer haar die ook genoeg te geven he.

Wel vervelend dat ze zo tegenstribbeld met de medicatie. Kun je het spuitje niet in de zijkant van haar mondje leegspuiten, in een beweging? Zonder dat ze merkt dat jij dat wil doen? Misschien een beetje banaan voor de geur aan de zijkant van het tipje smeren?

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we deden het als volgt.

Ik hou haar dan vast (als het niet lukt met een handdoek om haar heen) en mijn vriend doet dan zachtjes het spuitje bij haar mondhoek. Maar als hij er ook maar een beetje in de buurt komt gaat ze keihard spartelen en bijten.

Als we het snel doen zit alles op haar vacht..

En we hebben het ook geprobeerd als ze gewoon in de kooi ligt, spuitje bij haar mond brengen.. maar helaas..

Banaan lust ze niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer. Niet wanhopen hoor, je nijn heeft het niet gemakkelijk nu en wil het liefst lekker voor pampus liggen. Heb je Gijs al eens bij haar gezet? Misschien heb ik daar overheen gelezen. Toen ik Poo bij Muis liet fleurde ze helemaal op, hij begon haar te wassen en toen hij at, at zij mee (al waren het maar kleine beetjes, en biks at ze pas na een dikke week!). Zien eten, doet eten las ik toen hier op het forum, en het hielp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah, ijspegels aan z'n oren...haha

Ik zou het zeker proberen. Ze zijn elkaars maatje en helpen elkaar door dik en dun, let maar eens op. Blijf er wel maar even bij, voor als hij wat te wild wordt. Maar niet te snel wegpakken, zij ruikt vreemd en daar reageert hij op.

Maar hem naar binnen halen dan he, niet haar naar buiten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit nu in de kooi..

het is erg onwennig voor hem.. maar ook zeker voor haar.

Zodra hij bij haar kont in de buurt komt schiet ze weg.

Het eerste wat ze overigens deed is op hem rijden!

Nu zit hij op het plateau en zij eronder.

Ze heeft al wel wat likjes van hem gehad, maar ze zijn nog geen dikke vriendjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij komt van buiten waar het erg koud is, en dan ineens binnen is wel een klap voor hem. Zet hem anders maar weer buiten. Sorry, had ik niet zo over nagedacht.

(Kan geen kwaad voor even, en we hebben het resultaat gezien bij Tinka :-) )

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

BRRR!

De kooi stond open, Gijs is uiteindelijk eruit gesprongen en naar buiten gehupst. Ik heb het maar even zo gelaten. Nu mag ze weer wat rusten. Ze hebben elkaar iig weer even gezien en opgevrolijkt. Misschien vanmiddag nog eens de deur open zetten.

Ze eet nu iig uit zichzelf, nu zit ze wilg te knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .