Ga naar inhoud

Vandaag: Castratie Tinka!!


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Vanmorgen was het zover.. ik moest Gijs en Tinka uit elkaar halen. Tinka moest tussen 8 en half 9 bij de dierenarts zijn voor haar castratie.

Normaal gesproken gaan ze altijd samen naar de dierenarts, maar vanwege de heftige ingreep en het hoge stress gehalte van Gijs, had ik besloten hem thuis te laten. Normaal gesproken is Tinka heel stoer, maar zonder Gijs was het toch wel een beetje eng.. ze had onderweg de box volgeplast en was helemaal vies! Rond 5 uur zal ik haar weer gaan ophalen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met het herstel.

Gijs alleen... beetje saai...

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24826-gijs-zn-eentje.jpg

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24827-gijs-zn-eentje.jpg

Het tijdelijke onderkomen na de castratie... de bank en bed gaan weg zodat ze ook nog lekker rond kan lopen als het gaat!

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24828-tijdelijke-onderkomen-na-de-castratie-logeerkamer-wordt-konijnenkamer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey allemaal! Echt lief dat jullie aan me denken.

Ik heb haar opgehaald. Ze had bij de dierenkliniek de assistentes om haar "pootje" gewonden, ze was zo nieuwsgierig en vrolijk :D iedereen vond ze prachtig!

Ze ziet er ook nu na de operatie best krachtig uit, ze heeft alleen nog niet echt gegeten. Ik heb haar al "gepest" met van alles.. ze heeft een paar snippertjes andijvie op.

Oja, 1 ding eet ze wel gulzig op: rozijntjes...! Ze heeft er al 4 op.. dat vind ik eigenlijk wel de max, het is dan wel het enige wat ze eet, maar niet zo gezond. Wat denken jullie?

Het plan was trouwens om haar in de logeerkamer neer te zetten, maar ze staat nu toch in de woonkamer. Zo kan ik in de gaten houden of ze eet (en haar af en toe iets voor houden) en ze zit ook af en toe aan de wond, dat moet ik ook in de gaten houden.

Ik twijfel of ik vanacht zo'n lampenkapje om haar hoofdje doe, daalijk gebeurd er iets als ze probeerd het van haar hoofd af te trekken (ze is heel sterk en een doorzetter). Aan de andere kant ben ik ook wel heel bang dat ze de wond openhaalt.. het is al een beetje rood zei de arts...

suzimoo-5779-albums-castratie-tinka-picture24858-net-thuis-enige-eet-rozijntjes.jpg

aangepast door Suzimoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb "Baytril" en "Carprofen".

"Baytril" moet ik 2x per dag geven, 10 dagen lang.

"Carprofen" moet ik 2x per dag geven, 3 dagen lang.

Maar de arts zei dat het vandaag niet meer hoefde.. morgenochtend pas.

Zou ik haar meer rozijntjes geven dan?

Gijs is echt woedend!! Dus ik laat hem maar gewoon met rust, ik maak hem alleen maar bozer als ik bij z'n hok zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

peterselie idd beginnen ze vaka het eerste mee. Tinka heeft een injectie pijnstilling gekregen vermoed ik die werkt 12 uur. Ze meot eten en anders proberen om een bakje van biks te maken e nhaar dit te voeren. Evt. olvarit wortelhapje.

En gijs sja laten uitkuren?

Miss morgen voorzichtig bij elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

peterselie idd beginnen ze vaka het eerste mee. Tinka heeft een injectie pijnstilling gekregen vermoed ik die werkt 12 uur. Ze meot eten en anders proberen om een bakje van biks te maken e nhaar dit te voeren. Evt. olvarit wortelhapje.

En gijs sja laten uitkuren?

Miss morgen voorzichtig bij elkaar?

Peterselie pakt ze niet.. ik heb het voor haar neus gehouden (alles trouwens) en neergelegd.. maar ze vertikt het!

Ze keutelt en plast wel normaal (miniplasjes).

Ik hoor haar net ook knarsetanden.. ik vind het echt heel vervelend en ik weet niet zo goed hoe lang ik nog moet wachten..

En hoe moet ik haar voeren als ze niet wilt? Een bikspapje met water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .