Ga naar inhoud

Eco Konijnenkorrel


Joseeke

Aanbevolen berichten

Is er iemand van jullie bekend met Eco Konijnenkorrel van Van Gorp Diervoeders?

Zie http://www.van-gorp.com/biologischevoeders/

In mijn omgeving heb ik al verschillende keren gehoord dat dit goed & betaalbaar biologisch konijnenvoer moet zijn.

Omdat SS momenteel aan de vrij dure kant is, ben ik opzoek gegaan naar iets goedkopers.

Een paardenmanege bij mij in de buurt kan dit voer leveren op bestelling.

Het zou alleen verkrijgbaar zijn in zakken van 25 kg en ze laat me maandag weten wat de kosten hiervan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zou jij dat willen doen met je "speciale" email? Loes. Ervaring leert ons dat je dan de beste antwoorden krijgt. :)

De tipgevers doen me vermoeden dat de samenstelling zeker goed zou zijn. En Jose. Heb je die manage al verteld dat we in grootverbruik gaan afnemen als het voer bevalt. :)

Sef

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Jose. Heb je die manage al verteld dat we in grootverbruik gaan afnemen als het voer bevalt. :)

Ze kan dit voer alleen leveren om bestelling, maar heb idd aangegeven dat ik dit voer regelmatig wil gaan bestellen als het goed bevalt.

Morgen mailt ze me het 1 en ander door, we hebben via de mail contact, maar ze heeft ook mijn GSM-nummer.

Ik ga morgen gelijk aangeven dat ze 2 zakken mag bestellen (1 voor Saf & 1tje voor mij)

Nadine, als jij ook een zak wilt laat maar effe weten!

Sowieso krijg jij een portie uit mijn zak voor de controle ;)

Ik kan zelf Van Gorp ook wel effe mailen, mocht Loes dit nog niet gedaan hebben.

Idd, een slimme tip van Loes!

Diegene die dit voer momenteel al aan hun konijnen geven, heb ik al gevraagd of ze me de voedingsanalyse willen doormailen.

Ik verwacht van hen ook een reactie :)

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een foto van de samenstekking op het etiket op de zak:

eco+korrel+003.jpg

Ik hoop dat het een beetje leesbaar is.

Het eiwit- & vetgehalte blijkt iets aan de hoge kant te zijn, zeggen ze.

Maar hun konijnen doen het er goed op.

Wat denken jullie?

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind inderdaad, zoals jij zegt, het vet en eiwit gehalte wel wat te hoog.

Ik denk niet dat ik overstap, Hope farms voelt beter en heeft een betere voedingsanalyse, vind ik;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Calcium staat er niet op of wel? Ik dacht dat die beter onder de 1% zat? Ben daar wel benieuwd naar.

Tsja ik spreek uit ervaring; het voer dat ik 5 jr lang heb gegeven zat daar boven (bovendien was de rest van de samenstelling ook diep triest, al zie ik dat het eiwit gehalte keurig was, niet te geloven! Vet was 3x te veel daarin tegen) maar wel vijf jaar lang een gezond konijn gehad dat het prima deed op dat voer. Heb ook niet zoiets dat hij op SS nu zoveel beter uitziet, slanker is of wat dan ook, voor beide konijnen niet.

Natuurlijk is het belangrijk dat je konijn het er goed op doet maar of het nu zóveel zegt? Kijk waar ik nu ben, met mijn konijn dat het zo goed deed op zijn voer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo veel mogelijk vezels is wat ik geleerd heb, maar het minimum..?

Is er een minimum dan?

Konijnen.nl geeft aan zo veel mogelijk vezels idd :yes: als ik kijk naar HF zit die op 18%. Ook Kenner zit daar niet ver uit de buurt als ik me niet vergis. (Online samenstelling vinden daarvan is niet zo gemakkelijk..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen.nl geeft aan zo veel mogelijk vezels idd :yes: als ik kijk naar HF zit die op 18%. Ook Kenner zit daar niet ver uit de buurt als ik me niet vergis. (Online samenstelling vinden daarvan is niet zo gemakkelijk..)

Ik werk bij welkoop, dus ik zoek het van de week wel even op, hoeveel er in de kenner zit.

(zou het eigenlijk uit mijn hoofd moeten weten, maar kom op..:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vaag herinneren dat iemand zei dat er in Kenner net zo veel vezels zitten als in SS. Dat komt dus op 19%. Maar dat is al een tijdje terug. Ben benieuwd :yes:

Is dat echt zo?

Ik ben helemaal geen fan van kenner, eigenlijk. Weet ook niet hoe dat komt hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .