Ga naar inhoud

wat is ss?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

haha het is trouwens geen oordeel hoor! ben alleen benieuwd naar julie motivatie

(en zet graag aan tot nadenken, wvandaar de vraag waarom wel konijnenvoer wat gemaakt is van producten die wij niet eten, maar geen kattenvoer wat gemaakt is van groentes en vlees wat we wel eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook al katten en hondenbrokken geproeft. Niet echt een aanrader..

Ik heb als kind ook wel eens katten brokjes gegeten. Mijn opa overtuigde ons er toen van dat het gezond was. En als je zo jong bent geloof je natuurlijk alles.:yes:

Moet er nu niet meer aan denken:beurk: Ben nu wel nieuwsgierig naar de nijnen brokjes,misschien ga ik me daar nog een keer aan wagen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt vlees gebruikt dat wij vooral niet willen eten, een orgaan als de longen is echt niks mee om in honden- of kattenvoer te gebruiken. Er zijn altijd heel veel verhalen over dit soort vlees, maar de regels van bijvoorbeeld de Europese unie zijn best streng. En het probleem is dat verhalen over dingen die 15 jaar geleden of zo aan het licht zijn gekomen, nog steeds de rondte gaan als of het nog steeds dagelijkse praktijk is terwijl dat allang veranderd is.

En trouwens ss bevat ook zout en suikerbietenpulp, dat laatste ontdekte ik in de Engelse ingrediëntenlijst, die is wat uitgebreider dan de Nederlandse.En de fabrikant wil juist zo min mogelijk suiker in de pulp achterlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zeiden we al... dat wij het niet willen eten.... ik eet nog geen smeerworst omdat er lever in inzit... dus.. maar ben zowiezo vrij kieskeurig in mijn vlees keuze... ik eet net zo lief vivera ballen...

id de ss zit veel minder bietenpulp dan in de HF, in de engelse lijst staat het idd, meer vrij achteraan.... zou is mij niet opgevallen terwijl ik er wel altijd naar kijk... straks 's ff checken dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

(ik proef trouwens geen een soort diervoer:P, vertrouw wel op het oordeel van gijs en mini :) of ik vraag julie hoe het smaakt :) )

Sluit ik me bij aan, Groningers zijn ook gewoon verstandiger :he::P

Al moet ik zeggen dat het wel heel interessant is, dus maar goed dat we zulke gekke Limburgers hebben :whistle2:

Grapje hoor :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iris is blij dat ze weer mag eten, maar ze is nog niet zo desperate dat ze konijnenbrokjes eet! Goed zo! Wij Limburgers zijn gewoon net wat makkelijker en gemoedelijker, een brokje meer of minder maakt ook niet uit he!

waarom over 2 porties verdelen? zo spreid je het wat meer over de dag, omdat konijnen de hele dag moeten eten, en als je 2 voermomenten hebt en tussen door hooi eet is dat helemaal prima! Maar wat oko veel mensen doen is bv smorgens biks en s'avonds groente schotel... dat kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .