Ga naar inhoud

wat is ss?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Precies helemaal goed hoor!

Als je een gezond konijn hebt, maakt het niet zo heel veel uit wat je voert zolang het aan deze 'eisen' voldoet:

Waar op gelet moet worden, is dat het eiwitgehalte niet te hoog is. Teveel eiwitten is schadelijk als je geen fok- of vleeskonijnen hebt. Voor gewone huis/tuinkonijnen zou voer niet meer dan 12-14% eiwitten mogen bevatten. Het vetgehalte moet zo laag mogelijk zijn, niet meer dan 3%, en het vezelgehalte hoog. Hoe meer vezels het voer bevat, hoe beter. Calciumgehalte in voer moet onder de 1% blijven, om o.a. blaasproblemen te voorkomen.

(Bron: konijnen.nl)

Dat kun je zo achterop de zak zien. Hope Farms en SS voldoen in elk geval aan deze samenstelling, veel andere biks helaas niet. Dus ik zou dat stukje tekst even uitprinten en meenemen naar de dierenwinkel als je gaat biksshoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het onzin om SS veel beter te noemen dan HF(hope farms)

Hope farms is een prima bix, vrijwel net zo goed als als SS, maar dan stukken goedkoper. Ik vind de SS namelijk echt belachelijk duur als je bedenkt dat Hope Farms hetzelfde te bieden heeft. Als jouw moeder voer al snel te duur vind, moet je zeker geen SS gaan kopen. Voor een zak hope farms supertrio betaal je tussen de 11,50 en 16 euro voor een zak van 15 kg. Dat is nog minder dan een euro per kilo!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur naar de samenstelling kijkend ís SS gewoon beter... Nee, Hope Farms is zeker geen slechte biks, hele goede zelfs, maar toch.

Net als dat SS níet de allerbeste biks is, ja, in Nederland, maar in Engeland is Bunny Basics T te krijgen: 25% vezels en veel minder calcium (de rest van de samenstelling heb ik eerlijk gezegt niet op gelet). Maakt dat SS een slechte biks? Nee.. Maar die ander is wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar kopen jullie hope fars of ss dan? Want ik heb nu biks van Kenner, als ik naar dat stukje hierboven kijk is de samenstelling wel goed. Ik koop het bij de boerenbond en zie ook alleen maar dit merk voer daar, ik ben ook bij een dierenwinkel geweest maar daar hadden ze niet anders. We hebben vrijdag een konijntje bij de opvang gehaald en een probeerverpakking van dat ss gehad, maar weet dus niet waar je t kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het via internet bestellen, maar de meeste dierenwinkels verkopen het ook wel. Volgens mij zelfs de Welkoop (Boerenbond) wel! (WUPSIE??) Bij mij is er van de vele dierenwinkels eentje die geen SS verkoopt, en een tijdje terug eentje die het blijkbaar zo slecht verkocht dat aanvullen er niet echt toe deed stond alleen SS voor caafjes.

Hope Farms zie ik hier ook zelden in de dierenwinkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het via internet bestellen, maar de meeste dierenwinkels verkopen het ook wel. Volgens mij zelfs de Welkoop (Boerenbond) wel! (WUPSIE??) Bij mij is er van de vele dierenwinkels eentje die geen SS verkoopt, en een tijdje terug eentje die het blijkbaar zo slecht verkocht dat aanvullen er niet echt toe deed stond alleen SS voor caafjes.

Hope Farms zie ik hier ook zelden in de dierenwinkels.

Ik werk ook bij een Welkoop^^

We verkopen kenner biks, en 10 kg zakken SS, en van die 2 kg zakken:)

Alleen de gewone versie. Is wel duur bij ons.

Bestellen via internet is goedkoper.

Je kunt even kijken op www.dewelpenhoeve.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin heb ik ook de biks van pets place gevoerd, dat was toen die van sluis. Volgens het overzicht dat toen nog op konijnen.nl stond haalde deze de richtlijnen niet, maar andere waren nog wel slechter. Ik ben in ieder geval overgestapt op hf toen ik dat hier kon kopen. En als je een grote zak hf kan kopen ben je goedkoper uit dan met de biks van pets place, gezien die toen in ieder geval boven 1 euro per kilo zat.

Hier was het wel een eerste verbetering in voer die biks van pets place, daarvoor had de vindster een gemengd voer gekocht met nauwelijks bikskorrels erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook tot voor kort die schepbiks van Pet's Place gehad. Staat idd Sluis op en het kost €1,20 per kg dus met zo'n grootverpakking HF ben je goedkoper uit (en je konijn beter)!

Mijn konijn lust helaas geen HF en ik mengde de PP biks met SS. Sinds ik weet dat de SS in Engeland zo "goedkoop" is geef ik hem alleen SS (voor mijn gemoedsrust ;) want Indy eet geen hooi).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elke boerenbond heeft hetzelfde assortiment. Dus als de een het wel verkoopt betekend dat niet dat de ander dat ook verkoopt.

HF wordt idd gemaakt van suikerbieten voor het grootste deel. Het smaakt echter naar karton met een zoet laagje(glucosesiroop heb ik ooit gehoord...) Sorry, ik heb proef konijnenvoer.... hahah SS smaakt naar spinazie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .