Ga naar inhoud

Calcium arme biks


Dollie

Aanbevolen berichten

Ik breng mijn andere konijn zo naar de dierenarts voor z'n castratie, en ga waarschijnlijk ook nog even met m'n DA overleggen. Meer vocht 'er in krijgen' is inderdaad wel één van de dingen die ik (nou ja Loes :$:P) gevonden had. Misschien dat het onderhuids toedienen van vocht een optie is o.a.

Medicatie is er helaas niet. We hebben twee opties eigenlijk, zijn calciuminname zoveel mogelijk proberen te beperken voor een korte tijd en daarna niet hoger dan zijn calciumbehoefte te laten worden, daarnaast dus misschien extra vocht geven e.d. De andere optie is opereren, maar dat is eigenlijk geen optie (nu). Indy heeft relatief weinig last van alles, al ziet hij er natuurlijk niet uit met zo'n kale kont (als het haar niet uitgevallen is, is het wel weggeschoren of kortgeknipt) en is zijn huid wel geirriteerd af en toe. Maar verder geen pijn of wat dan ook. Tijdens een operatie kan een eventuele blaassteen losschieten en in zijn urinebuis terecht komen. Bij jou is dat misschien pijnlijk, hem zal het fataal worden. Dus pas als we zoiets hebben van, als dit nog langer doorgaat laten we 'm inslapen, laten we hem opereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb nu pas jou hele topic over Indy doorgelezen :$

Groot gelijk dat je Indy Mature blijft geven, dan hoef ik die zakken niet meer van je over te kopen ;)

Het is wat met zo'n klein beesje hè?

Mijn vorig konijn *Rakker* heb ik vroeger ook nooit hooi geven, ik wist toen nog niet beter.

Hij kreeg dagelijks een volle bloempot gemengd voer, want hij was een albino vlaamse reus van groot formaat.

Toen hij 10 jaar oud was kreeg hij ineens darmproblemen.

Dit zou ik op kunnen lossen door hem tijdelijk even op alleen hooi te zetten.

Maar een konijn dat 10 jaar geen sprietje hooi geeft gegeten, krijg je dit niet zomaar meer aangeleerd.

We hadden ons best gedaan, maar helaas heeft het niet mogen baten.

Hier heb ik dan ook veel van geleerd, zoals jij met Indy geleerd hebt.

Welke info heb je afgegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info over het voer enzo. Heb hem alleen niet meer gesproken, de assistente vroeg 's avonds wel hoe het ging met Indy en zei dat ze het ging doorgeven..

Maar inderdaad, vijf jaar lang heeft hij geen hooi hoeven eten (het was er hier meestal wel maar ja een volle bak gemengd voer ernaast.. Dan zou ikh eto ok wel weten!) dus waarom zou hij nu beginnen?? Hij speelt er wel mee als hij zich verveelt hij moest net in z'n kooi omdat ik zijn hoek wou schoonmaken en kleed in de was enzo, terwijl hij normaal overdag losloopt. Nou ja dan gaat hij met z'n hooibal spelen, hooi eruit trekken, dat ding tegen de tralies gooien.. En vrouwtje maar opruimen -.-'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .