Ga naar inhoud

Calcium arme biks


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mail van Oxbow. Heb hier niet héél veel aan volgens mij..

The actual is about the same as the product that you are currently using.

Hiermee geeft Oxbow zelf al aan dat je voor het Calcium niet hoeft over te van de SS naar de Oxbow.

Als de Fabrikant van de Oxbow dit al aan geeft heb je wel wat aan hun mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de Bunny Basic besteld, of de Bunny Basic T? Als je die laatste besteld hebt en mijn DA het wel als optie ziet (voor de volgende keer dan dat ik ga bestellen denk ik want daar ben ik wel uit dat ga ik toch niet doen) zou je dan een klein beetje voor Irisje willen bewaren? :$ Ik zie je vast (hopelijk!) binnenkort wel een keer weer (Animal Event?) en het is me inmiddels duidelijk dat een proefzakje krijgen een ramp gaat worden, maar om nu hele kilo's te bestellen als i kniet weet of het kieskeurigste konijn van Nederland het lust........

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bunnty T die andere was meer junior voer had ik het idee .Ik stuur je wel een monster op. heb 5 kilo ofzo dacht ik. Heb je aan een kilo genoeg?

Zodat we het ook in de opvang kunnen "testen" we hebben een hoge intresse in verschillende kwalitatief goede voeren. Kun je de mensen ook meer als alleen SS aanbevelen

e nweet je waar je het over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bunnty T die andere was meer junior voer had ik het idee .Ik stuur je wel een monster op. heb 5 kilo ofzo dacht ik. Heb je aan een kilo genoeg?

Zodat we het ook in de opvang kunnen "testen" we hebben een hoge intresse in verschillende kwalitatief goede voeren. Kun je de mensen ook meer als alleen SS aanbevelen

e nweet je waar je het over hebt.

ik hoef echt geen kilo hoor! Al was het 100 gram zodat ik het een paar keer als snoepjes kan geven, als hij het dan eet wil hij het sowieso wel hebben denk ik. Maar zal donderdag eerst met de DA overleggen of het nou wel of niet een optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb al mail van supreme...

Ze sturen m'n mailtje met vragen door naar iemand met meer kennis op dat gebied binnen het bedrijf en die zal spoedig contact met me opnemen.

To be continued...

Oooh wat mooi snel! :bounce: hoop dat die adnere persoon morgen terug mailt :rofl: lijkt me in elk geval een goed teken dat je geen standaard mailtje terug gekregen hebt en ook niet gaat krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoef echt geen kilo hoor! Al was het 100 gram zodat ik het een paar keer als snoepjes kan geven, als hij het dan eet wil hij het sowieso wel hebben denk ik. Maar zal donderdag eerst met de DA overleggen of het nou wel of niet een optie is.

100 gram? niks daarvan. Je moet wel echt kunnen proberen meer als een paar boiksjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaren dat een niet hooi etende konijn eigenlijk steeds problemen geeft.

(ik heb het al vaker in delen op dit forum aangehaald)

Ik ben er ruim een jaar mee bezig geweest en van alles geprobeerd.

Hooi met een theelepel appelmoes, hooi gedrenkt in ranja, etc, etc.

Op dat moment natuurlijk niet goed, maar uiteindelijk moet het konijn de weg naar het hooi vinden.

Daarbij wel SS en biks, maar afgemeten hoeveelheden én met flinke tussenpozen.

Ik heb nu ook wat grover en meer knapperig hooi van de Sligro en ik ben nu zo ver dat Ko het 'puur' eet.

Het was een hele strijd, maar de aanhouder wint!

De problemen zijn over, het konijn is erg beweeglijk en enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi met een theelepel appelmoes, hooi gedrenkt in ranja, etc, etc.

Op dat moment natuurlijk niet goed, maar uiteindelijk moet het konijn de weg naar het hooi vinden.

Daarbij wel SS en biks, maar afgemeten hoeveelheden én met flinke tussenpozen.

Hooi gedrenkt in Ranja??? Dat lijkt me voor een knijn niet echt lekker en al heeeelemaal niet goed!

Toch fijn dat het je gelukt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast gemengt voer (of niet gemengd voer) heeft een konijn toch hooi nodig.

Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder hooi bleven de problemen zich herhalen.

Het was steeds een ellende plus een van de pijn knarsentandend konijntje.

Ik heb geen commentaar oid op de inzet van Dollie, die doet zeker haar best.

Het is slechts mijn persoonlijke ervaring die ik neerzet.

Ik weet dat dit probleem bij Dollie speelt, we hebben het al vaker over hooi gehad.

Ranja kan wel slecht zijn, maar ik heb er iets positiefs mee bereikt. Net zoals met de appelmoes..

Het is beiden zoet en dat beviel hem blijkbaar goed.

Ik moest wat en heb het op deze manier gedaan.

Ik ben er niet trots op, maar wel blij met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ranja kan wel slecht zijn, maar ik heb er iets positiefs mee bereikt. Net zoals met de appelmoes..

Het is beiden zoet en dat beviel hem blijkbaar goed.

Ik moest wat en heb het op deze manier gedaan.

Ik ben er niet trots op, maar wel blij met het resultaat.

Zoete dingen werken wel, maar is niet aan te raden om te geven. Teveel geraffineerde suikers is voor niemand goed, niet voor de mens maar al helemaal niet voor konijnen. Ik weet niet of je dit nogsteeds doet en wat je allemaal nog meer hebt geprobeerd, maar er zijn zoveel meer manieren om hooi te laten eten. Verse kruiden in het hooi stoppen wilt vaak al genoeg werken, maar als je dan liever voor iets zoets kiest stop er dan stukjes appel of wortel tussen... werkt net zo goed.

Er is niks zo frustrerend als een konijn dat amper hooi wilt eten, maar hier gaat het -gelukkig- al maanden goed dankzij een aantal tips van BB en kwalitatief goed hooi. Vooral dat laatste is een vereiste.

Dollie, hoe is het nu met Indy? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast gemengt voer (of niet gemengd voer) heeft een konijn toch hooi nodig.

Dat weet ik, maar het gaat hier nu om een medisch probleem dat niet veroorzaakt is door een gebrek aan hooi en ook niet op te lossen is door nu opeens wel hooi te gaan eten, helaas. Indy's blaas zit vol calcium die hij niet kwijt kan en vermoedelijk ook blaasstenen. Daarom is het wél van belang hoeveel calcium er in het voer zit en níet van belang hoeveel hooi hij eet.

Dat neemt niet weg dat hij wel hooi zou moeten gaan eten en dat het ook handiger was als hij dat nu dan ook deed, omdat je bij konijnen als hij er vaak (tijdelijk) voer kiest om de korrels te schrappen. Daardoor krijgen ze namelijk (vaak) de meeste calcium binnen, dat is voor Indy niet veel anders, Indy heeft met zijn 1500 gram een calcium behoefte van ongeveer 300 mg, (daar blijken we eigenlijk al wel een jaar op te zitten met wat ik hem nu voer daarvoor, zaten we er ver over) maar 150 mg daarvan krijgt hij al binnen door zijn biks. En dan krijgt hij een hele keurige portie van 25 gram. Maar ja om nu zijn biks compleet te schrappen is ook niet ideaal, ja, precies omdat hij geen hooi eet dus.

Verder gaat het best goed met Indy! Hij blijft maar doorvreten haha, en eigenlijk de laatste week (?) is hij aldoor als ik hem oppak, op schoot heb of wat dan ook, droog. nergens vieze natte plekken in zijn vacht, ja, de huid is nog wel kaal en de vacht (die hij nog heeft) vies, maar droog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lianne

Dat proces is geslaagd afgesloten, ik hoef er niks meer door te mengen.

Stukjes appel oid graaft hij er meteen uit, dat heb ik allemaal geprobeerd.

Kruidenhooi ook.

Dat geraffineerde suikers niet goed zijn klopt, maar het bleek het enige middel om hem te trainen hooi te gaan eten.

Nu eet hij het 'puur'.

@Dollie

Indy moet natuurlijk eten en als dat geen hooi is dan alternatieven die weinig calcium bevatten.

Maar zo te zien ben je daar bewust mee bezig.

Is er medicatie om dat calcium op te lossen?

Je kunt hem azijn laten drinken, maar ik ben bang dat hij dat niet zo lekker vindt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azijn ontkalkt... Dat was wederom een grapje.

Mensen met blaasgruis of wat er op lijkt moeten veel drinken. Maar hoe krijg je een konijn extra aan het drinken?

Eerst een Bavaria?

Ik zou het niet weten.

Ik heb ook een keer een niersteen gehad die later in de blaas kwam. Dat is niet prettig en als ie er uit komt is het nog minder prettig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azijn ontkalkt... Dat was wederom een grapje.

Ja hans... maar je moet wel weten wanneer je een grapje kunt maken. Er zitten genoeg jonge leden op BB die zoiets wel serieus zouden kunnen gaan proberen met alle gevolgen van dien. Als je zo graag lollig wilt zijn doe je dat maar in offtopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .