Ga naar inhoud

Supreme Science Selective of Beaphar Care +?


Seara

Aanbevolen berichten

Ik wil vanaf morgen m'n voer van de fokker gaan mengen met mijn eigen voer, om zo m'n konijn te laten wennen, aan wat ik d'r wil voeren. Nu kan ik geen keuze maken tussen Selective of Beaphar. Voor welk voer moet ik nu gaan en waarom? Als je nog andere soorten voer aanbeveelt mag dat (ik ga niet gemengd voeren!)

Supreme Science Selective Junior rabbit:

b_641__40537.jpg

Beaphar Care + Junior rabbits:

734546.jpg

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier krijgen ze ook SS en dat bevalt prima! Let er wel op dat de SS die jij aangeeft voor jonge konijntjes is, na een leeftijd van 20 weken kun je het best overstappen op de gewone SS ivm een andere samenstelling van het voer. Junior bevat een hoog eiwitgehalte wat goed is voor de groei maar na 20 weken heeft een nijn daar geen behoefte meer aan. Te veel eiwit kan dan zelfs slecht zijn.

aangepast door Quin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen De iesjes en de binnen-nijnen SS gemengt met Kenner biks (de zak met de gele streep! niet met de rode streep) Een verhouding van 2 tot 1. Ik doe dat om de kosten te drukken en ook omdat ik soms mijn bestelling SS zakken nog neit binnen heb als de ss op is en dan krijgen ze gewoon de kenner.

De kenner biks (van de boerenbond/welkoop) vind ik geen heel slechte biks maar haalt het niet bij, bijvoorbeeld de SS.

De Annies krijgen tussen het bovenstaande mengel ook nog Hope farms supertrio. Dit omdat die brok heel hard is en Sjan wat minder goed afslijtende tanden heeft. Ik hoop dat door de harde korrel die wat beter slijten. De HF blijft van de drie het langste liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n konijn is van 2.7.09.

Volgens Beaphar is een konijn een jong konijn tot 10 maanden. Ze is nu dus bijna 6 maanden, al over die 20 weken, wat zou betekenen dat ze adult mag? Ik ging er vanuit wat er op die zak voer stond ;).

Ik had trouwens al een zak Beaphar gekocht (ik voer mijn hamsters ook van Beaphar), maar las veel positieve dingen over SS. Vandaar dat ik ben gaan twijfelen. Om haar nu eerst op Beaphar te zetten en vervolgens weer op SS lijkt me ook zo dubbel. Dan kan ik net zo goed gelijk een nieuwe zak voer halen, en dan van SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heet gewoon Science Selective. Al was Adult logischer geweest.. Want je hebt idd de Junior en ook de Mature voor oudere konijnen, mijn oom was hier net en vond het maar raar dat ik 'SS Mature' op Indy's voerbak had staan.. Zodat ik het uitelkaar kan houden van de gewone SS zeg ik.. Die krijgt Fred.. Maar Fred is toch ook volwassen, zegt m'n oom.. Eh ja ik heb het ook niet bedacht. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

tis goed dat er nu meerdere "betere" voeren komen zodat er wat concurrentie komt maar de SS "wint" het nog steeds.

Daar sluit ik me bij aan.

Concurrentie is goed, dan komt er meer onderzoek.

Alleen zit je nu op een punt dat sommige merken een duurdere zogenaamd betere lijn maken, maar nog lang niet in de buurt komen van SS.

Ze voeren (zo goed als) geen onderzoek en voegen allerlei soms nutteloze extra's toe.

Dus het is altijd handig de samenstelling eens naast elkaar te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf me daarover verbazen. Ik bedoel als ik een goed duurder konijnenvoer op de markt moest brengen dan nam ik de SS als uit gangspunt en ging ik geen vitamine C ofzo toevoegen aan mijn "beter" voer.

Klinkt wel chique...toegevoegde vit C of echinacea of...

Je hebt het alleen niet nodig :P

Maar je hebt idd gelijk hoor.

Alleen doet SS wel degelijk grondig onderzoek naar het voer. De andere zullen zich willen distantiëren door duidelijk iets anders te hebben zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat SS onderzoek gedaan heeft en nog steeds doet. Daarom alleen al vind ik het zo geweldig. Ik denk dat het de enige fabrikant is die ook echt een supervoer wil maken ipv van inhaken op het succes van of denken he de consument is bereid meer te betalen voor een beter voer.

Tuurlijk moet je jezelf anders profileren als de grote SS biks maar met toegevoegde vitamine C of een ander onnodig ingredient? Dat vind ik jammer.

echinacea bijvoorbeeld klinkt erg leuk. Ik geef het mijn buitenbunners ook in de winter maar dan zeg maar een week lang en niet doorlopend het jaar rond in het voer. Dan schiet je, je doel mijn inziens een beetje voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Science Selective word alleen zo in de hemel geprezen, omdat de dierenarts er mee werkt en daar subsidie op krijgt, hier komt het weer via de DA terecht en het rondje is rond. Hier geven ze de voorkeur aan Care+ vinden ze heerlijk! Ik geef alleen nooit de junior versie ivm de verhoogde eiwit, dat is niet goed, kans op dikke buikenziekte. Care+, Cuni Complete en SS allemaal gewoon goede voeding, de 1 niet meer dan de ander... dat is net als hondenvoeding je hebt diverse soorten premium merken pro plan, eukanuba, royal canin, bento kronen etc. en allemaal gewoon uitstekende brok en de ene hond zal het hier beter op doen de ander daar. We kunnen dan ook niet spreken van de 1 is beter dan de ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Science Selective word alleen zo in de hemel geprezen, omdat de dierenarts er mee werkt en daar subsidie op krijgt, hier komt het weer via de DA terecht en het rondje is rond. Hier geven ze de voorkeur aan Care+ vinden ze heerlijk! Ik geef alleen nooit de junior versie ivm de verhoogde eiwit, dat is niet goed, kans op dikke buikenziekte. Care+, Cuni Complete en SS allemaal gewoon goede voeding, de 1 niet meer dan de ander... dat is net als hondenvoeding je hebt diverse soorten premium merken pro plan, eukanuba, royal canin, bento kronen etc. en allemaal gewoon uitstekende brok en de ene hond zal het hier beter op doen de ander daar. We kunnen dan ook niet spreken van de 1 is beter dan de ander.

Daar ben ik toc niet mee akkoord...

Hier in BE is het zelfs bijna niet bij DA'en te krijgen. De enige DA die ik ken die het verkoopt, voert het in en verkoopt het daardoor aan een lagere prijs dan de winkelprijs.

Maar het is simpel hoor...

Gewoon de samenstellingen van de verschillende voeders naast elkaar leggen en vergelijken. Dan steekt de SS er nog steeds bovenuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAPHorst verkoopt SS, maar DierenDokters in Venray ook.

Ik geef mijn konijnen SS gemengd met Science Mature.

Pumbaa & Zazou krijgen plakpoep van de Beaphar.

Maar ieder konijn is anders, waardoor het ene konijn juist dat voer beter kan verdragen dan de ander.

Een goede vriendin van mij geeft haar konijnen Beaphar & is er ontzettend te spreken over.

Haar konijnen doen het hier heel goed op, in tegenstelling tot die 2 van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .