Ga naar inhoud

Rabbit Select t.o.v. Super Trio


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik geef Hope Farms super Trio en Rabbit Select. Super Trio is alleen biks en Rabbit Selects is de muesli van Hope Farms.

Nu geef ik de super trio pas sinds kort, maar deze lijkt minder in de smaak te vallen. Het zijn ook best grote biksjes. Mijn dwergkonijn van net 1 kg eet ze dan ook met minder plezier op. Zijn ze misschien een beetje aan de grote kant voor een klein konijn.

Zet ik daarna een beetje rabbit select neer dan eet hij dit op als een speer.

Is Rabbit select ook goed voer om te geven, want anders geef ik hem dat gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is gemend voer niet slecht , maar minder goed omdat ze daar meestal juist het extra lekkers uit eten .

wat ik heb begrepen is at je ook langzaam moet over gaan , dus steeds meer nieuw voer mengen met het oude en op die manier het oude afbouwen door steeds minder daarvan te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Rabbit Select zitten die biksjes ook alleen zitten er ook andere dingen in. Als ik de rabbit select geef eten ze alles op.

Ik ben ook wel aan het mixen, maar ik had zoiets, als de rabbit select ook gewoon goed is en ze eten alles op is het dan wel nodig om over te stappen naar de Super Trio?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rabbit select heeft als nadeel dat als jij een koppeltje hebt zitten, je niet kan controleren welk konijn wat eet. Het kan dus goed dat Ć©Ć©n van je konijntjes dan voedingsstoffen te kort komt. Is er geen ander merk geperste korrel waar je op over kan stappen?

Over het algemeen vinden konijnen biks na een overstap vanaf gemengd voer even wat minder lekker, ze hebben wat minder keuze. Op de grotere geperste korrels moeten ze ook wat langer kauwen, maar dat is eigenlijk wel weer goed voor het slijten van de kiezen.

Ik vind persoonlijk dat geperste korrels wel echt voordelen hebben ten opzichte van gemengd voer. Daarom geef ik mijn konijnen eigenlijk echt al jaren geperste korrels. In het begin Hope Farms, tegenwoordig Supreme science selective.

Maar ook mijn dwergkonijntje Binky kreeg de hope farms brokken (ook de supertrio) gewoon goed weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rabbit select heeft als nadeel dat als jij een koppeltje hebt zitten, je niet kan controleren welk konijn wat eet. Het kan dus goed dat Ć©Ć©n van je konijntjes dan voedingsstoffen te kort komt.

kijk vandaar dus dat ik het aan de experts over laat , hier had ik nog niet aan gedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel 2 konijnen maar nog niet gekoppeld omdat Fluffy nog maar 3 maanden en een week is. Als ze 4 maanden is dan ga ik ze koppelen. Dat is dan inderdaad nog een uitdaging met eten, want Fluffy is echt een bouwvakker als het op eten aankomt. Echt alles wat je haar geeft gaat naar binnen. Ze eet de grote hope farms brokken dan ook wel wat sneller weg.

Ik geef ze nu dus nog beide in hun eigen hok eten en ook de rabbit select eten ze helemaal op.

Ik zal wat langzamer overstappen naar de super trio en eens proberen of ze het dan toch beter gaan eten.

Is er (buiten dat je niet weet met 2 konijnen wie wat eet) nog iets op tegen om de rabbit select te geven?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel Hope Farms denk ik ook qua gemengd voer redelijk aan de eisen voldoet, zitten er overbodige voedingsstoffen in gemengd voer. En als ze dan selectief gaan eten krijgen ze daar te veel van en van de voedingsstoffen die ze nodig hebben te weinig. Dat is in het algemeen tegen op gemengd voer.

Nu is het ook nog zo dat veel gemengde voeders een verschrikkelijke samenstelling hebben maar bij HF zal dat mee vallen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er (buiten dat je niet weet met 2 konijnen wie wat eet) nog iets op tegen om de rabbit select te geven?.

Er is opzich nix op tegen zoals Evee schreef, maar het is verstandiger om de samengeperste bix te geven.

Voor als ze strax samenwonen weet je zeker dat beide konijnen de juiste voedingstoffen binnenkrijgen.

Juist nu ze apart wonen is het slim om over te stappen.

Zo weet je precies wie wat & hoeveel binnenkrijgt.

Konijnen kunnen nogal koppig zijn als ze moeten overstappen op de samengeperste bix.

Zolang ze nog de keus hebben, zullen ze de lekkerste dingetjes eruit pikken.

Als je helemaal over bent op de samengeperste bix, weten ze op een gegeven moment niet beter meer & zullen ze alles van de Supertrio opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .