Ga naar inhoud

Spruitenblaadjes


linted

Aanbevolen berichten

Hey ik eet morgen ook spruitjes, handig om te weten..

Ik ben benieuwd...

Ik heb een gevoel dat het beter is van niet, het is een koolsoort, toch?

Edit: ik zie nu het antwoord van Dollie.. mijn gevoel was dus juist. Vanavond eet ik boerenkool, misschien kan ik dat proberen? Of is dat ook niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

spruitjes beter niet geven, veroorzaakt heel erg vaak gas. Boerenkool mogen ze hebben, is namelijk geen kool.... daar is ergens iets misgegaan... maar het is een bladgroente. boerenkool is een lange steel met hele grote bladeren eraan. wel rustig aan opbouwen net als alle andere groente die introduceert. Chineese kool mogen ze trouwens ook beperkt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende me al zoiets te herinneren maar dacht als het nu niet klopt.. Het heet toch ook niet voor niets kool.. :P

Maar boerenkool is dus gewoon geen koolsoort, moet je 'm dan nog wel beperkt geven? (Zeg ik er even bij dat ze minimaal drie soorten groenten krijgen per dag dus dat ik niet alleen boerenkool geef..) Want mijn buurman heeft het in de tuin staan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooohhhh, ruilen van buurman???? ik heb hier in de buurt al alles konijneneetbaar meegenomen...maar boerenkool hebben ze nergens..

zeker als je meerdere soorten geeft en de konijnen er aan gewend zijn hoef je er niet zuinig mee te zijn hoor! ik omet weer eens naar de groente boer... van die mooie grote bladeren...

weet je wat het met kool soorten is... beperkt kunnen ze vaak niet zo heel veel kwaad.. maar als een konijn er niet goed op reageerd dan zit je ook direkt met je handen in het haar... er zijn heel veel konijnen die elke dag heel veel kool krijgen en aan iets anders dood gaan... maar het zijn risicovolle groenten....

aangepast door haas&ko
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is eigenlijk ook wat reusje zegt he, dat het vaak ook wel goed gaat, maar dat het niet de meest veilige groente is. en als je weet dat je nijn het goed kan hebben, dan is het wel okee denk ik, mits met mate.

maar ik heb geen idee of mijn nijnen kool kunnen verdragen en ga het ook maar niet uitproberen. je weet maar nooit en ik zou me enorm rot voelen als ze er toch erg ziek van zouden worden.

dus laat ik het lekker bij witlof, andijvie en kruiden. maar boerenkool ga ik de volgende keer maar eens uitproberen. als dat toch geen kool is maakt dat ook niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook spruitjes hoor, maar ik ken mijn konijnen door en door en bovendien, ze krijgen een paar 'schilletjes', je vindt ze niet eens terug op hun bord groente. Dat maakt ook zeker verschil. Alleen een paar spruiten zou ik nóóit geven, en één hele spruit vind ik zelfs al te veel.

Voor bloemkool geldt hetzelfde. (Alleen de bladeren.) Daarintegen zijn er ook veilige groentes waar ze absoluut niet tegen kunnen (niet in de zin van gas, maar plakpoep) en die geef ik dan weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .