Ga naar inhoud

Diarree bijwerking van AB?


Dollie

Aanbevolen berichten

ORS is niet zo veel bijzonders hoor..Kan je zelf ook maken

Gewoon water met suiker en zout (geloof 1 eetl suiker, 1 theel. zout en dat op een glas water..maar ga niet zelf lopen rommelen daarmee, want er komt wel iets meer voor kijken)

Als hij nu ook weer gewone keutels laat zien, eet en tierig is, zou ik als ik jou was niet in paniek raken.....

Als hij uitgedrooogt zou zijn, zou je ook wel gedragsverandering op merken..Dan is zijn vel niet veerkrachtig, is hij niet alert maar suffig...

Morgen je eigen DA (voor als je geen koe bent maar konijn) even raadplegen en niet op eigen houtje experimenteren..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zal Loes het antwoord op hebben....

zal dit dan zijn...

De juiste concentratie van met name de zouten vergemakkelijkt de opname van het water door de darmen. Suiker en zout worden gezamenlijk opgenomen in de darmen, waarbij water wordt meegetrokken. Zo zal het watertekort in het lichaam afnemen.

het vocht word dus mee getrokken de darmen in.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout en suiker nemen het water op en worden beter opgenomen ..

Als hij niet zo heel erg aan de diarree is, dus het water dat hij drinkt of het vocht dat hij binnenkrijgt verdwijnt niet direkt aan de achterkant naar buiten als waterdunne diarree...is het niet direkt nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje drinkt hij helemaal niet uit.. Flesje ook nauwelijks.. Dus ik heb 'm regelmatig water gegeven met een spuitje. Hij heeft wel z'n hele groente portie opgegeten, op één blaadje witlof en twee kleine blaadjes andijvie na.

En.... Volgens mij heeft hij (al) z'n BDK laten liggen? Volgens mij zijn het BDK tenminste, en het zijn er véél. Hij krijgt 'onbeperkt' (hij heeft niet aldoor een volle bak, want ik wil ook dat hij zijn groente eet, maar hij krijgt wel veel meer biks dan normaal) biks op aanraden van de DA. Zou dat de oorzaak zijn? Krijgt hij al wel een paar dagen.. Behalve de BDK liggen er voornamelijk normale keuteltjes, ook nog een platgestampt iets dat zowel plakpoep als BDK zou kunnen zijn..

Ik ga nu mijn DA bellen in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje drinkt hij helemaal niet uit.. Flesje ook nauwelijks.. Dus ik heb 'm regelmatig water gegeven met een spuitje. Hij heeft wel z'n hele groente portie opgegeten, op één blaadje witlof en twee kleine blaadjes andijvie na.

Dan zou ik hem zeker water met een spuitje geven..

Misschien sowieso langsgaan met hem om te laten kijken of hij niet uitgedroogt raakt...

Je kan ook voor alle zekerheid zelf nog eens vragen waar jij aan kan zien dat hij uitgedroogt raakt..Als een dierenarts jou dat rechtstreeks vertelt of laat zien, dan is het voor jezelf ook prettiger...

Kennis is macht hè..maar dan kan je het beter uit de eerste lijn (de dierenarts dus) hebben dan van een schrijvend forum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA heeft me vorige keer wel laten zien waaraan hij kon zien dat Indy wat uitgedroogd was, nl. dat als ie in z'n vel 'kneep' dat een beetje overeind bleef staan. Dat lijkt nu niet zo te zijn, maar vind het erg lastig om dat te beoordelen. Weet ook niet of ik precies doe wat de DA deed. Nu langsgaan wil niet echt, mijn ouders werken allebei.. Ze hebben wel open spreekuur tot 18:00, mijn moeder is om 17:00 vrij mocht ik het echt niet vertrouwen kunnen we dan nog even heen. En als het voor die tijd 'mis gaat' wil mijn vader altijd wel thuis komen uit z'n werk.

Ik geef hem zo nog een portie groen dan krijgt hij in el kgeval wel vocht binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, lees het nu pas.

Als hij terug gewoon keutelt, is water via een spuitje bijgeven in orde.

Bij echte diarree is dat onvoldoende. In die ORS zitten zouten en suikers. Maar ook vooral de kalium is belangrijk bij konijnen.

Als ze uitgedroogd zijn en je kan het al aan de huid voelen, is het al redelijk ver. Konijnen kunnen ook uitgedroogd zijn terwijl je aan de huid nog niets kan voelen.

Nu moet je hem idd héél goed in de gaten houden.

Hier wordt nog geduimd voor Indy!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Hij eet nog steeds super.. Drinken doet hij niet. Maar hij krijgt regelmatig water met een spuitje, wat lastig zeg! Hij slikt het echt nauwelijks door. Keutelen doet ie ook best goed eigenlijk. Heeft wel af en toe een massage nodig om het op gang te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen diarree meer gezien sinds zondag, de keuteltjes zijn wel iets kleiner dan normaal en lijken ook wat droog. Hij plast weer op één plek, lijkt me een teken dat hij het niet zomaar laat lopen, hij is ook niet meer vies geweest. Sinds gisteravond is hij ook wat actiever, vrolijker, loopt lekker door de kamer ipv aldoor stil zitten.. Denk ook dat hij even moest wennen aan aldoor in huis zijn, is natuurlijk wel heel druk voor hem, eerst rustig buiten met alleen Fredje naast zich, nu met vijf mensen, een hond en een kat in huis.. En een tv en een telefoon en ga zo maar door. Maar vanochtend is ie ook echt levendig en vrolijk, ik heb 'm een handje eten gegeven en daarna z'n voerbal gevult met biks. Zodra hij doorhad dat ik met die bal bezig was, helemaal blij, direct bij z'n bak weg en achter die bal aan.. Gaat dus wel goed! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .