Ga naar inhoud

moet je ook voorzichtig overstappen op nieuw merk hooi?


Carino

Aanbevolen berichten

wat ik me af vraag eigenlijk

moet je met hooi ook voorzichtige over stappen?

ze kregen eerst alles van kenner(hooi dan )..

maar heb nu alles van beaphere (is wel iets duurder maar ziet er groener uit)

dus als iemand hier antwoordt op heeft zou dat mooi zijn..

ik weet namelijk dat ze met groen voer en brokjes voorzichtig moet overstappen

maar wil dus ook graag weten of dit ook geld voor hooi...

ieder geval bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet hoef je je konijn niet voorzichtig laten overstappen met hooi.

Hier gaat het gewoon prima... ze hebben in hun ruif "gewoon" hooi, in de grote hooibal timothyhooi en in de kleine hooibal kruidenhooi. En zo af en toe ook nog een blok geperst hooi... :whistle2:Ze eten het door elkaar heen en eten er goed van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef altijd "saai" hooi.. Prima hoor, ze eten er lekker veel van.. Vanmiddag toch maar is een pak kruidenhooi gekocht.. Net even een schaaltje in de ren gezet om te proberen.. Ze vinden het heeeerlijk! Ze vielen aan alsof ze al dagen niet gegeten hadden.. Een kleintje besloot zelfs het schaaltje met hooi op te eisen dus heb ik maar gelijk de ruif en de hooibal ook met kruidenhooi gevuld ;)

quin-6680-albums-gos-picture21222-mijn-kruidenhooi.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De reden dat je voorzichtig moet zijn met groenvoer en brokken is omdat ze daar snel diarree van krijgen. Hooi gaat diarree juist tegen, het is ook volledig gedroogd. Daarom kun je dus gewoon wat hooi aan gaat wisselen van merken. Doe ik hier ook hoor! Met 5 grote eters vind ik altijd kruidenhooi iets te prijzig (doe 2 dagen met zo een zak van vitakraft). Dus ik wissel het "gewone" hooi af met kruidenhooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd het hooi uit de dierenwinkel totaal niet gewaardeerd. Ws omdat het in plastic verplakt zit, denk ik. Ik haal nu bij de plaatselijk manege eens in de zoveel tijd een paar plakjes van een baal hooi. En dat vindt mijn Pluis veeeel lekkerder. En in verhouding is het nog veel goekoper ook. Dus als je een baal hooi kwijt kunt ergens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof wel dat je met hooi van paarden op moet passen.. Want daar kon wat in zitten.. Alleen geen idee meer wat het precies was! Ik zoek het wel even na.

Juist niet.

Als je hooi bij een boer gaat halen, kun je het beste paardenhooi nemen.

Paarden hebben namelijk net zo'n gevoelige darmen als konijnen.

Hun spijsverteringstelsels blijken veel op mekaar te lijken.

Je moet alleen uitkijken voor Jacobskruiskruid:

DSCF1719-600.jpg

Dat dit niet tussen het hooi zit.

Dit is niet goed voor de gezondheid van zowel paarden als konijnen.

Als er "geschikt voor paarden" bij staat, zal dit kruid er niet inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .