Ga naar inhoud

Hoe kom ik aan 15 kg zakken hopefarms korrel?


FemkeS

Aanbevolen berichten

Ik lees hier her en der op het forum dat mensen de 15 kg zakken van de hopefarms supertrio korrel kopen voor rond de 13 à 14 euro. Ik geef mijn konijnen al jaren hopefarms en ben er erg tevreden over, alleen vind ik die zakken van 3 kilo voor €6,50 in verhouding erg duur. Ik heb dus bij mijn dierenwinkel (goeie winkel overigens waar ze geen dieren verkopen!) gevraagd of ze ook aan de 15 kilo zakken kon komen. En dat kon ze wel, maar dat wou ze niet voor me doen! Die mochten ze volgens haar alleen aan fokkers verkopen!

Dus mijn vraag is: waar kopen jullie die 15 kilozakken?

P.S. Er zijn hier nog 2 andere dierenwinkels, maar daar wil ik niets kopen, omdat ze er veels te jonge beestjes verkopen. En daarnaast hebben ze hopefarms niet standaard in het assortiment zitten (als ik me niet vergis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai FemkeS,

Afgelopen weekend was ik bij de Groenrijk (tuincentrum) en daar hebben ze de zakken van 15 kg liggen. Ook ik was verbaasd over het grote verschil in prijs in vergelijking met de 3 kg zakken. Voor de zekerheid heb ik nog een kleine gekocht, omdat ik niet weet hoe lang je de biks kan bewaren.

Dus heeft iemand hier een antwoord op? Hoe lang kun je een zak biks geopend bewaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar verkopen ze paarden bix bij jouw in de buurt daar eens gaan kijken.....

Geen idee?

Gewoon vragen bij de dierenwinkel.

Dat willen ze dus niet doen... Dan moet ik eerst aan haar aantonen dat ik een fokker ben, en ja...dat ben ik niet (en was ik ook echt niet van plan te worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het nog eens aan haar vragen (tis een paar maand geleden dat ik het had gevraagd), maar ik vrees dat het antwoord hetzelfde blijft. Voor haar is het natuurlijk veel lucratiever als ik die 3 kg zakken koop, daar heeft ze vast een grotere winstmarge op. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje belachelijk van de winkel, want de 15kg hopefarms is zeker niet alleen voor fokkers! Let wel dat als ze nu opeens wel willen bestellen ze er vervolgens niet een hoop geld voor gaan vragen. Consumentadviesprijs ligt rond de 13 a 15 euro dus rond die prijs zou het moeten zitten. Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak en in principe moet bijna elke winkel die met Holland Diervoeders werkt het gewoon kunnen verkrijgen, komt ook bij dezelfde firma weg als Canex, Hipopstar en Kasper Faunafood. En ook winkels die met Anidis werken moeten het volgens mij kunnen verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, allemaal! Ik zal het eerst nog een keertje bij de dierenwinkel proberen en anders bestel ik bij de intratuin in Barneveld. Dat ligt niet echt naast de deur, maar gelukkig moet ik daar sowieso 1 keer in de 2 weken naar toe, dus dan combineer ik dat een keertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat jij ook in Wageningen woont en ik weet nu precies welke winkel jij bedoelt. Ik had niet verwacht dat zij daar lastig over zou doen. Ik koop daar ook altijd mijn voer, maar ik heb geen plek voor zo'n grote zak. De pets place verkoopt ook wel hope farm.

De faunaland in Bennekom kan en wil de grote zakken wel bestellen, tenminste dat vertelde hij me vorig jaar toen ik daarheen belde. In die tijd had deze pets place namelijk nog geen hope farm voor konijnen en van die andere winkel dacht ik hetzelfde, dus toen dacht ik dat Bennekom het dichtsbijzijnde verkooppunt was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé een mede Wageninger! :D

Ik ging vroeger idd naar faunaland in Bennekom (stom dat ik er niet aan gedacht had daar weer eens heen te bellen). Bij de pets place hebben ze toch alleen los voer? En daarnaast heb ik gewoon problemen met die winkel. Ik vind de beestjes er daar zo sneu bij zitten. Dus daar koop ik liever niet (ik haal er soms hooi als happy pets niets heeft). Ik ga het nog een keer bij de happy pets proberen. De eigenaresse is verder erg aardig, dus ik vond het ook een beetje raar dat ze het niet wou bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben bij de pets place ook verpakt voer, verder op in dezelfde rij als de bakken schepvoer, dus tegenover het stro, hooi en dergelijke. Ik koop er zelf ook zo min mogelijk, inderdaad alleen als happy pets iets niet heeft. En ze hadden laatst ineens kruidenmixen, maar die zijn volgens mij nu al weer uit het assortiment. En die heeft happy pets helaas ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister nog even voor je na gekeken, je hebt 2 varianten hope farms super. Namelijk de breeder en de gewone, wat ik zag voor verschil is dat in breeder 16,5% eiwit zit ten opzichte van de 14% in de gewone. Dus ik zou zeggen ga met dat verhaal terug naar de dierenwinkel, want ik weet het zeker kan zelfs de codes voor je opzoeken indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor het opzoeken, Aniek! Ik ben dan dus opzoek naar de "gewone", die heb ik nu tenslotte ook. Als ik het goed heb is dat dan code 6145?

Die "breeder" vind ik verdacht..daar staat namelijk ook een cavia bij op de verpakking. Dus daar zit misschien ook wel extra vit C in ofzo.

Ik hoop dat het me gaat lukken, want dat scheelt echt veel geld. Zo'n 15 kg zak kost net zoveel als 2 zakjes van 3kg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .