Ga naar inhoud

Hoe kom ik aan 15 kg zakken hopefarms korrel?


FemkeS

Aanbevolen berichten

Ik heb net even gebeld met de winkel, en ze wil hem echt niet bestellen. Ze heeft eerlijk gezegd waarom niet, namelijk dat de winstmarge op een 15 kg zak net zoveel is als op een 3 kg zak. Het zou niet zo erg zijn als ze dan zo'n grote zak aan 1 persoon zou verkopen, maar ze is bang dat als ze tegen mij "ja" zegt ze dat ook tegen anderen moet doen. En dat zou dan financieel niet haalbaar zijn... Op zich snap ik dat wel. Ze moet ook gewoon rondkomen. Maar ja, ik heb wel gezegd dat ik het voer dan ergens anders ga halen.

Ik heb dus meteen even naar de dierenwinkel in bennekom (dorp naast Wageningen) gebeld en daar was het geen probleem. Hij is meteen bestelt en kost maar 13,95 :). Probleem opgelost dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren trouwens via internet een zak van 15 kg voor 11.50 besteld:)

Vond ik ook wel een voordelige prijs, en ik hoef er niet de deur voor uit.

Meestal moet ik voor internet bestellingen ook de deur nog uit. Ze komen die namelijk altijd overdag leveren en dan ben ik aan het werk. Dus uiteindelijk moet ik het dan nog bij het postkantoor zelf ophalen.

Maar 11.50 is wel goedkoop. Kwamen daar niet nog verzendkosten overheen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat willen ze dus niet doen... Dan moet ik eerst aan haar aantonen dat ik een fokker ben, en ja...dat ben ik niet (en was ik ook echt niet van plan te worden).

Wettelijk gezien ben je dat totaal niet verplicht en zijn zij fout als ze dan niet willen leveren want dat zou je als discriminatie kunnen beschouwen.

1 mail naar het hoofdfiliaal en waarschijnlijk piepen ze daarna wel anders.

Inderdaad wel wat aniek zegt vragen wat je voor een grote zak moet betalen, veel winkels gooien er dan een flinke prijs bij op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt;) De zakken waren zelf 11.50 per stuk. Daar kwam 6 euro verzendkosten overheen, tot de 30 kg. Bij 31 kg waren de verzendkosten 12.50. Dus ik heb mijn voordeel gehaald door 2 zakken te bestellen, waarop het totaal uit kwam op 29 euro, incl. verzendkosten. Wat 14.50 per zak maakt. Wat ik best netjes vond;)

Ik ben ook vaak niet thuis als ze het komen leveren, dus ik schrijf op het briefje wat ze dan achterlaten dat ze de bestelling in de achtertuin mogen zetten;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wettelijk gezien ben je dat totaal niet verplicht en zijn zij fout als ze dan niet willen leveren want dat zou je als discriminatie kunnen beschouwen. 1 mail naar het hoofdfiliaal en waarschijnlijk piepen ze daarna wel anders.

Ik denk dat ik er maar geen punt van ga maken. Een hoofdfiliaal bellen, kan niet, wat dat is ze zelf! Ze is geen onderdeel van een winkelketen ofzo.

Ja, dat klopt;) De zakken waren zelf 11.50 per stuk. Daar kwam 6 euro verzendkosten overheen, tot de 30 kg. Bij 31 kg waren de verzendkosten 12.50. Dus ik heb mijn voordeel gehaald door 2 zakken te bestellen, waarop het totaal uit kwam op 29 euro, incl. verzendkosten. Wat 14.50 per zak maakt. Wat ik best netjes vond;)

Ik ben ook vaak niet thuis als ze het komen leveren, dus ik schrijf op het briefje wat ze dan achterlaten dat ze de bestelling in de achtertuin mogen zetten;)

Het is inderdaad wel een goede prijs. Alleen wel hoge verzendkosten! Al met al ben ik dus net wat goedkoper uit als ik het zelf haal. Ik woon zelf op een flat, dus ze kunnen niet makkelijk wat voor me ergens weg zetten. Soms worden er wel dingen voor me bij de buren afgeleverd, maar ja, dan moeten die wel net thuis zijn. Dus ik vind het wel prima zo, ik rij gewoon ff naar Bennekom (15 min) en haal het zelf op. Dat kan nu namelijk eindelijk, want ik heb sinds een maand een autootje!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel fijn ja, dat je lekker met je eigen autootje je spullen kunt halen;)

De verzendkosten zijn vrij hoog inderdaad, daarom heb ik ook 2 zakken in 1x gekocht, dan is het 3 euro per zak:)

En er is bij mij in de buurt voor zover ik weet geen winkel waar ze de HF hebben, dus is dit de goedkoopste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .