Ga naar inhoud

Vraagje KKDA


zwarte panter

Konijnkundige dierenarts  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Konijnkundige dierenarts

    • Ik ga naar een KKDA
      47
    • Ik ga naar een 'gewone' DA, maar heb ook een KKDA
      9
    • Ik ga naar een 'gewone' DA, maar beschik over de gegevens van de dichtstbijzijnde KKDA
      5
    • Ik heb geen KKDA en weet er eigenlijk ook geen in de buurt zijn
      4


Aanbevolen berichten

tja ik vind mijn DA tot nu toe konijnkundig maar ik weet ook andere ervaringen van iemand hier op het forum. ook weet ik hier geen andere kk da in de buurt eigenlijk. Maar ik houd altijd mijn eigen kennis en bb in mijn achterhoofd. vertrouw ik het neit dan ga ik er ook niet mee akkoord en zoek ik naar een andere DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga niet naar een KKDA.. Hij is hier om de hoek en als ik echt geen vervoer kan regelen is dat mijn enige optie. Daar zou ik namelijk op de fiets heen kunnen. Op advies van Danielle heb ik mijn nijnen laten enten in Stad & Land in Amsterdam. Super KK en heel vriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal mijn inentingen bij een gewone DA. Hij ent dezelfde stof als mijn KKDA, maar dan voor 1/3 van de prijs. Ik ga dan van te voren (diezelfde dag) wel op consult bij mijn KKDA om ze gezond te laten verklaren. Op deze manier scheelt het me als nog een hoop geld.

Voor 'echte' medische zaken ga ik altijd naar mijn KKDA. Die gewone DA is puur en alleen voor de inentingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eerst op consult gaan bij je vaste KK DA en daarna laten enten bij een andere DA is alsnog goedkoper dan enten bij je KK DA? :surprised: Dan is die wel heel duur! (Of die andere heel goedkoop?)

Wel erg slim, het is wel belangrijk dat ze in goede conditie zijn voor een enting..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal mijn inentingen bij een gewone DA. Hij ent dezelfde stof als mijn KKDA, maar dan voor 1/3 van de prijs. Ik ga dan van te voren (diezelfde dag) wel op consult bij mijn KKDA om ze gezond te laten verklaren. Op deze manier scheelt het me als nog een hoop geld.

Voor 'echte' medische zaken ga ik altijd naar mijn KKDA. Die gewone DA is puur en alleen voor de inentingen.

Dat heb ik nu dus ook...

mijn konijn kundige dieren arts heeft de inentingen voor ieder konijnen als prijs 42 euro en dan zit je in de inentings dagen ...

ik ga nu naar dieren arts in asten voor de inentingen en dat kost me dan 25 euro per konijn en dat vind ik reuze mee vallen (overigens is hij ook konijn kundig :P ) dus dat scheelt dus weer alleen is hij iets verder weg ik zou nu dan een halfuur moeten rijden en dan ben ik er..

en die duren ben ik er in 10 minute

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst is een opsomming van konijnkundige DA-en waar BBers zijn geweest, en waaruit is gebleken dat hij/zij konijnkundig is.

Dr wordt dus niet zomaar iemand aan toegevoegd omdat iemand daar goede/gezellige/leuke ervaringen mee heeft, maar alleen wanneer echt blijkt bij bijv. een ziek konijn dat deze DA juist handelt en echt konijnkundig blijkt te zijn. Een konijnkundige DA gaat bijv. ook naar lezingen over konijnen e.d.

Ik ga nu naar een konijnkundige DA, heb hiervoor ook bij een niet kundige gezeten (was toen nog heel jong, heb er alleen ooit een rammetje laten castreren). De praktijk waar ik heen ga, heeft drie vestigingen, waarsowieso 1 kundige DA zit (die heeft 2 van mijn zieke konijntjes behandeld). De DA waar we met onze katten heen gaan, heeft mijn konijntjes ook gezien en ent hen altijd, en lijkt zeer zeker ook konijnkundig, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Ik heb altijd hun kaartje in mijn portemonnee en hij ligt hier thuis.

wat bedoel je nou precies??

ik ga niet naar een dierenarts omdat hij gezellig is

ik ga naar een dierenarts om goed en kundig geholpen te worden

hij is afgestudeert met knaagdieren als specialiteit dus neem ik aan

(ja misschien fout van mij) dat hij konijnkundig is????

met mijn honden doet hij het ook goed alleen voor sommigen dingen wil ik bij die praktijk een andere dierenarts omdat voor hen een andere specialiteit is

dus HOE, WIE en op welke grond wordt een dierenarts dn op die lijst gezet??

of moet mijn konijn eerst doodziek zijn geholpen worden voordat die dierenarts bewezen heeft konijnkundig te zijn

op en andere manier dan op zijn diploma te kijken weet ik niet

maar goed

off my soapbox zo vroeg in de ochtend

en mijn eventuele excuses voor mijn reactie

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met al onze dieren naar de zelfde DApraktijk.

Het is een praktijk waar 1 dierenarts tenminste KK is. (Paul van Aalst) Dus als ik met de nijnen ga maak ik een afspraak met hem.

nou precies mijn ervaring met paul

hij heeft ervoor geleerd dus neem ik aan (en dat weet ik ook) dat het met paul goed zit) wij hebben dezelfde praktijk

ik zie hem straks weer moet er helaas heen

gelukkig niet met mijn konijn

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1x bij een niet konijnkundigeda geweest en daar kom ik ook niet meer... voel me er niet welkom&onbegrepen. Sindsdien alleen maar naar "mijn" DA die wel konijnkundig is, vind het een stuk prettiger aan communicatie en ze luisteren ook echt. Durf mijn schatjes aan hun toe te vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in haarlem had ik altijd al een kundige arts, die op de leidsevaart! Daar is geert ook gecastreerd!

Toen ik in venlo ben gaan wonen heb ik wel ff gezocht naar een kundige maar niet meteen gevonden.

Dat ik hier kwam wonen waren ook de entings dagen van een arts en ben toen daar heen geweest!

Allemaal goed gegaan maar was niet heel erg tevreden.

Op een zaterdag avond heeft geert een keer een verstopping gehad en toen maar verschillende gebeld. geen tijd of niet open.

toen kwamen we op de site van konijnen.nl? een goede tegen in venlo.

meteen gebeld, werd opgenomen, ze is voor ons naar de praktijk gekomen en was zeer lief voor geert!

Hij is er ook helemaal bovenop gekomen, ben laatst weer geweest voor sore hocks en weer goed geholpen..

We hebben ook nog 3 kippen, maar die doet ze niet, is ze allergisch voor :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is afgestudeert met knaagdieren als specialiteit dus neem ik aan

(ja misschien fout van mij) dat hij konijnkundig is????

een konijn is eigenlijk geen knaagdier he. tis wel een dier dat knaagt haha, maar valt niet onder de groep knaagdieren zoals ratten, muizen en hamsters.

het is een haasachtige of lagomorph, en dat is toch net even anders dan een knaagdier.

als jouw DA dat verschil niet weet, dan is het volgens mij geen KKDA. nou zijn er wel DA's die dat weten maar voor het gemak een konijn ook een knaagdier noemen, maar das wel slordig vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga naar een kkda.

ik heb deze van de kkda lijst van bb.

ik had eerst een andere da ook van de kkda lijst maar ben zeer ontevrede over deze da.

omdat hij ten eerste heel bod is tegen over mens en konijn.

en ik ben bij deze da 4 konijnen verloren.

door verkeerde behandeling.

hij luisterde een keer naar de longen en jaste er een spuit in en je kon weer opdonderen om het zo maar te zeggen.

de kkda waar ik nu heen ga daar ben ik zeer tevreden over.

zij keek eerst mijn konijn helemaal na en heeft haar eerst op de weegschaal gezet voor haar gewicht om te weten hoeveel medicijnen mijn konijntje nodig had.

en ze zijn ook heel vriendelijk voor mens en konijn.

groetjes tamara :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Bugs gecastreerd moest worden ben ik naar de eerste de beste dierenarts gegaan. Later bleek dat deze kliniek gelukkig ook voorkomt op de lijst van hier.

Later ben ik me er wat meer in gaan verdiepen en zag dat de info op hun site overeenkomt met de info op BB. Recent hebben ze nog een cursus 'nieuwe ontwikkelingen konijnengeneeskunde' gedaan en dat geeft voor mij aan dat ze daar de konijnen niet als onderschoven kindje zien, maar serieus nemen.

Nog leuker vond ik dat zij BB linken op hun site.

Dus ja, ik ga (per toeval) naar een KKDA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eerst op consult gaan bij je vaste KK DA en daarna laten enten bij een andere DA is alsnog goedkoper dan enten bij je KK DA? :surprised: Dan is die wel heel duur! (Of die andere heel goedkoop?)

Wel erg slim, het is wel belangrijk dat ze in goede conditie zijn voor een enting..

Inenten tijdens inentdagen:

KKDA: 32 euro per konijn

Gewone DA: 10 euro per konijn

Verschil: 44 euro.

Consult bij KKDA: 10 euro (voor 2 konijnen)

Winst: 34 euro! :D

Bizar he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inenten tijdens inentdagen:

KKDA: 32 euro per konijn

Gewone DA: 10 euro per konijn

Verschil: 44 euro.

Consult bij KKDA: 10 euro (voor 2 konijnen)

Winst: 34 euro! :D

Bizar he?!

Ik ken het hoor...haha

Ik denk dat ik de prijzen voor me houd...maar er zitten soms idd extreme verschillen op.

Oh ja...ik laat ze wel gewoon bij de meest kundige DA enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .