Ga naar inhoud

Vraagje KKDA


zwarte panter

Konijnkundige dierenarts  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Konijnkundige dierenarts

    • Ik ga naar een KKDA
      47
    • Ik ga naar een 'gewone' DA, maar heb ook een KKDA
      9
    • Ik ga naar een 'gewone' DA, maar beschik over de gegevens van de dichtstbijzijnde KKDA
      5
    • Ik heb geen KKDA en weet er eigenlijk ook geen in de buurt zijn
      4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben 1 keer bij een 'normale' dierenarts geweest om ze te laten enten, maar dat doe ik nooit meer.. hij keek niet eens of ze wel gezond waren, die spuit erin en klaar is kees. Daarbij spoot hij ook nog eens de helft ernaast, wat hij niet eens gezien had...

Nu ga ik morgen voor het eerst naar Brouwhuis in Helmond voor de sterilisatie van mijn twee dames, en daar blijf ik ook als het bevalt. Geen prutsers meer aan mijn nijnen :P

Owja..

De gegevens van Brouwhuis heb ik al opgeslagen in mijn telefoon... dus ook altijd binnen handbereik ;)

aangepast door Resii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging eerst naar een "gewone" DA maar was daar niet heel tevreden over. Heb van die DA ook slechte verhalen gehoord. Bij voorbeeld een darmrelaxzerend middel geven bij Gas en meer van dat soort heel vreemde adviezen.

ga nu naar een andere praktijk die KK zijn. Alleen is daar sinds kort de meest KK arts vertrokken. Moet nu weer even aftasten hoe e nwat met deze DA. Maar zij heeft veel meegekeken met de ander KK arts en weet er ook heel erg veel van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar een KKDA, ook voor de inentingen al is het duurder daar. Ze worden dan helemaal nagekeken en gewogen, dus die paar euro's extra maken mij niet uit. Diezelfde DA ent ook altijd de konijnen bij Stichting Knabbeltje. Tot nu toe ben ik daar alleen geweest voor Flower, inentingen en Melvin zijn castratie.

Ik ben wel naar een andere DA geweest, die waar ik met de honden kom, met Flower. Dat was op het moment dat zij lag te vechten voor haar leven en haar langer laten lijden, was onnodig. Op dat moment kon zij toch niet meer gered worden, dus wilde ik geen tijd meer rekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken 2 praktijken die kk zijn. Midden in de nacht deze bereiken blijkt onmogelijk. Met Yasmina ben ik s nachts naar de eerste de beste gegaan, aangezien we overal voicemail kregen, en ik echt aanvoelde dat het haar laatste uurtje kon zijn. Ik vraag me af of Yasmina het wel gered zou hebben met een kkda, voel me daar ook echt schuldig om al weet ik dat ik er verder niets aan kan doen..

Ik weet dat utrecht 24 uur open is, naar utrecht is drie kwartier met de auto.. Ik was bang dat ze dat niet eens zou halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog maar net achter waar ik een konijnkundige DA kan vinden. Helaas ben ik er op een harde manier achtergekomen dat mijn vorige DA niet konijnkundig was.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik voor de entingen naar een kliniek ga waar het enten goedkoop is. (vorige keer geweest, beviel ook goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je in het weekend of 's nachts niet bij je eigen DA terechtkomt snap ik en daar doelde ik ook niet op.

@ Yvon: Blijf je niet kwellen met die vraag. Als haar hartje het begeeft, kan geen enkele DA meer doen. Sterkte!

Met inslapen snap ik ook wel dat je geen hele autorit gaat maken.

In geval van nood heb ik ook een gsm-nummer van een 'gewone' DA in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij staat mijn dierenarts ook niet in de lijst

het is dierenartsenpraktijk sterkliniek ermelo in ermelo uiteraard

ik kom daar al jaren met mijn honden

en paul van aalst is voor mij de KKDA daar ter plaatse en die zijn 24 uur per dag bereikbaar heel soms hebben ze 1 keer de praktijk niet open maar das dan jammer

verder zijn ze er altijd voor mij en paul is dus KK daar van de anderen weet ik het niet echt

maar hoop niet zo vaak daarheen te hoeven

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst is een opsomming van konijnkundige DA-en waar BBers zijn geweest, en waaruit is gebleken dat hij/zij konijnkundig is.

Dr wordt dus niet zomaar iemand aan toegevoegd omdat iemand daar goede/gezellige/leuke ervaringen mee heeft, maar alleen wanneer echt blijkt bij bijv. een ziek konijn dat deze DA juist handelt en echt konijnkundig blijkt te zijn. Een konijnkundige DA gaat bijv. ook naar lezingen over konijnen e.d.

Ik ga nu naar een konijnkundige DA, heb hiervoor ook bij een niet kundige gezeten (was toen nog heel jong, heb er alleen ooit een rammetje laten castreren). De praktijk waar ik heen ga, heeft drie vestigingen, waarsowieso 1 kundige DA zit (die heeft 2 van mijn zieke konijntjes behandeld). De DA waar we met onze katten heen gaan, heeft mijn konijntjes ook gezien en ent hen altijd, en lijkt zeer zeker ook konijnkundig, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Ik heb altijd hun kaartje in mijn portemonnee en hij ligt hier thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is heel KK, zo hij in die lijst dan mogen?

Het is ..... wat was de naam ook al weer, ff zoeken

Hoe weet je dan dat hij KK is?

Ik heb nog geen konijnkundige DA gevonden helaas. Maar als er een lijst komt met DA-en die absoluut NIET kundig zijn heb ik voor Groningen al een hele lijst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gingen in het begin een tijdje naar een DA die niet KK was.. helaas kwamen we daar voor één van onze konijntjes destijds te laat achter. Daar gaan we nu ook echt nooit meer heen!

Nu gaan we altijd naar een DA die heel KK is, ookal moeten we daar heel wat verder voor reizen. Het nummer van de DA staat bij mij en mijn vriend in de telefoon en zijn kaartje ligt in een vaste plaats in een kast in de woonkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de dichtbijzijnde dierenarts het Wilhelmina park en daar ga ik standaard naar toe. Ook voor inentingen en alles. Hun adres gegevens staan op het inenting boekje wat bij de konijnenhok ligt (woonkamer) en hun nummer zit in mijn mobiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op het moment een nieuwe dierenarts aan het zoeken, best nog lastig hoor! Er zit er maar ééntje in de buurt hier, en ik krijg daar nou niet echt een goed gevoel van. Dus dan maar wat verderop zoeken! Maar ja, dan heb je in één keer weer heel veel keuze en is het even puzzelen en opbellen en navragen welke dierenarts het best bij je past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.dierenpoli.com/konijnen.html

Site van een dierenarts in de buurt, er werken nu vier of vijf DA-en. Eén daarvan is zeker weten niet konijnkundig, daar zijn we toen met Joy geweest. De anderen weet ik niet.

Maar dat verhaaltje.. Er staan dingen in die absoluut niet kloppen (myx enting eens in het jaar, groenvoer max 10% van de totale hoeveelheid voer) maar er staan ook veel dingen in die wél kloppen.. In hoeverre heeft dit met konijnkundigheid te maken?

Ik heb nu dus deze DA en een andere waar ik nog tussen twijfel, die andere ben ik toen met Evert geweest. Leek kundig, maar hoe kundig moet je zijn om een konijn dat gevochten heeft te behandelen.. Toen ik later in gesprek was met de assistente, legde ze me uit hoe ik de medicatie moest geven en of ik me daar wel mee zou redden, dus toen zei ik dat ik al meerdere keren zes weken met Panacur heb moeten behandelen o.a. dus dat het wel zou lukken, toen vroeg ze of het konijn een oorontsteking had gehad. Dat betekend dus dat ze bij scheve koppies Panacur geven. DA kende EC ook wel, want ik vroeg of mijn konijnen Evert konden besmetten. Nou ja, lastig. Zit er echt mee dat als er hier een keer spoed is.. Waar ga je dan heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie, ik ken dat probleem ook. De praktijk waar ik tot nu toe ben geweest heeft ook punten waar ze het wel goed doen en goede informatie geven, punten waar ik dus vind dat ze het niet goed doen en dingen waar ik waarvan ik niet weet of het nu ondeskundigheid is of gewoon iets waar meerdere opvattingen over bestaan waar er best meer dan een goed van kan zijn.

Er zijn twee andere praktijken die kundiger zou zijn, maar daar doe ik toch minstens een half uur over om daar te komen. Het zal dus ook afhangen van wat er aan de hand is waar ik voor kies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .