Ga naar inhoud

kwanta kosta die groenta in die supermarkta


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hooi in de diepvries. had mijn moeder die diepvries kist toch niet weg moete ndoen. Koop nu het hooi van een boer kost 3 euro en dan heb ik zo'n grote baal.

Hoeveel de groentes kosten weet ik eigenlijk niet het is ongeveer zo'n 15 tot 20 euro in de week. 2,5 kilo witlof, paksois, bleekselderies, wortels met loof, kruiden, komkommer, eikenbladsla en soms wat andijvie en boerenkool. En verder nog af en toe wat fruit erbij, appel, banaan of ananas. Moet me weer eens verdiepen in die lijst van wat ze mogen dat ik weer wat meer ga afwisselen.

Snijd alles klein omdat een paar van mijn nijnen anders niet zo goed eten. De reuzen vreten alles op wat in de ren valt. De stronk van de bleekselderie word nog gewoon naar binnen geknaagt.

het ziet er hier dan zoiets uit

saf-5018-albums-petran-picture20630-saampjes-eten.jpg

Dat Aldi verhaal over de groentes en je hoort datzelfde ook weleens over de Lidl geloof ik niet. Weet toevallig dat deze concerns een hele hoge kwaliteitsstandaard hebben als je daarvoor wilt leveren. Een standaard die tenminste vorig jaar hoger lag dan die van andere supermarkt ketens in nederland. Ze zijn vaak goedkoper omdat ze bij een boer de hele oogst opkopen en dus een hele scherpe prijs kunnen bedingen en er geen veiling etc tussen zit. Hoe meer tussenhandel je uitschakeld hoe goedkoper. Het zijn hele grote internationale concerns en kunnen dus in hee lerg grote hoeveelheden inkopen.

Bij ons in het dorp hebben ze ooit eens een gigantische grote kas bloemen gekocht. Zijn 4 dagen lang non/stop vrachtwagen af en aan gereden om het allemaal weg te krijgen. Je vraagt je echt af wat ze met zo´n gigantisch aantal kersterren moeten doen.

nou ik dus ook niet vna daar mijn vraag

we horen het wle een keer denk ik

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal alle kruiden ook goedkoop bij een turkse toko. Alleen is munt erg duur, is mij opgevallen. Andijvie, wortelloof, sla e.d. haal ik meestal gewoon bij de aldi of lidl. Die blijven goedkoper als de 'grotere' supermarkten. Maar al met al blijft het een vrij duur geintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal mijn groente bij de boni meestal mijn witlof bij de aldi en (snack)tomaatjes ook

en deze week was ik ik ga even kijken hoeveel ik kwijt was hoor

andijvie 59 cent een pond

spinazie 9 cent voor 60 gram

chinese kool 1,50 maar dat was echt een joekel

bos wortelen 99 cent

een venkel was 39 cent (had even een kleintje gepakt)

witlof 75 cent voor een pond

tomaten weet ik ff niet

ik had ook een komkommer maar die was voor in de sla

en ik geef beer daar alleen de velletjes die ik altijd van de komkommer afhaal met een kaasschaaf die vind ie erg lekker

dus ik vind de prijzen best meevallen

nu bijvoorbeeld boerenkool 2 zakken voor een euro

daar geef ik hem een paar dagen van

en voordat ik het weg wil gooien dan maak ik voor mezelf boerenkool

en dat gaat prima en krijgt ook niet zoveel

liefs ilonka

Chineese kool, hoeveel mogen ze daar van hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zit het precies met boerenkool? een do of een don't?

een DO! wel even rustig mee beginnen, maar wat zijn ze er dol op! de bladeren kun je trouwens ook heel goed drogen(hoewel in de supermarkt alles al is voorgesneden, dat kun je ook drogen maar dan blijft er niet meer zo veel van over!) gedroogde bladeren kun je heel lang bewaren en dan kun je ze in zomer ook boerenkool geven!

Ik ga altijd naar de groete boer, die verkoopt het iets boven de veiling prijs.... lekker voordelig! en ik mag altijd het loss spul meenemen(groen v/d wortels, losse boerenkoolbladeren en andere afgesneden spullen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons in het dorp hebben ze ooit eens een gigantische grote kas bloemen gekocht. Zijn 4 dagen lang non/stop vrachtwagen af en aan gereden om het allemaal weg te krijgen. Je vraagt je echt af wat ze met zo´n gigantisch aantal kersterren moeten doen.

kijk dat is mijn boterham! Wat ze met die kerststerren doen?? weet ik niet... ik kan nu geen heide plantjes meer zien! haha.. moet me dus op de kerststerren voorbereiden!? ZUCHT!!

ik wil wilgentakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die veel nijnen en/of nog andere dieren hebben kunnen bij de boerenbond voor niet te veel geld 20 kilo winterwortelen krijgen.. :)

Ik heb der maar 2.. dus is dat te veel hahah... en haal ik 5 kilo winterwortel voor 2 euro op een markt in belgie. Maar bij de aldi is het ook niet duur; 39 cent voor 1 kilo! En dat zijn mooie kleine maatjes wortel:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat is mijn boterham! Wat ze met die kerststerren doen?? weet ik niet... ik kan nu geen heide plantjes meer zien! haha.. moet me dus op de kerststerren voorbereiden!? ZUCHT!!

ik wil wilgentakken!

Moeten we een keer samen met jose de bossen in gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenkool vinden ze hier ook héérlijk! Ik geef nooit te veel, het blijft kool, en altijd in combinatie met meerdere groentes, maar dan kan het prima. Mijn buurman heeft boerenkool in de tuin staan, we krijgen wel eens wat (wat? veel!) (niet voor de konijnen hoor :$:P weet niet of zij het normaal vinden goede groente aan de konijnen te geven haha) maar mijn moeder vindt het veel te veel werk om dat schoon te maken etc dus ze koopt voor onszelf zo'n voorgesneden zakje.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chineese kool, hoeveel mogen ze daar van hebben?

ik haal er 2 of 3 bladeren af en strip die

dus het harde witte gedeelte gooi ik weg

hij vind het heerlijk

dus ik vind het dan niet zo duur

ik vind de paksoi dan duurder en dat zijn soms kleintjes

maar goed volgende keer ook maar eens meenemen

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf dat dus een lastig item vinden...Ik gaf voorheen altijd voorgesneden boerenkool. Een klein bakje vol, even afgespoeld en ze smulden er dus echt van. Maar tot ik het ergens las, was het nooit echt tot me doorgedrongen dat dit dus ook gewoon kool is dat dus voor gas kan zorgen. En toen ben ik ermee gestopt. En datzelfde geldt ook voor broccoli (naast het feit dat er veel calcium inzit). En daarom geef ik dus ook geen chinese kool meer.

Maar nu weet ik dus niet of ik het toch wel weer een beetje kan gaan geven, of dat ik het beter niet kan riskeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broccoli is eigenlijk iets wat ik geerfd heb van mijn oma. Zij heeft altijd al konijntjes gehad en gaf, voor zover ik me kan herinneren, juist alleen maar broccoli. Mijn konijnen zijn er ook dol op, vooral Mickey. Maar het blijft toch kool...Maar wat jij hebt met broccoli, heb ik dus met bloemkool! Zowel de kool als de bladeren vind ik zo slecht eruit zien, dat ik dat dus nooit geef ;) Nu moet ik nog even bedenken of ik de boerenkool toch weer wil gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mijn konijnen vraagt, ziet het er vooral heel lekker uit! En helemaaaal niet gevaarlijk! :he:

(als ze broccoli kregen (kregen inderdaad, de laatste tijd geen groenten meer gegeven, maar ga het vanaf vandaag weer proberen) werd dat er altijd als eerste uit gevist! Broccoli-monsters heb ik!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook! ik heb 6 witloffen in de koelkast liggen!

normaal krijgt geert heel veel en dan samen met rucula en peterselie!

alleen onze nieuwe dotje is dat niet gewend en krijgt dus dunne poep als ze teveel eet!

Geert schrokt alles snel op en ik geeft ondertussen haar een klein stukje:P

Als ze wat meer gewend is kunnen ze samen eten!

haal overigens de witlof meestal bij de lidl, lekker goedkoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal vaak groente en kruiden bij Turkse en Marokkaanse winkeltjes (misschien meer een tip voor mensen in de grote steden?) Vooral de kruiden zijn mega-goedkoop! Vandaag kreeg ik de schrik van m'n leven toen ik later op de bon van de AH zag dat ik voor een krop andijvie 2,30 heb betaald!!! (dat krijg je als je het niet meer zelf hoeft af te wegen..) Ik hoop maar dat ze er van genieten...zucht...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .