Ga naar inhoud

kwanta kosta die groenta in die supermarkta


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Nadat ik aardig wat inspiratie op heb gedaan in alle toppics over welk soort groenten een konijn allemaal mag hebben, stond ik vanavond in de supermarkt weer van alles samen te stellen. Helaas ben ik met open mond langs de meeste groente gelopen..

Het is weer aardig koud buiten wat inhoud dat veel groente weer ontzettend duur is geworden. De andijvie is van 500 gram voor 0,39 cent naar 1,19 gegaan. Witlof is 0,99 cent per 500 gram, Selderij en perterselie zijn nog steeds duur voor de hoeveelheid die ik er voor krijg ( zakjes van de albertheijn ) en de Bleekelderij ligt ook op 1,19..

Aangezien ik altijd maar naar 1 supermarkt ga, blijf ik niet echt op de hoogte van alle prijzen van groentes in de verschillende supermarkten. Ligt hier veel verschil in, zijn er regelmatig aanbiedingen, tips of opmerkingen..

Misschien is het een beetje overbodig of juist handig, maar voor de konijnenliefhebbers die het, net als ik, niet zo heel breed hebben maar er net als mij niet over piekeren om te bezuinigen op de groente van de konijnen, zou een lijst van supermarkten en hun prijzen/aanbiedingen een idee zijn. Zie je ergens een week aanbieding, of weet je dat bepaalde groentes ergens anders ( bv markt of groenteboer ) goedkoper is.. Laat het gerust hier weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De witlof, basilicum en wortels haal ik ook ( de laatste 2 weken ) met regelmaat bij de aldi. Helaas hebben ze geen kroppen andijvie alleen voorgesneden.. Tomaten heb ik ze hier nog nooit gegeven. Ben begonnen met radijsjes, maar das geen succes :no:

De basillicum en peterselie plantjes zijn een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort komt er tegenover men huis een lidl, daar vind ik de groente altijd behoorlijk goedkoop. exacte prijzen weet ik niet. Ik ga eigenlijk altijd naar super de boer nu. Die hebben vaak een aanbieding, 3 paprika's (rood,groen,geel) voor een euro. volgens mij betaal ik voor andijvie 1 euro per kilo. ik let er eigenlijk nooit zo op, zal het eens in de gaten gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaha herkenbaar, ik loop hier ook altijd met handen vol groente de winkel uit, mensen moeten vast denken dat ik zeer gezond eet. Jerom eet hier geen paprika, Buddy is er wel dol op, maar die eet bijna alles wat je haar voorschotelt. de caafjes vinden het ook heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik haal de witlof, komkommer, snack-tomaatjes (het is me opgevallen dat deze tomaatjes rijper zijn dan de cherrytomaten in andere winkels), wortels, boerenkool, andijvie(als aanwezig) bij de aldi. Ik heb vorige week basilicum en peterselie meegenomen van de aldi, goedkoop was het, maar de kwaliteit was waardeloos. Na een dag hingen de bladeren al slap.

De rest van de groente haal ik bij de Jumbo. Maar ook ik ben op zoek naar de goedkoopste winkel/boer/markt voor deze dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik haal de witlof, komkommer, snack-tomaatjes (het is me opgevallen dat deze tomaatjes rijper zijn dan de cherrytomaten in andere winkels), wortels, boerenkool, andijvie(als aanwezig) bij de aldi. Ik heb vorige week basilicum en peterselie meegenomen van de aldi, goedkoop was het, maar de kwaliteit was waardeloos. Na een dag hingen de bladeren al slap.

De rest van de groente haal ik bij de Jumbo. Maar ook ik ben op zoek naar de goedkoopste winkel/boer/markt voor deze dingen.

Dat komt omdat ze al even zonder water zitten meestal, peterselie en basilicum hebben veel water nodig. Thuis gelijk dus even water geven en iedere bij houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een plantje basilicum leeft hier geen 2 dagen, maar dat komt ook omdat ik er soms van mee snoep.. de plantjes zijn in verhouding wat kleiner dan bijvoorbeeld in de AH, maar als je al 2 plantjes bij de aldi zijn nog altijd goedkoper dan 1 plantjes bij de AH..

en spinazie?

Als boerenkool zo weinig gegeven mag worden is het ook overbodig om een zak in huis te halen, daar gooi ik dan ook weer meer van weg dan dat er gegeten wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://i45.photobucket.com/albums/f67/Renske/konijn/a431.jpg

Dit zijn de bossen kruiden die ik momenteel op de markt koop voor 75 cent per bos. (Twee soorten peterselie en een bos selderij.) Dan begrijp je dat ik geen kruiden bij de supermarkt koop. Ik weet nog niet of ik later in de winter hier nog steeds even goedkoop de kruiden kan krijgen, maar bij de andere marktkraam heb ik op het duurste moment 1.30 voor iets kleinere bossen betaald, in ieder geval nog steeds goedkoper dan de supermarkt.

Knolselderij is ook niet duur en blijft ook aangesneden buiten de koelkast goed.

Radijsjes zijn echt zomerspul dus dat is nu gewoon echt duur.

Bleekselderij is naar mijn idee vrij constant van prijs.

Ik heb zelf het geluk dat al voor de twee week achter elkaar eindelijk weer een flinke bos wortelloof meegekregen heb op de markt, goedkoper kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kyro eet geen spinazie, maar dat eet ik zelf wel het liefste vers, en boerenkool daar begint Kyro aan en als het bijna om gaat maak ik er stampot van, heerlijk:P

een plantje basilicum leeft hier geen 2 dagen, maar dat komt ook omdat ik er soms van mee snoep.. de plantjes zijn in verhouding wat kleiner dan bijvoorbeeld in de AH, maar als je al 2 plantjes bij de aldi zijn nog altijd goedkoper dan 1 plantjes bij de AH..

en spinazie?

Als boerenkool zo weinig gegeven mag worden is het ook overbodig om een zak in huis te halen, daar gooi ik dan ook weer meer van weg dan dat er gegeten wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://i45.photobucket.com/albums/f67/Renske/konijn/a431.jpg

Dit zijn de bossen kruiden die ik momenteel op de markt koop voor 75 cent per bos. (Twee soorten peterselie en een bos selderij.) Dan begrijp je dat ik geen kruiden bij de supermarkt koop. Ik weet nog niet of ik later in de winter hier nog steeds even goedkoop de kruiden kan krijgen, maar bij de andere marktkraam heb ik op het duurste moment 1.30 voor iets kleinere bossen betaald, in ieder geval nog steeds goedkoper dan de supermarkt.

Knolselderij is ook niet duur en blijft ook aangesneden buiten de koelkast goed.

Radijsjes zijn echt zomerspul dus dat is nu gewoon echt duur.

Bleekselderij is naar mijn idee vrij constant van prijs.

Ik heb zelf het geluk dat al voor de twee week achter elkaar eindelijk weer een flinke bos wortelloof meegekregen heb op de markt, goedkoper kan niet.[/QUOTE]

Dat gaat bij mij zo snel om:(, hij vindt het heerlijk maar ik heb geen idee hoe ik het goed kan bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .