Ga naar inhoud

kwanta kosta die groenta in die supermarkta


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik haal nooit een hele krop andijvie, omdat ik vind dat de blaadjes zo snel slap gaan hangen.

Pak altijd in de supermarkt een plastic zakje en trek dan heel brutaal een blaadje of 6 van een krop af.. Kost me dan meestal gemiddeld zo'n 6/7 cent, maar kan er wel weer 3 dagen mee vooruit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was alle groente zorgvuldig. Alle blaadjes andijvie, witlof, selderij, peterselie wortels.. alles.. Ben een keer een heel vies beest tegen gekomen in de andijvie.. :beurk:

plus dat sherrif een keer wormpjes heeft gehad.. mogelijk van iets tussen de groente of hooi.. maar jah, hooi goed wassen.. das ook zo'n werk :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

Dat heeft een DA ons eens gezegd… Een week later spraken ze er hier thuis nog over… ze waren toch echt niet gek. Wat dacht die DA wel…hooi in de diepvries?!:no:

En nu hebben de konijnen sinds kort een eigen koelkast en er zat toevallig een diepvriesgedeelte aan. Het eerste wat ze hier thuis zeiden was…. “Ach, dan kan dat hooi er ook wel even in”.

:rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sherriffke+ het gaat super met die twee!! Geen 1 keer gevochten of wat dan ook... dupke is duidelijk de baas.. want prupke legt zijn kop neer voor haar.

Ik bewaar ook alle groente (op de wortels na) in de koelkast.. uhmm de nijnen hebben een eigen koelkast.. oei.. erg he!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal de peterselie, basilicum, witlof, komkommer en tomaten altijd bij de aldi. Zeker de eerste 2 zijn flink goedkoper... de rest let ik eerlijk gezegd niet op maar ik vermoed dat deze ook goedkoper zijn dan bij de ah...

De reden dat ze bij Aldi zo goedkoop zijn is dat ze daar veel afgekeurde groenten en kruiden opkopen, die zo veel gif en bestrijdingsmiddelen bevatten dat andere supermarkten ze links laten liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal mijn groente bij de boni meestal mijn witlof bij de aldi en (snack)tomaatjes ook

en deze week was ik ik ga even kijken hoeveel ik kwijt was hoor

andijvie 59 cent een pond

spinazie 9 cent voor 60 gram

chinese kool 1,50 maar dat was echt een joekel

bos wortelen 99 cent

een venkel was 39 cent (had even een kleintje gepakt)

witlof 75 cent voor een pond

tomaten weet ik ff niet

ik had ook een komkommer maar die was voor in de sla

en ik geef beer daar alleen de velletjes die ik altijd van de komkommer afhaal met een kaasschaaf die vind ie erg lekker

dus ik vind de prijzen best meevallen

nu bijvoorbeeld boerenkool 2 zakken voor een euro

daar geef ik hem een paar dagen van

en voordat ik het weg wil gooien dan maak ik voor mezelf boerenkool

en dat gaat prima en krijgt ook niet zoveel

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ze bij Aldi zo goedkoop zijn is dat ze daar veel afgekeurde groenten en kruiden opkopen, die zo veel gif en bestrijdingsmiddelen bevatten dat andere supermarkten ze links laten liggen..

hoe kom je aan deze wijsheid als ik vragen mag

alle (nou ja de meeste groenten) van de aldi zitten voorverpakt en zijn dus in verhouding duurder

en het scheelt wel in geld maar niet zoveel dat ik het niet bij een andere winkel zou willen halen

maar ik kom nou eenmaal bij de aldi en de boni zit ertegenover

volgens mij hebben ze bij de lidl wel meer keuze maar daar kom ik niet zo vaak voor mijn bodschappen

en ik haal regelmatig gewoon bij albert heijn ook wel

maar dat gif verhaal weet ik zo niet hoor

dat winkels het links laten liggen om te verkopen

zijn heel verschillende verkoopmethodes namelijk

qua veiling

maar goed was even nieuwsgierig hoe je daar bij komt

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi in de diepvries. had mijn moeder die diepvries kist toch niet weg moete ndoen. Koop nu het hooi van een boer kost 3 euro en dan heb ik zo'n grote baal.

Hoeveel de groentes kosten weet ik eigenlijk niet het is ongeveer zo'n 15 tot 20 euro in de week. 2,5 kilo witlof, paksois, bleekselderies, wortels met loof, kruiden, komkommer, eikenbladsla en soms wat andijvie en boerenkool. En verder nog af en toe wat fruit erbij, appel, banaan of ananas. Moet me weer eens verdiepen in die lijst van wat ze mogen dat ik weer wat meer ga afwisselen.

Snijd alles klein omdat een paar van mijn nijnen anders niet zo goed eten. De reuzen vreten alles op wat in de ren valt. De stronk van de bleekselderie word nog gewoon naar binnen geknaagt.

het ziet er hier dan zoiets uit

saf-5018-albums-petran-picture20630-saampjes-eten.jpg

Dat Aldi verhaal over de groentes en je hoort datzelfde ook weleens over de Lidl geloof ik niet. Weet toevallig dat deze concerns een hele hoge kwaliteitsstandaard hebben als je daarvoor wilt leveren. Een standaard die tenminste vorig jaar hoger lag dan die van andere supermarkt ketens in nederland. Ze zijn vaak goedkoper omdat ze bij een boer de hele oogst opkopen en dus een hele scherpe prijs kunnen bedingen en er geen veiling etc tussen zit. Hoe meer tussenhandel je uitschakeld hoe goedkoper. Het zijn hele grote internationale concerns en kunnen dus in hee lerg grote hoeveelheden inkopen.

Bij ons in het dorp hebben ze ooit eens een gigantische grote kas bloemen gekocht. Zijn 4 dagen lang non/stop vrachtwagen af en aan gereden om het allemaal weg te krijgen. Je vraagt je echt af wat ze met zo´n gigantisch aantal kersterren moeten doen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .