Ga naar inhoud

bellen of niet?


jasmijn86

Aanbevolen berichten

Spikkel heeft vanmorgen gewoon z'n biks opgegeten.

Rond 12 uur-12.30 hebben we de konijnen een schaaltje met andijvie gegeten. Toen heeft Spikkel hiervan niks gegeten. Dat is al raar, want daar houden ze allemaal enorm van.

Nu net ben ik bij hem gaan kijken en heb hem een wortel voorgehouden. Ook dit wil hij niet eten.

Moet ik de dierenarts al gaan bellen of....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kijk het meestal nog even aan dan.. Buikje masseren, pesten met groente etc.. Zodra er een paar uur niet gegeten en gekeutelt is ga ik wel heen. Maar dat heeft misschien nog meer te maken met het feit dat mijn DA totaal niet konijnkundig is.. Dan kan ik het beter zelf doen dan dat iemand die én mijn konijn niet kent én niet gelooft dat hij EC heeft én überhaupt geen verstand van konijnen heeft het over gaat nemen. Hoop dat ik nu een DA gevonden heb die wél konijnkundig is maar dat blijft afwachten.

Bellen kan trouwens geen kwaad, maar bij de DA waar ik altijd heen ging weigeren ze zomaar advies te geven ofzo.. Ik was toen woensdags met Indy langs geweest toen heeft ie een injectie met Primperan gekregen, donderdag middag viel alles weer stil (leek het op tenminste) dus ik bellen of ik ook zo wat mee kon krijgen ipv Indy weer helemaal mee te sjouwen, dat was absoluut onmogelijk (terwijl ze hem de dag daarvoor nog gezien hadden) dan heeft bellen weinig zin, maar ken jouw DA niet..

Hoop trouwens dat Spikkel gauw opknapt!

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug. De dierenarts heeft z'n buikje gevoeld en geluisterd. Hij voelde geen klonten/harde keutels en het voelde en hoorde gewoon goed. Kiezen en tanden waren ook helemaal in orde. Hij kon eigenlijk niet zo achterhalen wat het is. Hij heeft daarom Spikkel pijnstiller gegeven met een spuit. Dat werkt binnen zo'n 2 uur, dus dan weer kijken of hij wat wil eten. Anders moeten we hem gaan bijvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spikkel heeft nog steeds zelf niets gegeten en/of gedronken. Hij zit ook nog steeds wat stilletjes met gesloten oogjes. We hebben hem bij z'n 2 maatjes vandaan gehaald en in de ziekenkamer in de garage gezet in de grote flat. Zo kunnen we hem beter observeren en ook zien of hij eet en of hij keutelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gelukkig net zien drinken! Dus dat is positief. Verder eet hij helemaal niks en ik zie dat hij zich absoluut niet fijn voelt. Hij heeft bijna steeds zijn oogjes dicht.

Dwangvoeren gaat ook best moeilijk. Ik krijg het wel in zijn bekje, maar hij slikt bijna niks door. Ik probeer het al zo ver mogelijk in zijn bek te spuiten. Masseren doen we ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar die spuit werkt ook uit na 24 uur en konijnen eten vaak van de pijn niet. Ik zou dat nog wel overleggen, je zou eens kunnen vragen aan Cindy (Bunny Ranch Chanty) betreft ook de Metocloral drops, ik dacht is gelezen te hebben bij haar dat het verstandig is beide te geven, omdat 1 op het voorste deel werkt en ander op achterste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .