Ga naar inhoud

Konijn wassen


rabbitm

Wassen jullie je konijn?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Wassen jullie je konijn?

    • Ja, heel vaak.
      0
    • Nee, dat is slecht voor mijn konijn alleen op advies van DA
      47
    • Alleen zomers als het warm hebben
      0


Aanbevolen berichten

Ik heb op internet opgezocht of je konijnen kunt wassen. Op bunnybunch had ik filmpjes gevonden waar mensen ze wasten. Maar op heel veel site's stond dat je het beter niet kunt doen behalve, op advies van de DA. Op sommige sites stond juist dat je ze wel kunt wassen maar niet te vaak.

Wat is Het Nou ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen zitten binnen en komen helaas niet buiten, maar sherrif heeft ook al wormen gehad. Wat dat betreft kun je er vaak niet veel aan doen om het te voorkomen. Hou de keuteltjes goed in de gaten. Zou hou je gelijk ook in de gaten of er een verstoppingen is. Maar ook verstoppingen voorkom je niet door je konijn te wassen. Ze kunnen van alles krijgen op allemaal verschillende manieren.. wassen bied geen preventie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy gaat/ging toch wel vaak in bad, maar dat heeft dus een medische oorzaak..

Overigens snap ik het 'alleen in de zomer als het warm is' deel niet helemaal? Dat moet je echt niet doen, de natte vacht zal alleen maar maden aantrekken.. En of het echt verkoeling geeft? Het lijkt me dat stress alleen maar gevaarlijker is bij hoge temperaturen..

Niet wassen dus, een vies konijn maakt zichzelf wel schoon. (Dat wil zeggen, een konijn die lekker buiten gespeelt heeft.. Plakpoep of ik roepm aar wat, lijm zul je wel wat aan moeten doen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen alleen gewassen (dat was Blackie & Zorro toen) Ik had ze gevonden in het bos en de 1 op een weiland bij de schapen en geiten en de pony's, die konijnen zaten overal vol klitten en overal plakte poep hun hele lichaam zat vol en ze konden bijna niet meer lopen, toen heb ik ze gewoon gewassen want ik kreeg het er niet van af gewoon.

En met de zomer, zorg ik voor een niet al te natte koude doet en leg het soms over ze heen, vinden ze lekker maar niet wassen. Of als ze door de tuin lopen en me ouders zijn bijv of ik de planten aan het water geven vinden de konijnen het lekker als ik wat water hun richting op spuit dan worden ze wel wat nat maar dat is ook niet echt wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen alleen gewassen (dat was Blackie & Zorro toen) Ik had ze gevonden in het bos en de 1 op een weiland bij de schapen en geiten en de pony's, die konijnen zaten overal vol klitten en overal plakte poep hun hele lichaam zat vol en ze konden bijna niet meer lopen, toen heb ik ze gewoon gewassen want ik kreeg het er niet van af gewoon.

En met de zomer, zorg ik voor een niet al te natte koude doet en leg het soms over ze heen, vinden ze lekker maar niet wassen. Of als ze door de tuin lopen en me ouders zijn bijv of ik de planten aan het water geven vinden de konijnen het lekker als ik wat water hun richting op spuit dan worden ze wel wat nat maar dat is ook niet echt wassen.

dat laatste met de planten spuit doe ik ook wel es in de zomer..

ik was ze veder niet maar er word zoveel over gezegt: het kan wel het kan niet..............................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ind, je kan een konijn heus wel wassen, het zou misschien niet al te goed zijn, maar mijn konijn toen ze nog boven stond bij mij en mee ging naar de badkamer, wilde ze zelfs gewoon onder de douche, ze mocht het maar 1 keer van mij, maar ze werd ook niet met shampoo of iets gewassen alleen water dat er was en mijn konijn waste zichzelf toen. Ja dat was ook maar voor 1 keer dat was bij mijn andere konijn Jackie toen. Ik bedoel dat kan toch niet zoveel kwaad?

Een konijn gaat tenslotte ook in de regen zitten waarna hij inenen helemaal doorweekt is alsof ie net onder de douche uit komt, tsja.

Het zal allemaal wel, ik was mijn nijnen bijna niet behalve als het echt nodig zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of te wassen als je konijn onder de geiten,schapen en pony strond zit dat je er niet af krijgt, ik wilde het eraf knippen maar het zat op de uit zelf wilde het er toen vanaf trekken voor zichtig maar toen trok ik een stuk vel mee, dus heb der gelijk onder de douche gezet, anders had ik haar vel misschien wel kapot getrokken toen.. dusja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn vorige nijn alleen gewassen, nadat ik verschillende da's om hun mening heb gevraagd. hij was al oud en kon zich eigen van achter niet meer schoonhouden en dat in de zomer met maden enzo. Maar anders hoef je het echt niet te doen.

Ik heb nu 2 teddy's moet wel elke dag even borstelen maar wassen hoeft echt niet. Al zijn ze af en toe pikzwart :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijn 4 maanden lang om de dag moeten wassen. In het begin, toen ze maden had zelfs 2x per dag. Wassen is echt niet goed voorje konijn. En op lange termijn, zal het haar gaan uitvallen etc.

Je verwijderd door het wassen allerlei beschermlaagjes waardoor het konijn zichzelf warm en drook houd, en zich kan verweren tegen allerlei dingen. Niet aan beginnen dus, tenzij er een medische noodzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .