Ga naar inhoud

Daantje! :'(


buddy&glenn

Aanbevolen berichten

Moest ze scheiden zodat Buddy het ook niet kan krijgen.. zal morgen nog eens bellen, dankjullie :)

Waarschijnlijk is Buddy al besmet. Het kan lang duren voordat de symptomen bij EC zichtbaar worden terwijl Daantje al veel langer met de parasiet rondloopt. Ik zal sowieso uit voorzorg Buddy 2 weken meebehandelen en ze toch bij elkaar laten blijven. Maar dat is ook je eigen keus natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze heeft het waarschijnlijk al van haar geboorte meegedragen, Het is alléén besmettelijk via Keutels en Urine, Nu heb ik dat zeker even nagevraagd, en heb gezegt dat ik gedouched heb en andere kleren heb aangedaan. en dan was er volgens haar 0% kans op besmetting, dus gelukkig, Moest er niet aan denken!!!

vind het echt super Simone, zonder jou was ze waarschijnlijk binnenkort er niet meer geweest Dus echt Super bedankt! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze idd zoals Jasmijn zegt niet scheiden. Daantje kan Buddy's steun goed gebruiken. En zieke konijnen hebben erg veel aan hun maatje.

Ze hebben tot nu toe altijd samen gezeten, dus normaal moet je Buddy dan sowieso 2 weken panacur geven.

Maar als je morgen nog eens rustig belt, denk ik dat de DA dat wel zal beamen.

Sherrifke, jij moet je absoluut geen zorgen maken hoor. Het is idd overdraagbaar door de urine van een konijn met actieve EC. En via Glenn kan jij het absoluut niet krijgen.

EC wordt eigenlijk door erg veel konijnen meegedragen. De meeste hebben het gewoon van hun moeder doorgekregen. En de EC kan actief worden bij een verminderde weerstand en zo van het passief hebben van EC (het drager zijn dus) omslaan in actieve EC met symptomen.

En super gedaan hoor Glenn en Simone!

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC.. Bah, dat is niet niks Glenn! Ik hoop dat het gauw beter gaat met Daantje, zet haar in elk geval maar gauw weer bij Buddy: Waarschijnlijk heeft Buddy het inmiddels allang. Dat wil zeggen, hij draagt de parasiet bij zich, dat wil dus niet zeggen dat hij er ook ziek van wordt.. Gewoon twee weken Panacur geven en dan komt het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nog maar kort op dit forum en heb me groen en geel geergerd aan sommige adviezen en reacties.

Maar uit jou handelen blijkt dat er echt nog mensen zijn op dit forum die lid zijn om de dieren en hun baasjes te helpen.

Ik vind dit een heel vervelende reactie, waar ik even op wil reageren, zonder verder een discussie uit te lokken. Ik vind zo'n reactie onterecht, zéker als je hier nog maar net zit. Duidelijk is wel dat je nog niet lang genoeg meedraait om te weten hoe het echt gaat op dit forum, maar wel jammer dat je dan al zulke conclusies trekt.

Er zijn héél veel leden op BB die voor iedereen klaar staan en heel veel konijnenleventjes zijn gered en verbeterd dankzij onze geweldige en kundige leden.

Glenn, wat ontzettend vervelend dat je konijntje ziek is... Ik zou ook zeker de konijntjes samen houden, en sowieso je andere konijntje mee behandelen. De kans is toch al groot dat hij het ook heeft.

Super gehandeld in ieder geval, en hopelijk voelt ze zich snel beter!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach arme Glenn, maar vooral arme Daantje.

Goed dat je toch naar een andere dierenarts gegaan bent en nu de juiste diagnose en medicijnen hebt. Nu wel even heel rustig je ouders uitleggen dat het toch echt beter is voor Daantje dat ze bij Buddy blijft. Hoe rustiger jij het blijft herhalen, hoe eerder ze bereid zijn om te luisteren naar je argumenten denk ik.

Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt.

Dikke knuffel vast van je BB moeder :love: en geef Daantje een aai over haar bol van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeel erg bedankt allemaal!!!

Heb de dierenarts nog eens gebelt, ze zeiden dat we ze toch appart moesten laten omdat het kon zijn dat buddy het toch nog niet had, en dat we buddy niet onnodig mee mogen behandelen :s Vind het erg verwarrend

Quote's van de dag:

Nummertje 3: T is binnenkort toch Kerstmis

Nummertje 2: Braden die hap

Nummertje 1 (vond ik nog de ergste): Kun je hem niet inruilen voor een ander (Als of het speelgoed is :()

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reacties moet je gewoon negeren Glenn... Ik denk wel dat het van belang is dat buddy ook behandeld word, de kans dat hij besmet is is natuurlijk aanwezig en voorkomen is beter dan genezen. Panacur is wel behoorlijk heftig voor konijnen, dus ik hoop dat zwarte panter haar visie erover ook even wilt geven in dit topic aangezien zij net even wat meer kennis heeft over EC.

Zitten ze inmiddels weer bij elkaar? Ik merkte hier na de operatie van Nijn een paar weken terug dat hij deze keer namelijk véél sneller opgeknapt was dan de vorige keren, alleen al door de aandacht die hij van Kelly kreeg. Deze situatie kan ze als koppel alleen maar sterker maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zei dat de kans bestaat dat Buddy niet ziek is, en dat ik nu aan de gezondheid van beide moet denken, ze zei ook dat het slecht is voor buddy om hem die kuur te geven zonder dat ze zeker weten dat hij het heeft..

Daantje heeft trouwens vandaag ook een Echo gehad, gelukkig was alles goed daarop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik ook wel inkomen idd, puur omdat panacur voor een konijn toch heftig kan zijn. Maar ik vrees dat mijn kennis over EC verder onvoldoende is om je daar verder mee te helpen, ik hoop dat er iemand is die dit kan bevestigen/ontkrachten. Wat mij wel verstandig lijkt is dat je ze evt wel zo neerzet dat ze nog wel contact met elkaar kunnen houden... dan maar liever via tralies elkaar kunnen zien dan helemaal niet lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wacht ik even tot ik wat weet, Iig heel erg bedankt

Laatste update Daantje:

Ze heeft net hooi gegeten en het voedingssupplement neemt ze ook goed, vocht drinkt ze ook via het spuitje. nu zit ze weer hooi te eten, haar hoofdje gaat weer zo nieuwsgierig op en neer, en ze heeft ook al een beetje gelopen! ze is iig een heel stuk levendiger:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wacht ik even tot ik wat weet, Iig heel erg bedankt

Laatste update Daantje:

Ze heeft net hooi gegeten en het voedingssupplement neemt ze ook goed, vocht drinkt ze ook via het spuitje. nu zit ze weer hooi te eten, haar hoofdje gaat weer zo nieuwsgierig op en neer, en ze heeft ook al een beetje gelopen! ze is iig een heel stuk levendiger:)

:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .