Ga naar inhoud

HELP, Moon eet nog steeds niet!!


FemkeS

Aanbevolen berichten

Gelukkig dat het echt weer helemaal goed gaat! Ik had een wortelpap in huis dus ik had dat gebruikt, maar hij vond het alles behalve echt lekker.. het was nogal een gevecht! De medicatie vond hij dan weer nooit erg.. raar diertje!

Je bent niet de enige die alles zou doen voor hun huisdier hoor, hier heb je ''lotgenoten'' genoeg! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O, ik kan wel janken, mensen. Moon heeft weer een terugval gehad. Ik ben gisteren gewoon gaan werken en ben tussen de middag even naar huis geweest om Moon te dwangvoeren. Ik voelde toen al dat haar buikje weer wat hard werd... Toen ik eind van de dag thuis kwam, had ze nog helemaal niets zelf gegeten en ook niet gekeuteld. Vannacht ook niet (ze heeft een klein stukje witlof gegeten). Kortom ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Ik heb de hele ratteplan aan medicijnen er weer bij gehaald in de hoogste dosering (ik was juist aan het afbouwen en gaf metocloral, cisaral, en metacam op de laagste dosering). Vanochtend voelde in weer duidelijk harde klonten en keutels in haar darmen zitten, dus ik heb weer flink gemasseerd. Ze heeft ook duidelijk weer pijn (zie ik aan haar oogjes). Ik vind het zo zielig :( Ik ga wel weer aan het werk, maar als ik tussen de middag thuis kom en er zit nog steeds geen verbetering in, zal ik wel weer thuis blijven.

Met Sprokkel ging gister bij de DA wel alles goed (kiesjes weer bijgevijlt en zijn wondje ziet er goed uit en kan ik nu laten genezen). De DA vroeg nog naar hoe het met Moon ging, toen dacht ik nog dat het redelijk ging... De DA gaf ook aan dat ze Moon niet meer hoopte zien tot het voorjaar (enting), maar toen ik thuis kwam zag ik dat dat helemaal niet goed ging (ik had haar niet goed bekeken toen ik thuis kwam, Sprokkel in het reismandje deed en meteen naar de DA vertrok). Ik zal de DA zometeen maar weer op de hoogte brengen... zucht.

aangepast door FemkeS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Moon gaat het weer ietsie beter. Gisteravond is ze gelukkig weer gaan keutelen. En die keutels zien er redelijk normaal uit. Alleen eten gaat nog niet echt goed en ze heeft nog steeds "klonten" ontlasting in de darmen. Vlak na de pijnstilling injectie (+- 30 min) gaat ze wel wat groenvoer uit zichzelf eten. Verder blijf ik dwangvoeren.

Morgen moet ik echt naar school toe (kan ik niet onderuit aangezien ik maar 1 keer in de 2 weken moet), dus net is er even een vriendin langskomen die een spoedcursus "hoe dwangvoer ik een konijn" heeft gehad. Zij komt dan even tussen de middag langs. Dat scheelt mij weer zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit nog meer vooruitgang in!! Moons buikje voelt weer zacht aan, en ze keutelt goed. Verder heeft ze vannacht bijna al haar groen opgegeten. Ze had ook een flinke hoeveelheid hooi op, en wel 10 biksjes (ja ik heb ze geteld :P). Ik blijf nog braaf alle medicijnen en dwangvoer geven (ik denk er niet aan om weer zo snel af te bouwen), dus werk en slaap moeten nog maar eventjes wachten :whistle2:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update.

Het gaat nog steeds goed met Moon. Ze heeft vannacht weer eens een normale hoeveelheid biks opgegeten en verder eet ze goed hooi en groen. Ze krijgt nog wel medicijnen, maar die ga ik nu langzaam afbouwen (van 4 naar 3 keer daags, en dan 2 keer daags, etc).

Gisteren zijn zij en Sprokkel ook weer vriendjes geworden. Ze hebben een paar minuten een beetje lopen vlinderen en daarna lagen ze lekker de hele middag naast elkaar te dutten, hebben ze samen gegeten, mekaar gewassen (Sprokkel is van top tot teen door Moon afgelebberd ;)) en synchroom gewassen (zou dat een sport kunnen worden?)

Ik hoop nu eindelijk achter de rug is en Moon weer fit blijft.

aangepast door FemkeS
spelfoutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een laatste update over Moon.

Ze is echt weer helemaal de oude! Vandaag heb ik voor de laatste keer metocloral en ciaral gegeven (metacam ben ik halverwege vorige week mee gestopt). Mevrouw keutelt weer helemaal goed en eet ook weer normaal (voor haar doen dan). Overdag eet ze niet echt veel, maar 's nachts eet ze wel haar bak leeg. Helaas zitten Sprokkel en Moon hierdoor veel gescheiden (anders eet Sprokkel haar eten op). Dus daar moet ik nog een goede oplossing voor gaan bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .