Ga naar inhoud

HELP, Moon eet nog steeds niet!!


FemkeS

Aanbevolen berichten

Wat erg zeg! Vind ook die dosering heeeel erg laag! En ik zou gewoon om de 2 uur blijven geven hoor...

De mijne wilde ook niet eten (die had myx.) en toen ging ik ze ermee pesten. Ik pakte peterselie en deed het de hele tijd tegen haar mond en en toen begon ze het 15 seconde later te eten en dat een paar keer, toen voelde ze zich al gauw lekkerder en begon weer te eten.. Maar deze heefft echt pijn maar k zou het gewoon rpoberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben het niet eens met die hoeveelheden dwangvoer.. Da's veel te veel in één keer... Ze poept niet, dus het voer blijft binnen, en als ze verstopt is, blaas je haar zeg maar op door er steeds maar voer in te duwen. Het moet er immers ook weer uit!

Ik ben bang dat ze verstopt is, omdat ze pijn had is ze gestopt met eten en drinken, waardoor haar ontlasting mogelijk ingedroogd is, en dat moet er dus weer uit... En ik denk dat je écht niet naar de DA moet gaan die je aan de tel. hebt gehad, maar even een andere DA moet zoeken... Deze gaat je ongetwijfeld niet goed verder helpen...

?

Ben het met Danielle eens dat je beter een andere dierenarts kan bellen.

Wat betreft de pijnstilling, het meeste is al gezegd denk ik maar het kan ook zijn dat jouw konijntje niet goed op deze pijnstiller reageert (misschien is het te weinig daar heb ik te weinig verstand van) mijn dierenarst geeft mij altijd carprofen drops en hier heb ik wel goede ervaring mee.

Weet niet of je zomaar kan veranderen van pijnstiller.

Wel een tip (misschien al bekend bij je) voor de stress van reizen, ik spuit altijd een beetje Bach Rescue spray op de oren, ongeveer 10 min. voordat we weggaan en ik heb duidelijk verschil gemerkt in stress bij het vervoeren.

Oja, wat ik ooit heb gedaan bij een konijntje die geopereerd was aan haar buikje en continue hieraan zat was het kleinstje rompertje omdoen, deze wel aanpassen dat ze goed kan poepen en plassen.

Voor dwangvoeren heb ik Science Recovery, hier zitten niet alleen heel veel vezels in maar ook heel veel vitamine.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je al een andere da heb kunnen vinden, al was het alleen maar voor telefonisch advies.

aangepast door respect
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich begrijp ik de hoeveelheid dwangvoer die voorgesteld word wel hoor. Konijnen die helemaal niet zelf eten hebben best veel nodig op een dag. Ik heb nu het schema'tje niet meer van de critical care maar als je daar op kijkt hebben ze dacht ik wel tussen de 100 en 150 ml (ligt wel aan gewicht konijn) nodig per dag (volgens de folder).

Ik zou Ko toen ook een paar keer per dag 15 ml per keer moeten geven.

Zelf geef ik wel altijd minder dan dat maar toch heb ik toen ook wel een paar keer per dag 10 tot 15 ml gegeven.

Ik zou zelf nu niet durven zeggen dat ze verstopt zit hoor, ze keuteld wel maar minder. Ze eet natuurlijk ook niet veel dus kun je naar mijn mening ook niet heel veel keutels verwachten.

12x per dag 5ml is dus 60 ml waarvan een groot deel ook vocht is natuurlijk.

Ik dwangvoer zelf altijd een beetje op gevoel. Klinkt misschien raar maar daarom durf ik verder ook niet te adviseren hoeveel je zou moeten geven.

Zolang ze nog wel keuteld lijkt me jouw schema op zich niet verkeerd (om de 2 uur 5ml).

Zelf gaf ik dacht ik 4 x per dag ong 10 ml. Maar Ko at er wel wat bij en heeft dit ook maar 1 dag nodig gehad. Daarna ging hij zelf weer steeds meer eten en hoefde ik niet meer te dwangvoeren.

Wat de pijnstilling betreft zou ik idd wat meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips. Ik heb zo toch een afspraak bij de diensthebbende DA. De andere die we hier hebben, daar heb ik namelijk nog minder vertrouwen in. Bij deze kunnen ze nog een foto maken van haar buik ofzo, om te kijken of de darmen vol met lucht zitten (of eten). Ik zal er zelf ook kritisch bij zijn en iig nog een flesje metacam vragen (die van mij is bijna op). Ik zal er ook voet bij stuk proberen te houden. Ze kan volgens mij best even bellen met de DA die ik normaal heb om te overleggen. Dat zou mij een stuk beter gevoel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben weer terug. Ipv metacam moet ik nu carpofen geven. Dit dan welkop de hoogste dosis, 1.5 ml 2 keer daags. De metocloral moet ik ook verhogen van 4 keer daags 0.5 ml naar 1.5 ml, net zo lang totdat ze weer normaal keuteld en dan kan ik het weer verlagen naar 0.5.

Verder moet ik de darmen veel harder masseren dan ik deed. Ik kan blijkbaar harder duwen dan ik dacht.

Ik heb er dus wel een goe dgevoel bij nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen onderliggend probleem. Het komt waarschijnlijk door de pijn en stress van de castratie. Ze vond dat haar buik goed aanvoelde. Ze was zeker niet te vol en de ontlasting was niet te hard (ik moet dan ook goe dhaar buik kneden). Haar temp was wel aan de lage kant, 38.3 maar ze kwam wel net uit een koude auto. Dus ik heb hier thuis de verwarming nog een graadje hoger gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe lang het duurt, maar ze heeft natuurlijk ook de hele tijd dwangvoeding gehad en dat moet er ook een keer uit komen. Wat dat betreft is er wel een constante aanvoer geweest. Maar.... ze heeft daarnet gekeuteld! En stuk of 10 wel allerlei maten en nogal plakkerig en sommigen waren met z'n tweeën of drieën samengesmolten tot een rare klont. Maar ik ben zo blij dat het nu weer op gang komt!

Ik ga nu ff proberen anderhalf uur slaap te pakken en dan om 1 uur weer te dwangvoeren enzo. Daarna ga ik het even om de 4 uur doen (dus om 5 uur), zodat ik zelf even wat bij kan slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft nog niets zelf gegeten sinds gisternacht. Als ik eten (groente) voor haar neus hou draait ze iedere keer haar kop weg. En als ik door blijf zetten dan gaat ze er wel in bijten, maar dat is alleen puur uit frustratie. Ze bijt erin en gooit het weg.

Ze heeft een uurtje geleden eindelijk weer eens een plas gedaan (de laatste was 24 uur geleden) en 1 keutel. Het is een raar hoekig geval, wel hard, maar een beetje plakkerig aan de buitenkant. Ze knarst ook af en toe. Ik geef haar nu dus 2 keer daags 1,5 ml carprofen tegen de pijn, maar dat is blijkbaar niet genoeg. En ik zit volgens de bijsluiter nu al aan de maximum dosis. Verder nog steeds 4 keer daags 1,5 ml metocloral.

Ook dwangvoer ik iedere 4 uur 15 ml prutje en dan masseer ik ook een minuut of 10 haar buik.

Nu ligt ze in de ren te slapen en is volgens mij aan het dromen, want haar snuitje en kopje gaan heen en weer en ze kauwt/knarst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .