Ga naar inhoud

HELP, Moon eet nog steeds niet!!


FemkeS

Aanbevolen berichten

Het is vannacht best goed gegaan! Toen ik om 24.00 bij haar kwam lagen er her en der keutels verspreid door de ren (kleine onregelmatige harde). Ze leek alleen niets meer gegeten te hebben.

Ik heb haar toen die injectie gegeven (ging goed), metocloral, cisaral en dwangvoer. Ik heb haar daarna nog een buikmassage geven en uiteindelijk zat ze om 0.30 weer in de ren. Daar ging ze meteen hooi eten! Dus zo'n injectie met pijnstilling werkt echt snel!

Net om 7.00 lagen er weer wat nieuwe keuteltjes en had ze een groot deel van het groenvoer op. Ze heeft weer het hele scala aan medicijnen gekregen en een massage. Weer in de ren heb ik d'r nog een blaadje witlof kunnen voeren. Nu ligt ze er wel weer voor pampus bij, maar ik hoop dat het nu eindelijk een beetje de goede kant uit gaat. Ze is trouwens in de laatste 5 dagen wel 300 gram afgevallen, dus ik heb er duidelijk niet genoeg eten in gekregen en/of ze haalt er nauwelijks voedingsstoffen uit omdat de darmen ze stil liggen.

Anyway, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je moet niet denken dat je met dwang voer alles er in moet krijgen.....vregeet niet de keutels zatten verstopt te veel dwang voer is niet goed.

Als een konijn 250 gram eet eff voorbeeld.

Kan ie goed op 50 gram leven voor een heleboel dagen.( in nood)

Het is zaak dat de boel blijft lopen

Ik vraag me toch af of ze geen darm blokade door de operatie heeft gekregen......

De medicijnen houden alles op gang wat betreft de darmen dus doorgaan en af wachten succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint goed te klinken maar ik zal mijn duimen nog maar steeds even laten werken.:mdr:

Wat ik nog wel even kwijt wil is over die boerenkool, je hebt zoveel keuze uit andere dingen om haar te laten eten, laat die boerenkool staan joh.:yes:

Neem het zekere voor het onzekere!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt bij Moon een soort van ritme in te zitten... 's avonds en 's nachts gaat het beter dan overdag. Ze heeft overdag verder niet meer gekeuteld. Nu net heb ik gelukkig wel weer 2 keutels gevonden. En die zagen er wel normaler uit dan wat hiervoor kwam. Ze waren gewoon hard, bijna normale grootte en bijna rond.

Wel reageert ze goed op de pijnstilling injectie. Een uurtje nadat ik die van vanmiddag had gegeven begon ze hooi te eten! Het lijkt erop dat ze vooral eet een tijdje nadat ze pijnstilling heeft gehad (metacam of de injectie). Blijkbaar heeft ze tussendoor dus toch nog pijn.

Sprokkel begint ondertussen eigenlijk mega vervelend te worden... Ik moet eerlijk bekennen dat hij het grootste gedeelte van de dag in het hok heeft gezeten, want zodra hij los is gaat hij aan Moons ren lopen krabbelen, trekken en sjorren. Hij weet namelijk heel goed dat daar eten ligt. Het maakt hem ook niet uit als Moon voor het hek ligt waar hij aan loopt te raggen. Hij krabt haar iedere keer midden in d'r snuit, terwijl zij haar kop juist aanbiedt voor een likje. Hopelijk wordt Moon snel weer beter, dat is ook een stuk beter voor Sprokkel.

Ik realiseerde me net dat ik nu al een week met haar bezig ben (de tijd vliegt) en ik ben zo moe dat ik nu al naar bed ga, om dan om middernacht de volgende ronde te doen. Ik moet morgen wel een beetje fit zijn, want ik heb om 8.00 al een sollicitatie gesprek :s Toen ik die afspraak maakte dacht ik nog, dat kan wel. Da's een week na Moons operatie, dan heeft ze er vast geen last van. Dat had ik dus mooi verkeert gedacht :s

Welterusten allemaal. :sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het dus nog wel Wupsie, bedankt ;)

Waarom zou ze antibiotica moeten krijgen dan BRC? Die lost toch geen darmverstopping op? Ik begin me nu wel lichtelijk wanhopig te voelen. Ik wil graag meer voor haar doen, maar volgens mijn DA kan dat niet en moet ze het nu toch echt zelf gaan doen...

Het is vannacht trouwens niet echt goed gegaan. Ze heeft na de pijnstilling wel weer zelf hooi gegeten, maar er zijn geen keutels meer gekomen. De harde plekken in haar darmen lijken wel wat verplaatst te zijn. En op een bepaalde plek voel ik allemaal bolletjes zitten. Ik ga ervan uit dat dat keutels zijn? Hoewel, Sprokkel zal ook keutels in zijn buik moeten hebben (mijn kleine niet zindelijke poepmachine :P) maar in zijn buikje voel ik helemaal niets zitten. Dat is allemaal slap.

Moon wast zichzelf ook nog steeds, dus ze is nog wel wat levendig. Ik zal straks als ik terug ben de DA weer bellen. Ik zal ook even kijken of ze bij de sollicitatie (officieel is het een kennismakingsgesprek) nog goede ideeën hebben (dat is namelijk een DA praktijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal krijgen ze een ab prik na de operatie.....maar na een week nog zo slecht met je konijn is simpel weg niet oke....

Ik zat wat ik reeds eerder zei al aan een blokkade te denken door de operatie. afgeknelde darm....ect

Ik zou toch maar even wilhelmina park mailen ....wat hun hier van denken ...opties

Wat je voeld is een blokade van keutels ...dat klopt.Je geeft ook laxatract 3 keer per dag?

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net weer even contact gehad met Utrecht. Ze gaf aan dat ik niet meer kon doen dan dat ik al deed. Ik moest gewoon blijven volhuoden en dan hopen dat het allemaal weer op gang komt. Wel mag ik idd de laxatract 3 keer daags ipv 2 keer daags gaan geven. Voor de rest was het volgens haar een kwestie van wachten... het kon als ik pech had nog wel een week duren :s

Ik wordt straks weer door mijn eigen DA terug gebeld en dan vraag ik of ik nog meer van die morfineachtige stof kan krijgen, want daar reageerd ze goed op. Ze gaven in Utrecht aan dat ze eventueel een foto van voor buik konden nemen, om te kijken wat er precies mis is, dus dat zal ik ook even voorstellen.

P.S. Het gesprek van vanochtend ging ok. Ik hoor over een paar weken meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getverderrie... Ik krijg weer helemaal het gevoel die ik had toen mijn 2 konijntjes zo ziek waren van die verstopping, ik snap helemaal hoe machteloos je je voelt!

Laxatract mag idd 3x per dag bij verstopping... De keutels zullen wel ingedroogd zijn, net zoals bij mijn nijntjes.. Da's best pittig... Maar gelukkig eet ze af en toe nog wat, dat scheelt al... Dan voelt ze zich dus af en toe nog redelijk oké...

Nu maar hopen dat er snel weer keutels komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij zit er wat vooruitgang in. Ik zie dan wel geen enkele keutel, maar ik heb Moon wel met d'r snuit bij d'r anus zien zitten en daarna zat ze smakelijk te kauwen. Dus ik denk dat ze haar keutels aan het eten is! Verder eet ze af en toe een hapje hooi. Ik ben zojuist weer bij de DA geweest en heb meer spuiten meegekregen met pijnstilling, zodat ik voldoende heb t/m zaterdag. En dan heb ik weer een afspraak, zodat ze naar Moon kan kijken. Ik weet nu ook hoe het spul heet, namelijk bupracare. O ja, ik heb ook overlegt over de laxatract, dat ga ik nu 3 keer daags geven.

En om met een komische noot te eindigen. Sprokkel heeft net het rennetje zo verschoven dat hij een blaadje witlof van Moon te pakken heeft gekregen. Nu doet hij erg zijn best om hem op te eten, maar ja, dat lukt niet zonder voortanden, dus meneer probeert hem nu op te sabbelen. Ik ga hem maar even helpen en er wat kleine stukjes voor hem afhalen....alhoewel...nu is hij wel lekker rustig...nah is toch zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht...dit kon er ook nog wel bij. Ik ging Sprokkel dus toch maar ff helpen met de witlof en zat hem lekker te aaien. En wat voel ik op zijn rug...een bultje. Dus meneer op schoot en alle haartjes aan de kant halen. Zat er dus een bultje (zo groot als een kleine erwt) dat een beetje geel doorschijnend was. Het zat ook precies op de plek waar Moon hem vastpakte vorige week toen ze nog op hem aan het wippen was (was bij de konijnen af..) Dus ik dacht dat het wel een klein abcesje kon zijn. Ik heb het dus even opgegeprikt met een naald en helemaal uitgedrukt. Er kwam allemaal gele troep uit :beurk:. Maar goed, ik heb het helemaal leeggedrukt, daarna met alcohol ontsmet (dat deed geloof ik wel een beetje zeer, want hij zette heel grote ogen op en wou weg). Daarna nog wat betadine erop. Hopelijk is dat genoeg, maar ik hou het in de gaten. Anders gaat hij zaterdag gezellig met Moon mee naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat las ik net ook in dat andere topic over die Franse hangoor. Ik kan me er nu helaas niet ook nog druk over maken. Ik heb geloof ik het einde van mijn Latijn bereikt. Ik zit er nu echt even doorheen en de tranen die al een week weg zijn onderdrukt komen er nu allemaal met bakken uit. Sprokkel gaat zaterdag gewoon mee naar de DA en dan zien we dan wel weer. Ondertussen zorg ik dat het wondje schoon blijft. Het is gelukkig wel heel erg klein.

aangepast door FemkeS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woehoeeeeee!!!!

Moon voelde zeker aan hoe ik er doorheen zat. Ik had Sprokkels toiletbakken in het hok en de kamer verschoont en vond dat Moon ook wel weer eens los mocht lopen. Ik heb ondertussen even lekker met Sprokkel op schoot zitten knuffelen op de bank en toen ik hem terug kwam zetten bleek Moon een heeeeeeleboel keutels in de de bak te hebben achtergelaten. Ze zagen er ook allemaal redelijk normaal uit. Ik dus ook maar in Moons rennetje de handdoek in de bak vervangen door houtkorrels en zaagsel, en wat denk je....een paar minuten later nog meer keutels. Daarna ging ze op het tapijt zitten en het poepen ging nog ff door. Die laatste zijn enorm grote, mooie, ronde keutels!!

Zie hier Moon trots naast haar hoopje :D

dsc02557g.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig goed nieuws!

Klinkt misschien raar maar Ollie van mij vist overdag ook alle keutels onder zijn kont vandaan en s'avonds als hij gaat eten produceerd hij hele bergen ;sindsdien is hij gebombardeert tot avond-poeper!

Maar ben enorm blij dat het wat beter met Moontje gaat! Die keutels zien er goed uit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat Ollie alleen 's avonds echt keutelt. Bij mij doen ze het normaal gesproken allebei (keutels maken en bdk eten) gewoon de hele dag en nacht door. Sprokkel heeft daarbij iets te veel naar Hans en Grietje geluisterd. Om de paar hupjes hoor je namelijk "pok"...meneer laat altijd een spoor van keutels achter. Zindelijk maken heb ik ondertussen opgegeven dus ik ruim iedere avond letter achter zijn kont op.

Nog even over Moons keutels. Ze is nog steeds aan het keutelen.!! Maar ze stinken wel een uur in de wind. Er zit een heel raar luchtje aan dat ik niet kan thuisbrengen (ruikt totaal niet naar poep of diaree ofzo), dus dat zullen wel de medicijnen zijn die dat doen. Dat rare luchtje hangt ook aan Moon zelf (en heeft de kamer gevuld :s).

Nu hoop ik nog dat Moon ook weer goed gaat eten. Ik ga in ieder geval nog door met de medicatie en dwangvoer totdat alles weer helemaal normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat Ollie alleen 's avonds echt keutelt. Bij mij doen ze het normaal gesproken allebei (keutels maken en bdk eten) gewoon de hele dag en nacht door. Sprokkel heeft daarbij iets te veel naar Hans en Grietje geluisterd. Om de paar hupjes hoor je namelijk "pok"...meneer laat altijd een spoor van keutels achter. Zindelijk maken heb ik ondertussen opgegeven dus ik ruim iedere avond letter achter zijn kont op.

Nog even over Moons keutels. Ze is nog steeds aan het keutelen.!! Maar ze stinken wel een uur in de wind. Er zit een heel raar luchtje aan dat ik niet kan thuisbrengen (ruikt totaal niet naar poep of diaree ofzo), dus dat zullen wel de medicijnen zijn die dat doen. Dat rare luchtje hangt ook aan Moon zelf (en heeft de kamer gevuld :s).

Nu hoop ik nog dat Moon ook weer goed gaat eten. Ik ga in ieder geval nog door met de medicatie en dwangvoer totdat alles weer helemaal normaal is.

Laat haar keutels testen op cocidiose ( dit heeft een hele rare geur)

Ze kan dit door alles gekregen hebben nu!!

Voor een konijn in deze conditie kan dit dodelijk zijn.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .