Ga naar inhoud

9 nov sterilisatie/castratie Pluis en Bolletje


Resii

Aanbevolen berichten

Pff ik ben nu al helemaal zenuwachtig..:beurk:

Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt; ik ga mijn twee voedsters laten steriliseren.. Vooral omdat ik merk dat ze met periodes last hebben van hun hormonen, dat is niet echt gezellig, eerst de een en dan de ander:p Maar verder zijn het echt zo'n vriendinnen:love: en ik wil natuurlijk dat dit zo blijft.

9 nov heb ik toetsweek en ik heb mijn toetsen al gehaald.. dus heb ik mooi een weekje de tijd om voor mijn twee knuffels te zorgen..

De snugglesafes zijn al ingeslagen...

En nu maar hopen dat ik hier goed aan doe :frown:

(stiekem twijfel ik nogsteeds)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou het komt steeds dichterbij...

Ons pap is er echt niet gerust op.. hij vraagt al de hele week; daar kunnen ze aan dood gaan of niet? Ik krijg hem maar niet gerust gesteld :P

Dan zegt ie: Ja en wat gebeurt er dan als je het niet doet? Hij vind mij echt gek...

(en dat terwijl hij juist degene was die echt GEEN konijnen wilde hebben... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even een vraagje..

Aangezien mijn voedsters tegelijk geholpen worden...

Zal ik ze na de operatie gewoon samen in de ren zetten of niet?

Of 1 voedster in het hok en 1 voedster in de ren zodat ze elkaar wel kunnen zien/ruiken?

Wat denken jullie?

Ik twijfel omdat ik niet zeker weet of ik de keutels straks wel herken na de operatie:P Nu zie ik goed welke van wie zijn, maar als ze straks anders van vorm zijn ofzo misschien niet meer...

Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen, ze zullen zich even beroerd voelen maar het kan ze een hoop ellende schelen!

Of je ze samen moet houden.. Lastig.. Het is vaak wel fijn als hun maatje bij ze is, maar in de meeste gevallen is het maatje gewoon gezond.. Ik zou ze wel bij elkaar houden denk ik.. Maar lastig. Het is inderdaad wel heel belangrijk dat je kan zien of ze keutelen..

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... ik heb ze net achtergelaten.. dat was echt geen succes :P

Normaal als we met de auto gaan dan gaan ze mee op vakantie.. dan is er niks aan de hand en zijn ze kei vrolijk als ik ze uit de auto pak met hun mandje..

maar ze waren net allebei echt bang, vooral Pluis..

Alsof ze het aanvoelen...

De assistente gaf geen tijd waarop ze belde, ze zou bellen als ze naar huis mochten. Ik heb haar eigenlijk gewoon opgedragen om ook te bellen als ze klaar waren :$

Meteen daarna snapte ze wel waarom want daar stond ik dan.... met tranen in mn ogen en mn ma ook...

Daarna heb ik haar een volle tas met allemaal bakjes gegeven met voer en groen voor de nijnen...

Dus... ik wacht nu het eerste telefoontje af..

En dan maar hopen dat Pluis wat eet... want we denken allebei dat ze dat dus echt niet gaan doen, vooral niet bij vreemden..

Mijn arme knuffels :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Femke...

Ik heb jouw verhaal ook gelezen en ik hoop dat het hier idd wat sneller gaat..

Jeetje wat jij allemaal meegemaakt hebt met moon..!

Gelukkig zijn ze hier tot nu toe altijd kerngezond geweest... geen verstoppingen of andere problemen.. nu maar hopen dat dit zo blijft... ook deze week :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoeeeee

Ik ben net gebeld en alles is goed gegaan :party:

Bolletje was al wakker en Pluis was nog wakker aan het worden..

Nu nog wachten op het telefoontje dat ik ze op mag komen halen..

Opzich is de druk er nu wel af bij mij, gelukkig... heb net voor het eerst wat gegeten vandaag :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal!

Heb net mijn schatjes opgehaald.

Wat is die dierenarts een leuke vent zeg, (Stijn Peters)

Je merkt ook gewoon dat hij veel van konijnen af weet..

Toen ik vroeg of ze zich gedragen hadden kreeg ik te horen dat Bolletje het er niet echt mee eens was en dat ze gestampt had in de opname. Ze hadden toen net haar brokjes SS gegeven... door dat stampen vielen de brokjes naar beneden in het hok van een hond die nuchter moest zijn voor de operatie... die hond at ze dankbaar op :P

Nou.. ze zijn net een half uur thuis...

ze zijn echt goed wakker, alleen een klein beetje suffig, en dan meer de manier waarop ze kijken...

Ik had ze met hun reismandje in de ren gezet en ze liepen er allebei gewoon zelf uit.. Ze hupsen zachtjes door de ren heen..

Meteen daarna kwamen de eerste keutels..

Bij Bolletje ben ik ondertussen de tel kwijt :P

Pluis heeft er al 4 neergelegd.. ze hebben ook allebei al geplast:party:

Allebei hebben ze al wat sprietjes hooi op en Pluis ook een blaadje andijvie...

Kortom; ik hoop dat het zo door blijft gaan, ben zo trots op ze:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vannacht op de bank geslapen om ze goed in de gaten te houden.. iedere twee uur ben ik bij ze gaan zitten om ze wat eten aan te bieden en water.

Vooral Pluis gaat heel goed, ze drinkt water van een lepeltje, eet zelf hooi vanaf vanochtend en groenvoer at ze gisteren al. Het wortelhapje smaakt haar ook goed.

Bij Bolletje gaat het allemaal iets moeilijker, terwijl dit normaal de grootste eter is die echt geen eten afslaat. Als ik iets voor haar bekkie houd dan doet ze haar kin eroverheen. Ze heeft hetzelfde gegeten als Pluis maar dan wat minder..

Bij Bolletje is de wond ook groter zei de dierenarts doordat ze al wat buikvet had, dus waarschijnlijk heeft ze ook wat meer last.

Gelukkig heeft ze sinds vannacht haar streken al wel een beetje terug, ze was vrolijk in het laken aan het graven en het laken door de spijlen van de ren heen aan het trekken :P

De pijnstiller geven gaat goed, zodra ik het spuitje voor hun mondje houd en ze ruiken het al beginnen ze al te likken:love: Als het op is likken ze het spuitje ook nog helemaal af.

Het keutelen en plassen gaat gelukkig gewoon door..

Alleen bij Pluis zijn de keutels iets kleiner dan normaal en een beetje misvormd :P

Is dat normaal?

Bij Bolletje zijn het gewoon de keutels die ze altijd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .