Ga naar inhoud

9 nov sterilisatie/castratie Pluis en Bolletje


Resii

Aanbevolen berichten

Oh gelukkig, dan hoef ik me daar niet echt zorgen meer om te maken.

De peterselie gaat er nu echt goed in, ze smullen ervan.

Ze krijgen normaal wel eens een klein stukje brood.. dat heb ik net dus ook geprobeerd.. en ze keken allebei zo van: heb je niet meer? :P

Kan ik ze wat meer stukjes brood geven omdat ze dat zo lekker vinden of krijg ik daar problemen mee denken jullie?

Hooi eten ze nog niet zo veel, af en toe een paar sprietjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :)

Vandaag is het gelukkig niet veel anders.. ze eten uit zichzelf best wel wat biksjes door de dag heen en ook hooi. En als ik met groenvoer aankom word ik weer begroet door 2 hongerige nijnen :D Het enige wat ze nog niet doen is zelf drinken..

Ik geef ze daarom maar wat vaker groen door de dag heen en dat maak ik dan extra nat.

Sinds gisteravond merk ik dat ze hun drukke momentjes weer terug krijgen. Soms is het echt net alsof er niks gebeurd is. Pluis vond het gisteravond zelfs nodig om op bolletje haar kop te rijden, lekker met die wond :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het gaat nogsteeds erg goed!

Sinds gisteren drinkt Bolletje eindelijk weer goed, zoals ze dat eerst deed.

Ook de keutels zijn bij beide weer terug op normaal formaat :)

Ik hoorde van ons pap dat ze vanochtend op hun biks ook weer aangevallen hebben zoals dat normaal is :D

Het gaat eigenlijk gewoon super dus!

Net alle handdoeken en lakens uit de ren gehaald... sinds gisteren lieten ze duidelijk merken dat ze graag weer op het vinyl willen liggen :P Dus de ziekenboeg is opgeruimd.

Qua gedrag merk ik nu duidelijk dat het dominante gedoe een stuk minder is, erg prettig! Ook liggen ze veel meer bij elkaar en tegen elkaar aan. Het lijkt ook dat Bolletje nu steeds meer naar mij toe trekt. Ze was niet zo dol op aaien, kwam altijd even kijken of ik wat te eten had en dan liep ze weer aan.. nu heb ik dus al een paar keer meegemaakt dat ze er uitgebreid voor gaat liggen om geaaid te worden! :)

Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat alle hormonen uit die lijfjes weg zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo blij met je verhaal, dat het zonder al te veel problemen is verlopen. Zoals je weet gaat mijn Tipsy dinsdag naar de DA en ik hoop dat ik me kan aansluiten bij jouw verhaal, zou super zijn. Ben ook heel blij te horen dat het dominante gedrag een beetje weg gaat, want dat is echt erg hier hoor, met haar. Ik laat nu alle deurtjes openstaan van de hokken op het balkon, zodat er geen gezeur en gegrom meer over is, maar haar moeder mag nu helemaal niet meer in dat ene hok komen, ook niet als de deur openstaat. Gelukkig is er nog een tweede hok, daar gaat ze wel in. Als ik ga vegen daar, valt ze echt de bezem aan en gromt als een pittbull. Als haar dominantie een beetje afneemt is dat dus errrruug welkom.

Zou trouwens ook wel willen weten hoe lang het duurt voordat de hormonen weer tot rust zijn gekomen in dat lijfje. Hopen dat iemand dat weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht dat het 6 weken duurt voordat de hormonen zo ongeveer vertrokken zijn, maar dat weet ik niet zeker ;)

Maar ik merk hier al enorm verschil, en het is nog niet eens een week geleden.

Ze zijn echt kleffer naar elkaar toe. Ze liggen echt veel tegen elkaar aan, zo lief om te zien!

Ik hoop voor jou dat het allemaal net zo soepel verloopt als hier bij mij met mijn dames! En heb je vragen dan kun je altijd hier terecht he, genoeg mensen die kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een geruststellend idee!! Ik zal zeker nog laten weten hoe het verloop is bij mijn konijn! En ik hoop dat ze hier ook wat kleffer gaan worden. Al zitten ze nog vaak gedrieen bij elkaar, Echt knuffelen doen ze momenteel niet, lijkt me leuk als dat weer wat terugkomt. En dan blijft mijn bezem tenminste ook heel. hihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .