Ga naar inhoud

scheef ondertandje


Deetjuhh

Aanbevolen berichten

heej,

ik zit met een probleempje,, mijn konijn had me moeder gebeten in der arm en liet niet los,, dus zwaaide ze en kwam hij in de prullenbak terecht, z'n rechter onder tand staat nu scheef en hij eet alleen nog geprakt biks en brood... wat moet ik doen?? naar de dierenarts?

Of eerst nog even aankijken,,

btw dit is zat avond gebeurt.

heel graag snel tips!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou er gelijk mee naar de DA gaan!

Tanden & kiezen van konijnen groeien constant door, net zoals ons haar & nagels.

Hun gebit is zo afgesteld om mekaar, dat deze automatisch mekaar afslijten.

Als deze niet meer aansluiten groeien de tanden & kiesjes constant door met als gevolg de zogenaamde "olifant"-tanden en haakjes op de kiesjes.

Nu de recherondertand scheef zit zal deze niet meer aansluiten op de rechterboventand & stifttand, waardoor deze door kunnen groeien.

De DA (een KonijnKundige) zal er even naar moeten kijken wat je er het beste mee kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nogal typisch dat je moeder met je konijn gooit.. Ookal bijten ze, dat doen ze alleen als ze iets echt niet leuk vinden (zoals oppakken, oren trekken enz..)

Bovendien vind ik dat er tijd gemaakt moet worden om te gaan, want als we zelf zoiets hebben gaan we ook gelijk naar de tandarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik heb steeds geen tijd, en ze zijn nu al dicht morgenochtend bellen en dan liefst meteen 's avonds erheen,, ik heb nog eff gekeken, enn hij zit niet los maar staat voor de bovenvoortanden zegmaar,,,

Voor zoiets MAAK je tijd.. Sorry, maar dit vind ik toch een beetje apart hoor.. Succes bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet precies waarom die beet, ik was er zelf niet bij, maar nog voordat die ook gecastreerd was beet hij ook, 1 x zelfs in mn lip daardoor 3 hechtingen! en dat omdat die vanaf de grond opeens om hoog sprong toen ik bukte om wat te pakken..

Ik heb nl geen tijd omdat ik gewoon naar school moet en me ma tot 6 uur moet werken. je kan pas vanaf 10 uur ofz bellen.. me ma gaat vanaf haar werk proberen te bellen.... dan hoop ik dat we vanavond nog terecht kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind dit ook een beetje een vreemd verhaal..

Een konijn dat je moeder bijt, een konijn dat jou bijt, jij zit helemaal onder de littekens, je moet handschoenen aan, je durft niet nog een keer te kijken in zijn bekkie, hij eet alleen nog geprakte biks en brood (wat overigens slecht is, brood is te zout)..

Ik krijg door al deze berichtjes een beetje het gevoel dat hier meer aan de hand is. Ofwel het konijn vertoond onaangenaam gedrag of er wordt niet op de juiste manier met hem omgegaan (te kleine huisvesting, weinig vrijheid, oppakken, dwingen tot aaien). Ik weet het niet maar er is hier iets niet goed. Een konijn springt niet zomaar omhoog om je lip stuk te bijten.

aangepast door Suzimoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als die getrokken word, groeit die niet meer, toch??

kan dat kwaad?

Als ie getrokken wordt, zal ie met wortel en al verwijderd worden en dat zal die idd niet meer teruggroeien.

Wat in zal houden dat de andere tandjes & snijtandjes ook verwijderd moeten worden i.v.m. de juiste stand van het gebit, zoals ik in mijn eerdere reactie uitgelegd heb.

Lees anders eens onderstaande link door:

http://dierengebit.nl/konijn-gebitsproblemen.html

Hier staat alles heel goed & duidelijk uitgelegd.

Mss kun je het ook even uitprinten en meenemen naar je dierenarts.

Heb je al een afspraak gemaakt ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je MOET naar de DA gaan!

Als je er op tijd bij bent kan hij er nog wat aan doen!

We hebben net de voortanden bij ons konijn laten trekken omdat die niet goed groeiden. De DA vertelden ons toen, als het zou zijn gekomen door bijv. trauma (in jou geval het gooien van je moeder) hij een beugeltje had kunnen krijgen. Bij ons was dat geen optie want het was aangeboren.

Maar in jou geval kan hij de tand. bijv. knippen zodat hij in het vervolg weer recht kan groeien of hij kan die ene tand trekken. Als je dit zo laat heb je binnen 2 weken een veelte lange scheve tand! Wat alleen maar erger wordt en wat erg pijnlijk voor je konijntje is, wat dus nu al het geval is! Want hij eet niet goed zeg je zelf!

Gaan dus! En maak gewoon tijd, want dit moet echt niet langer duren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan is je konijn ook niet zo lief als die je bijt

hoe komt dat???

Dat vind ik niet echt een terechte opmerking, naar het konijn.. Wij weten niet wat daar allemaal gebeurt, konijnen bijten ook vaak uit angst.. Mijn konijn is écht een lieverd op zijn manier, dan moet je wel eerst zijn vertrouwen winnen maar dan heb je ook wat. Maar in een situatie die hij eng vindt (en dat zijn ongeveer alle situaties met mensen) zal hij gewoon gaan bijten als hij geen andere uitweg ziet. Dat maakt hem nog niet vals.

Zoals Suzimoo al zegt, als een konijn zo doet lijktme dat er meer aan de hand is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het belangrijkste is nu dat het konijn naar de DA gaat engeholpen word...!!!!!!!

ik hoop dat het inmiddels gebeurd is en dat Deetjuhh ons op de hoogte houdt van de behandeling...

Misschien kunnen we daarna (wel nomaal en niet aanvallend a.u.b.!!!) helpen om eruit te komen waarom het konijn bijt en tips geven!!!

@Deetjuhh: Hou je ons op de hoogte? Voel je a.j.b niet aangevallen er word hier soms nogal fel gereageerd maar mensen willen je graag helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het belangrijkste is nu dat het konijn naar de DA gaat engeholpen word...!!!!!!!

ik hoop dat het inmiddels gebeurd is en dat Deetjuhh ons op de hoogte houdt van de behandeling...

Misschien kunnen we daarna (wel nomaal en niet aanvallend a.u.b.!!!) helpen om eruit te komen waarom het konijn bijt en tips geven!!!

@Deetjuhh: Hou je ons op de hoogte? Voel je a.j.b niet aangevallen er word hier soms nogal fel gereageerd maar mensen willen je graag helpen!!

Je hebt helemaal gelijk! Ik hoop alleen dat we Deetjuhh aan het denken zetten, dat ze beseft dat er meer aan de hand is. We willen hier uiteraard graag helpen om alles goed te laten verlopen met Deetjuhh en het konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .