Ga naar inhoud

scheef ondertandje


Deetjuhh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het belangrijkste is nu dat het konijn naar de DA gaat engeholpen word...!!!!!!!

ik hoop dat het inmiddels gebeurd is en dat Deetjuhh ons op de hoogte houdt van de behandeling...

Misschien kunnen we daarna (wel nomaal en niet aanvallend a.u.b.!!!) helpen om eruit te komen waarom het konijn bijt en tips geven!!!

@Deetjuhh: Hou je ons op de hoogte? Voel je a.j.b niet aangevallen er word hier soms nogal fel gereageerd maar mensen willen je graag helpen!!

idd zal ik jullie op de hoogte houden, ik ga nu me ma bellen of zij de DA al gebeld heeft voor een afspraak.

en idd waarom reageren jullie zo fel? Tuurlijk weet ik dat hij naar de DA moet, maar ik zit met school en tijdgebrek. Dat jullie dan gaan spijbelen of hoe jullie dat doen moeten jullie weten.

Maar ik vroeg gewoon om tips en het is duidelijk dat ik nu naar de DA ga.. maar voor hetzelfde geld kon ik er zelf wel wat aan doen ...

en dan geef ik dat geld wel ergens anders aan uit.

Misschien hebben jullie nu een rare indruk of hoe je dat ook zegt op mij..

dat moeten jullie weten.

Mijn konijn bijt denk ik gewoon onbewust, want hij vindt het heerlijk als die geaaid word hoar! En we weten hier echt wel hoe we met ze moeten omgaan anders zouden we dat ook bij onze andere 4 konijnen doen.

Ik had een konijnenboekje gekregen toen ik mijn eerste konijn kreeg, en daar heb ik in gelezen dat konijnen ook onbewust bijten, of bijten en willen weten of het te vertrouwen is...

Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen en anders zit ik er tenminste niet mee.

en btw,, dan weggooien of hoe ik dat had gezegd van het konijn was omdat hij niet losliet en me ma uit schrik met haar arm zwaaide, ik vind dat dat best kan gebeuren. Elk konijn KAN bijten!(behalve als die geen tanden heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

enn nogmaals ik vroeg niet of jullie ook waren gebeten of hoe veel beter jullie voor je konijntjes zijn, dat mijn konijn toevallig bijt hoeft niet te betekenen dat ik niet van hem houd en hem nooit aandacht geef etc.. Mijn vraag was om tips en die heb ik gekregen om naar de DA te gaan en dat ga ik ook en dan heb ik niks aan die reacties die duidelijk de betekenis hebben dat ik SLECHT/harteloos/respectloos/etc met me konijnen omga!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind dit ook een beetje een vreemd verhaal..

Een konijn dat je moeder bijt, een konijn dat jou bijt, jij zit helemaal onder de littekens, je moet handschoenen aan, je durft niet nog een keer te kijken in zijn bekkie, hij eet alleen nog geprakte biks en brood (wat overigens slecht is, brood is te zout)..

Ik krijg door al deze berichtjes een beetje het gevoel dat hier meer aan de hand is. Ofwel het konijn vertoond onaangenaam gedrag of er wordt niet op de juiste manier met hem omgegaan (te kleine huisvesting, weinig vrijheid, oppakken, dwingen tot aaien). Ik weet het niet maar er is hier iets niet goed. Een konijn springt niet zomaar omhoog om je lip stuk te bijten.

je kan dit dan een vreemd verhaal vinden, maar het is toch echt zo,, waarom zou ik dit gaan verzinnen en op deze site om tips vragen dan?

Ik dacht dat deze site voor tips en het verzorgen van je konijn etc was.. maar nee,, ik krijg zowat alleen maar reacties dat ik wat verkeerd heb gedaan!

Misschien begrijpen jullie het niet maar aan de meeste reacties hier heb ik niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet echt aan de orde, maar even om duidelijk te maken dat het hier ook wel eens is gebeurt...

Maar ik heb vroeger toen ik nog thuis woonden fretten gehad, die waren gek op tenen! Daar werden ze letterlijk wild van! Mijn moeder was dood bang voor ze... Dus toen ze op een dag in bed lag en de fretten los liepen dacht ze dat de hond de kamer in wilden, want ze hoorden gekrap. Ze deed de deur open en mhr fret stond voor de deur die meteen naar binnen wilden glippen, uit reactie smeet m'n moeder de deur weer dicht, met mhr fret zijn hoofd er nog tussen :s Ze wilden hem weg duwen, en hap! Hij was zo van haar (en die deur)geschrokken dat hij dwars door haar nagel heen beet... Ze heeft hem toen ook een zwiebert gegeven, hup de trap af! Ik weet nog dat ik heel boos op haar was.... maar ze kon er niets aan doen het was gewoon actie reactie....

Nu ik dit zo lees moet ik er eigelijk wel een beetje om lachen...

p.s. Alles is goed gekomen met mhr fret hoor!

p.s.s. hoop dat je snel bij de DA terecht kunt, en dat alles goed komt met je konijntje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet echt aan de orde, maar even om duidelijk te maken dat het hier ook wel eens is gebeurt...

Maar ik heb vroeger toen ik nog thuis woonden fretten gehad, die waren gek op tenen! Daar werden ze letterlijk wild van! Mijn moeder was dood bang voor ze... Dus toen ze op een dag in bed lag en de fretten los liepen dacht ze dat de hond de kamer in wilden, want ze hoorden gekrap. Ze deed de deur open en mhr fret stond voor de deur die meteen naar binnen wilden glippen, uit reactie smeet m'n moeder de deur weer dicht, met mhr fret zijn hoofd er nog tussen :s Ze wilden hem weg duwen, en hap! Hij was zo van haar (en die deur)geschrokken dat hij dwars door haar nagel heen beet... Ze heeft hem toen ook een zwiebert gegeven, hup de trap af! Ik weet nog dat ik heel boos op haar was.... maar ze kon er niets aan doen het was gewoon actie reactie....

Nu ik dit zo lees moet ik er eigelijk wel een beetje om lachen...

p.s. Alles is goed gekomen met mhr fret hoor!

p.s.s. hoop dat je snel bij de DA terecht kunt, en dat alles goed komt met je konijntje....

geweldigXD

ik hoop idd ook dat het goedkomt!!

en btw het is niet zo dat mijn konijn altijd bijt als je hem wilt aanraken ofz.. eerst wel, maar dat was voor de castratie, nu is hij 3 tot4 weken al gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

me ma is net thuisgekomen en ze heeft 'het nogal druk en zegt dat de dierenarts dicht is enz' ik geloof er niks meer van, volgens mij wil ze gewoon niet bellen omdat zij eigenlijk die tand heeft scheef laten staan ofz..

Ik zeg echt steeds dat hij pijn heeft, maar dan zegt zij dat hij gewoon kan eten! terwijl dat niet zo is omdat hij z'n eten niet eens opeet/aankomt.

Nu begin ik ook te twijfelen of het verhaal wat ze mij heeft verteld wel echt is, dat hij ook echt gebeten heeft, ze wil de pleister er nl niet eens afhalen?!

plies geef me hiervoor snel tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen.,

k ben het wel een beetje met Deetje eens dat jullie een beetje fel reageren.

Natuurlijk moet het beestje volgens jullie naar de DA maar laten we niet vergeten dat Deetje dat niet zonder haar ouders kan regelen.

Want een dierenarts moet betaald worden en dat red je nu eenmaal niet van je zakgeld.

Een konijn op de fiets vervoeren wordt vaak ook lastig.

En we kunnen wel op deetje afreageren maar zij kan er niets aan doen dat haar moeder nog niet gebeld heeft.

Ik kan me ookniet voorstellen dat het konijntje opgepakt is, 7 meter door de lucht gegooit is en toen in de prullenbak kwam. Jullie reacties komen nu wel een beetje zo over.

Wij hebben thuis een hond die absoluut niet luisterd, die geven we ook wel eens een pedagogische trap. Een kind sla je toch ook voor zijn bil als hij niet luisterd?

Dat het konijntje nu verwond is is erg zielig, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is geweest als ik deetje zo hoor.

Dus laten we gewoon objectief blijven, deetje helpen waarmee we kunnen helpen, advies geven waarom konijnen soms bijten en hoe je dan het beste kunt reageren en wat er evt aan te doen is dan blijven zeuren dat ze wat moet regelen.

Want zoals ik al zei, dat kun je nou eenmaal niet oznder je ouders doen!!

Succes deetje!

Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en dat kan ook perongeluk gaan.

Neem het verhaal van de fred, daar reageert niemand op!!! Omdat ze heel duidelijk verteld dat het perongeluk was.

Onze hond kwam ook een keer ongelukkig terecht, en ik ben ook wel eens op zijn staart gaan staan toen ik van de trap af kwam. Dat wil niet zeggen dat we de beesten bewust pijn doen!!

En welk kind heeft geen pak voor z'n billen gehad als tie niet luisterd?

Of een greep bij de arm en dan streng toespreken??

Kom op hoor jongens. Deetje weet het nu echt wel dat ze van julli enaar de dierenarts moet. En zoals we hebben kunnen lezen probeerd ze dit ook te regelen.

Dus nou weer gewoon gezellig adviezen wat het kan zjin (die heeft ze al gehad) en waarom haar konijntje kan bijten!

Nie zo happen hoor, BB is voor de gezelligheid en voor advies, en niet om elkaar af te bekken. Jullie lijken nou een beetje zelf een bijtend konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig is het al een hele tijd niet meer....

Bovendien sla IK geen kinderen, of knijp ze. Maar dat is wat ik doe. Ik ben het hier niet eens met de manier van handelen, en dat mag. Ik had allang zelf actie ondernomen, maarja, wie ben ik?

Zo, en nu eens tellen hoevaak er ik in staan :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik snap het allemaal wel.

Maar wil het ook opnemen voor Deetje.

Maar goed zal wel een van de weinige zijn die het ergens wel begrijpt.

Laten we voorop stellen dat we allemaal veel om onze konijnen geven en dat we het beste voor ze willen!!

Ook al is dat danniet helemaal op de manier hoe een ander dat zou doen.

Laten we voorop stellen dat we pas echt heeeel goed voor onze konijnen kunnen zorgen als ze kunnen praten en kunnen zeggen wat er is. Maja dat gaat nog wel ff duren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Liesje86

idd, tenminste 1 iemand die me begrijpt, me ma zou toch de rekening moeten betalen, en ik denk niet dat ze het erg op prijs stelt als ik zonder haar toestemming ga lopen/fietsen 15 min in de kou (arm konijn) naar de dierenarts en vervolgens met de rekening aan kom,, en jullie zeggen dat de dierenarts 24/7 open is maar degene waar ik heen moet is op donderdag tot 17.00 open en er is daarna niemand meer dus kan je niet meer bellen, maar me ma zou eignlijk 's ochtends bellen maar dat is ze 'vergeten' daar kan ik toch niks aandoen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sascha:

Jij hebt vast zelf geen kinderen?? Ik heb jaren met kids gewerkt en altijd gezworen dat ik nooit kinderen zou slaan. Op mijn werk is het NOOIT gebeurd maar nu ik zelf 24/7 mama ben van 2 kinderen, heb ik helaas ook wel eens een "tik" op de billen van mijn zoon gegeven...Nee dat doe je niet voor je plezier en ook niet als ze "een keer" brutaal zijn, maar geloof me kids kunnen heel ver gaan!! Oordeel dus niet over zoiets voordat je zelf kindern hebt opgevoed!

@Deetjuhh:

Meid jouw moeder is degene die nu verantwoordelijk is! Ik geloof dat ze het nooit expres heeft gedaan dat zeker, maar nu zal ze wel in elk geval de moeite kunnen nemen om het konijntje te laten helpen!!

Ik woon in capelle en ken geen DA in ommoord. Ik weet wel dat in capelle prinsenland en hele goede DA zit die ik graag hier op de konijnkundigen lijst zou willen zien!!

Het heet "dierenkliniek Prinsenland" en zit in de mahatma ghandistraat vlakbij metro schenkel!

Ze hebben een website, daar kun je denk ik wel een nummer vinden voor spoed of avond spreekuren!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik vertrouw echt heel erg in de kunde van deze DA en ze helpen mij heel goed!!

Veel succes en laat je niet uit het veld slaan door alle opmerkingen hier!! Ik word steeds vaker moe van de aanvallende "hulpers" hier!! Goed dat je voor jezelf opkomt!!

Er gaat bijna geen topic aan me voorbij waar "ruzie" wordt gezocht of beledigend word gereageerd!! Heel jammer want mensen vragen hier niet voor niets om hulp! En als ze door deze aanvallende mede BB-ers zo balen en hier weg gaan...wie geeft ze dan de tips zodat hun nijn een goed leven heeft???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .